Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vetoauto vaihtuu
K.E.V:
Lisäksi olen sitä mieltä : Että hyvä kun joku ostaa kunnon vetureita uutena. On sitten varaa mullakin joskus saada se käytettynä. Ettei tartte tyytyä johonkin kakkosvaihtoehtoon parempien puutteessa 8)
Tällä en viitannut tuohon awd Volvoon ;D ;) 8) :P
hartsakoski:
Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen tuolla kommentillani.En todellakaan halua aiheuttaa eripuraa palstalle,tai että oisin vetäjän vaihtajille kateellinen.Kukin varojensa ja mieltymystensä mukaan,kuten joku,ja myös itse olen joskus todennut.Sillähän se talous pyörii että joku tekee ketjun alussa jotain,niin ketju saa jatkoa...
migel:
Pitäis varmaan itsekkin katella jotain "järkevää" vaihtoehtoa. Tolla mun Vitolla-01,ajettu 210 000km, saa vetää 1900kg.
Mutta luulenpa että moisen puntin kun siihen kytkee niin aikas laiska on. Tai ei sillä ainakaan lähetä Lemmenjoelle kultaa etsimään,- mutta meidän reissut on lähinnä kisareissuja ympäri e-suomen.
Vitolla pärjää vielä jos ei tarvii vetää kuin jotain 200 kilsan vetoja just ja just,- mut jos tulee se paikka eteen että pitäisi vetääkin 1000km!!!
Mites tollaiset Hiacet jäksaa.Onkos ne sitkeempiä? Ainaskin luotettavampia uskoisin,- tosin Vitosta on vaihdettu nyt kaikki kuluvat osat uusiin paitti kytkin! Siksi olis harmi luopua siitä kun mitään arvoa niillä ei ole-muuta kuin käyttöarvo!
Mutta mikä olis hyvä paku vaihtoehto suunnilleen samassa hintaluokassa dvs 4-7 ke?!
tapani pokkinen:
--- Lainaus käyttäjältä: migel - 6.01.2012 kello on 12:23 ---Pitäis varmaan itsekkin katella jotain "järkevää" vaihtoehtoa. Tolla mun Vitolla-01,ajettu 210 000km, saa vetää 1900kg.
Mutta luulenpa että moisen puntin kun siihen kytkee niin aikas laiska on. Tai ei sillä ainakaan lähetä Lemmenjoelle kultaa etsimään,- mutta meidän reissut on lähinnä kisareissuja ympäri e-suomen.
Vitolla pärjää vielä jos ei tarvii vetää kuin jotain 200 kilsan vetoja just ja just,- mut jos tulee se paikka eteen että pitäisi vetääkin 1000km!!!
Mites tollaiset Hiacet jäksaa.Onkos ne sitkeempiä? Ainaskin luotettavampia uskoisin,- tosin Vitosta on vaihdettu nyt kaikki kuluvat osat uusiin paitti kytkin! Siksi olis harmi luopua siitä kun mitään arvoa niillä ei ole-muuta kuin käyttöarvo!
Mutta mikä olis hyvä paku vaihtoehto suunnilleen samassa hintaluokassa dvs 4-7 ke?!
--- Lainaus päättyy ---
Se on aika kummallista miten toisissa autoissa ne kuluvat osat kuluvat toisia nopeammin :o
Tuon ikäisessä Hiacessa ja noilla km ei vielä öjyjä, renkaita ja suodattimia kummempaa yleensä vaihdella. Tosin takavuosina noilla km oli monasti sivuoven laakeri ja virtalukon pohja saanut uutta ehompaa. Tiedä näistä nykyisistä.
Ja ei taida moni Hiacekuski luopua pelistään 4-7 ke, siis noilla km ja vuosiluvuilla.
"Masi":
No tuli vitolla kahdeksan vuotta ajeltua ja jonkun verran vaunua vetäen, aika usein peräkärri täynnä työkaluja myös.
220 000 km tuli ajeltua, yksi rele, yksi erg tunnistin, yksi etuvakaaja tangon sarana, jarrupalat kahdesti ja etulevyt kerran 200 000
kohdalla ja normi huollot 22500 välein. Joten pitäisin aika hyvänä autona tuota 110 Cdi douplekabinia.
Ja vaunu tuli aika nätisti perässä, toisin tupla-akseli matkaaja
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta