Tekniikkakeskustelut > Alde
Alde vastaan Primus 2490.
viitalar:
minä annan priimukslämpärille 10:nen pistettä ( ei ole turhia härpäkeitä)
mike:
--- Lainaus käyttäjältä: viitalar - 30.12.2017 kello on 20:57 ---minä annan priimukslämpärille 10:nen pistettä ( ei ole turhia härpäkeitä)
--- Lainaus päättyy ---
Samoin! Ei turhia puhaltimia virtaa viemässä!
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 30.12.2017 kello on 20:20 ---Primus pannuhan kylmenee nopeampaa, kun ei ole toiminnassa, kuin Alde, ja Alden ympärillä on myös ns lämminvesivaraaja, joten ajattelisi, että tässä mielessä Alde on tehokkaampi.
--- Lainaus päättyy ---
Tästä löytynee todellakin eroa Primuksen ja Alden välillä. Primuksesta menee aika paljon(?) hukkalämpöä harakoille, kun taas Alde on sisätilassa ja lämmittää sitä ulkokuorellaan. Tosin marginaalisista tehoista lienee kysymys.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 30.12.2017 kello on 20:20 ---En tiedä mikä tuossa on käytännön ero, kun eihän se Primuksen pannukaan ota sitä pihailmaa ihan suoraan. Siellähän se pannu on kotelossa. Että onko ero paloilman otossa Alden ja Primuksen välillä kovinkaan suuri. En tiedä.
Eiköhän se oleellisin asia ole palopesä ja pannun rakenne.
Primus pannuhan kylmenee nopeampaa, kun ei ole toiminnassa, kuin Alde, ja Alden ympärillä on myös ns lämminvesivaraaja, joten ajattelisi, että tässä mielessä Alde on tehokkaampi.
--- Lainaus päättyy ---
Ottaa ilman suoraan pihalta. Ilman otto Aldeen nähden on suuri. Onko sillä käytännössä merkitystä, en osaa sanoa. Missä se raja kulkee?
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 30.12.2017 kello on 22:32 ---Ottaa ilman suoraan pihalta. Ilman otto Aldeen nähden on suuri. Onko sillä käytännössä merkitystä, en osaa sanoa. Missä se raja kulkee?
--- Lainaus päättyy ---
Nyt ei ymmärrä. Tuossa minun edellisessä LMc:ssä, jossa oli Primus 2490, ei ollut mitään ottoputkea ulos, josta primus olisi erikseen ottanut ilman ulkoa. Kyllä ainakin siinä pannussa paloilma tuli siihen primukseen etukotelon sisältä, pannun vierestä. Ja varsinkin talvella, siinä etukotelossa, se primuksen kohta oli aina selvästi lämpimämpi kuin ulkoilma, kun vielä primus oli ns koteloitu omaan pieneen osioon siinä etukotelossa.
Olen voinut kyllä ymmärtään asia väärinkin, vai onko Primuksessa olemassa sellaisia versioita, missä ottoilma otetaan erillisellä putkelta pihalta etukotelon ulkopuolelta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta