Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Moottoriin lisätehoa

<< < (6/28) > >>

pamaus:
Mersu foorumia lukeneena, niin aika monessa yhteydessä mainitaan henkilö  Kari Tuikkala Kajaanista. (Tuikku) (CdiTuikku Oy)

Jos minä haluaisin autooni lisää tehoa, niin todennäköisesti kääntyisin tämän kaverin puoleen k.o. asiassa.

Team Ahma:
Onkohan kenelläkään esittää dynossa ajettua faktaa näiden ihmeboxien tuomasta tehonlisäyksestä, itse en ole sellaisia vielä koskaan nähnyt.
Sen sijaan uudellenohjelmoinni n tuloksista  paljonkin.

Janos:
Oma kokemus RaceChip-boxista: TUNTUU tehokkaammalta, kun vastaa kaasuun nopeammin. Toisaalta ns. kaasupohjassa ei mitään eroa vanhaan, eli tuskin tuosta mainittavasti lisätehoa tuli.
Ajotietokone näytti selvästi pienempiä lukemia, mutta tankilla laskettuna taisi olla pikemminkin pieni lisäys.

Ei jatkoon.

Humppeli 1:
On se kumma homma kun laitetaan joku boxsi samasta moottorista / samasta autosta ja vielä sama kuljettaja ,niin tulee tehoa ja vääntöä lisää .
Ja kaiken kukkuraksi kulutus pienenee ,se on yleensä niin ettei voimaa tuu tyhjästä .
Luulempa että kulutus lisääntyy kun otetaan lisää tehoa,miksiköhän eivät tehtaalla laita nuin hyviä poxseja siinähän tulis pienellä kustannuksella iso hyöty.

Ei jatkoon

jiikoo:

--- Lainaus käyttäjältä: Team Ahma - 17.01.2018     kello on 09:28 ---Onkohan kenelläkään esittää dynossa ajettua faktaa näiden ihmeboxien tuomasta tehonlisäyksestä, itse en ole sellaisia vielä koskaan nähnyt.
Sen sijaan uudellenohjelmoinni n tuloksista  paljonkin.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla oli aikanaan hdi sitikka mihin kokeilin boksia ja softaakin tehopenkissä. 110 heppanen oli noin 115 heppanen todellisuudessa, cr-boksin kanssa tuli vähän noin 125 heppaa ja sitten ahtopainetta nostavalla softalla 143 heppaa. Softan kanssa vääntöalue parani paljon ja tehoakin oli tuo ilmoitettu 110hp 2000-4200rpm välillä.

Syy miksi kulutukset tippuu löytyy vääntöalueen alkamisesta alempaa ja päästöjen noususta, mutta pitkän matkan ajoon cr-boksilla ei ole vaikutusta. Päästöjen takia kun konetta ajetaan huonolla hyötysuhteella. Lisäksi käyntiä pehmennetään jälki/ennakkoruiskutuksilla. Kun tehdään uusi softa ja nuo kun rukkaa softasta pois niin kulutus tippuu väkisin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View