Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Kokemusta Mercedes GLK autosta?
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 5.01.2018 kello on 20:31 ---Siinä iltalukemista tasoittamaan kuumetta
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42634
Tuo siis koskien v6 cdi ja ketjun aloittaja siis pitää mersun korjaamoa että ei ole mitään tuulesta temmattuja juttuja.
Sit kun tuon oot kahlannu läpi niin Googleen hakusanoiksi om651 kampiakseli + jakopää niin taas tulee mieleen että voiko mitään ostaa.
Nykyautot on suunniteltu kestämään korkeintaan 200tkm kaikki mikä menee yli on onnenkauppaa.
Edit: minulla siis on ollut mersu ja ja näitä uudempia cdi laitteita nimenomaan. Minulla ei ole sitä tautia että omaansa pitää kehua vaan saat tästä ihan rehellisen mielipiteen: jos remontit pitää teettää niin älä osta noin vanhaa ja paljon ajettua. Tosin tuo 4 koneinen kannattaa selvittää eka rekkarilla siinä voi olla jo jakopää tehty tai hyvässä lykyssä koko kone vaihdettu. Longlife huoltoväli tekee tehtävänsä näille Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos. Lueskelen tuon rauhassa Thumb
Alan:
Mersulla on taipumus korjata ongelmia, kuten muillakin vastuullisilla valmistajilla. Malli/konetyypin vanhemmalla iällä saattaa olla varhaisimpien versioiden viat korjattuna. Ainakin vesipumpun kohdalla tuossa 4-sylinterisessä koneessa näin on.
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 5.01.2018 kello on 20:43 ---Mersulla on taipumus korjata ongelmia, kuten muillakin vastuullisilla valmistajilla. Malli/konetyypin vanhemmalla iällä saattaa olla varhaisimpien versioiden viat korjattuna. Ainakin vesipumpun kohdalla tuossa 4-sylinterisessä koneessa näin on.
--- Lainaus päättyy ---
Toivottavasti. Olen hieman etsinyt tuon keskipitkän sprinterin tilalle korvaavaa pitkää 2014 tai uudempi. Rahat riittäisi noin 150tkm ajettuun mutta kun monessa yli 200 ajetussa lukee että moottorilla ajettu alle 50tkm niin tiedä sitten kumpi parempi. Ostaa enemmän ajettu uudella koneella vai kaivaa syvemmältä taskusta ja ostaa se 50tkm ajettu. Tuuripeliähän nämä on kans pitkälti. Ja kai noissa joku kiehtoo kun minäkin kuitenkin mersua olen alkanut taas tilalle etsimään vaikkei tuo nykyinen mikään luotettavuuden perikuva olekkaan. Tutulla on taksina tommonen om651 koneinen sprintteri ja 300tkm on menty eikä ole ollut yhtään mitään normaali huoltojen lisäksi.
mjo33400:
Toihan on samalla tekniikalla kuin minun 200:nen, joka käsitykseni mukaan on ohjelmoinnin alapäässä ja kun sen ohjelmoi seuraavaan kokoon, niin vetokyky paranee ja on muutenkin pirteä. Ton koneen saa käsitykseni mukaan vieläkin korkeammalle ilman ongelmia.
pamaus:
Jos olen oikein ymmärtänyt niin henkilöauton om651 ja sprintterin om651 koneessa on merkittävä ero, ainakin öljymäärässä.
Joka taisi tarkoittaa sitä, että sprintterissä oli aika pitkä tuo moottorin öljynvaihto, joka on tuonut moottoriin ongelmia.
Juuri kävin kuuntelemassa tuota omaa om651 moottoria, oikein konepelli auki. Ei sieltä mitään erikoista kalkatusta kuulunut.
Joten antaa olla, niin se Volvonkin moottori rallatti ja eteenpäin.
Ainut mikä tuossa Mersussa jurppii on tuo etupenkin "nahka" reuna, joka oli jo alkujaan vähän revennyt. Siihen meinaan vaihdattaa kunnon nahkapalat ja sen jälkeen kovaa ajoa.
Toistaiseksi minulla ei ole mitään moitteen sijaan autosta, kaikki on toiminut ja eikä ruostettakaan näy missään, ja maalipintakin vaikuttaa laadukkaalta, kuten koko auto. Ei rämäjä eikä helise.
Ja kun tuota nettiautoa katselee niin aika paljon yli 400.000 tkm ajettuja Mersuja siellä on myynnissä ja om651 koneella.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9323018
Joten veikkaan, että GLK on oikein laadukas peli.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta