rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Uuden vetoauton hankinta  (Luettu 8353 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #30 : 8.08.2011 kello on 09:11 »
    Tuskin vm-06 vaunussa mitään takuuta enää on. ::)

    Eikö karavaanarin liikkeillä ole samanlaista vastuuta myymistään tuotteistaan kuin henkilöautoja myyvillä liikkeillä ? Väh. 6 kk takuunhan saa suht. uuteen autoon kuin autoon.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:58
    • Autossa on pyörät
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #31 : 8.08.2011 kello on 09:15 »
    Tuskin vm-06 vaunussa mitään takuuta enää on. ::)
    Tai ainakaan mitään lämmittimeen liittyvää.
     Liike otti minusta hienosti asian hoitoon.

    Täydellisen samaa mieltä ;)

    edit: "Jokainen caravanliikehän on perillä peltikotelon sisällä olevista vesivuodoista". Varsinkin kun vika on tuiki harvinainen. Sen vuoksi varmaankin valmistaja+myyjä hoitivat homman vaikka 5v ikää.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:14
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #32 : 8.08.2011 kello on 10:44 »
    Juu siis kyseessä teillä takuun alaiset vehkeet, mutta kun takuuta ei ole enää, niin tilanne on toinen. Itse sain viime syksynä autoa vaihtaessani oppia kantapään kautta, että jatkossa mieluummin ostan yksityiseltä useita tuhansia edullisemmalla hinnalla, kuin merkkiliikkeestä.

    Vaihdoin viime kesänä m-autoni Jyväscaravanissa. Tekivät -06 autoon laskujeni mukaan remonttia yli 2000€:lla. Sisältäen mm. sähkökeskuksen (925), akun, jakohihnan vaihdon, vara-avaimen  ym. Nämä sain rauhassa etsiä auton ollessa minulla. Ja s-postitse ilmoitin puutteet ja ne korjattiin. Tuskin olisi onnistunut yksityisellä. Tai ainakin olisi pitänyt keksiä paikan päällä ennen pihasta poistumista.

    Ja tuskin yksityinen olisi ottanut vanhaani vaihdossa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:13.06.2016 kello on 23:11
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #33 : 8.08.2011 kello on 11:16 »
    Kuluttajaviraston ohjeet ovat vain suosituksia, joita liikkeen ei ole pakko noudattaa. Käytetyn auton kauppa on niin monisäikeinen juttu,että on hankala näyttää toteen mikä osa milloinkin kuuluu virhevastuun piiriin ja mikä on normaalia kulutusta. Kulutta-asiamies hoiti minun juttua ja lopputulos ei tyydyttänyt, mutta en halunnut lähteä käräjöimäänkään. Minun tapauksessani autoliike (Volvon merkkiliike) ei hoitanut juttua mallikkaasti, meni alusta saakka melko ala-arvoisesti ja välillä asiattomastikin.
    Naapurilla taas autokauppa on korvannut ongelmat mukisematta, mutta kyseessä eri Volvon merkkiliike. On siis tuurista kiinni ja liikekohtaista. Mutta opetti minulle, että tuohon kuluttajasuojaan/virhevastuuseen ei voi luottaa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #34 : 8.08.2011 kello on 14:12 »
    Kuluttajaviraston päätöksiä aika hyvin noudatetaan. Yritys joutuu mustalle listalle jos ei niitä noudata.

    Pari juttuu itsellä ollut ja rahat on kyllä saanut. Tosi hidastahan se on. Noin 1 vuosi käsittelyaikaa.

    Halvat autot olen ostanut yksityiseltä ja kallimmat merkkiliikkeestä. Hyvin on mennyt. Autokaupoista ei koskaan ole tarvinnu riidellä.

    Tietokonekaupoista sitten enemmänkin.

    Pesukone ja tietokone on siinä mielessä samanlaisia että kummankin pitää kotikäytössä kestää yli 5 vuotta.