rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?  (Luettu 41475 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #45 : 1.08.2011 kello on 20:22 »
Minä olen sitä mieltä, että osta se josta eniten tykkäät.

Itse ostan sellaisen, jolla on mielestäni eniten kilsoja edessä. Se ei vaikuta ostopäätökseen, että paljonko kilsoja on takana.
Tost asenteest mäki tykkään... ja en tietääkseni koskaa oo ostanu alle kolmesattaa tuhatta ajettua.. vaikk vuosittain tulee komenkympin ja viienkympinväliin kilometrejä.. täävuos mahtaa mennä jo yli kuuenkympin va on ollu semmonen ajeluvoittonen toi työhomma.. siis työt tehää ajeluitten jälkeeen ja sitt ajellaan kotia

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.08.2017 kello on 16:02
  • Adria Classica 663 KP -07
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #46 : 2.08.2011 kello on 12:52 »
Itse ostan sellaisen, jolla on mielestäni eniten kilsoja edessä. Se ei vaikuta ostopäätökseen, että paljonko kilsoja on takana.

Tavallisestihan nämä pitkälti korreloivat toisiaan  :D Se vaan, että auto on kuitenkin kuluvista osista tehty, joten paljon ajettua joutuu enemmän huoltamaan. Remppaaminen vaatii jonkinverran osaamista, mutta ennen kaikkea syö arvokasta vapaa-aikaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:19
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #47 : 2.08.2011 kello on 14:17 »
Miksi ei uutta autoa ? Ihan uusi, pieni ja halpa. Hinta alle kympin.
http://www.dacia.fi/sandero/esittely

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #48 : 2.08.2011 kello on 14:47 »
Miksi ei uutta autoa ? Ihan uusi, pieni ja halpa. Hinta alle kympin.
http://www.dacia.fi/sandero/esittely

kävin siin istumas ja oli aika kolkon olonen .. vähän ku ois istunu traktorinkopas ...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #49 : 2.08.2011 kello on 14:57 »
kävin siin istumas ja oli aika kolkon olonen .. vähän ku ois istunu traktorinkopas ...

Eipäs haukuta rattoreita ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #50 : 2.08.2011 kello on 15:30 »
Eipäs haukuta rattoreita ;)

no juu täytyy puolustaa tuot autoo .. katos ku meitin traktoris ei ol hyttiikää .. jot bointsi sil autol .. kun siin sentäs katto .. :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:19
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #51 : 2.08.2011 kello on 17:30 »
kävin siin istumas ja oli aika kolkon olonen .. vähän ku ois istunu traktorinkopas ...

Ei sitä halvalla ihan priimaa saakaan. Jostain on tingittävä. Tojotaa kovasti täällä mainostetaan, mutta lähipiirien kokemusten (Äipän Auris ja naapurin rouvan Jaris) mukaan + se mitä itse niillä olen ajanut niin en huolis edes ilmaiseksi. Toisella on ikää muutama vuosi ja kalliita remontteja, ja Auris taas on uusi ja korjaamolla juostaan koko ajan. Karmeita kotteroita  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #52 : 2.08.2011 kello on 17:35 »
Kaverini naapuritalosta ja oltu jopa työkavereita -70 luvulta lähtien pyörähti tänään. Kertoi autonsa menevän remonttiin. Oli alkanut ihmettelemään takarenkaitten kulumista ja merkkiliike oli pyytänyt menemään Vianorille. No siellä oli todettu ettei voi säätää ja käsketty ottaa myyjäliikkeeseen yhteys. Tämä teki pyydettyä ja työnjohtaja sanoi
Lainaus
Itse maksat jos on ajettu kiinni johonkin
No Kake on tarkka ihminen ja pyysi päästä mukaan tarkastukseen ja eihän sieltä löytynyt epäillystä mitään jälkeä. Mutta tuomio tuli
Lainaus
Taka-akseli vaihdetaan takuuseen kun on kiero ja säätöjä ei ole tehtykään tähän malliin ikuna
Nyt siihen ensi torstaina vaihdetaan se. Ja Kake aikoi vielä vaatia maksamansa 2 uutta takarengasta korvattavaksi , saas nähdä suostuuko Itäkeskuksen Autotalo tuohon, sijaisauton kuulemma saa. Corolla Verso on auto ja ikää n vuosi.

edit. Ja tämä ei ole tarua

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #53 : 2.08.2011 kello on 17:42 »
kävin siin istumas ja oli aika kolkon olonen .. vähän ku ois istunu traktorinkopas ...
Et oo äskettäin tainnu käydä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #54 : 2.08.2011 kello on 17:56 »
Et oo äskettäin tainnu käydä?

een ...oli se edellis viikon joku päivä oliskos ollu torstaina  ... keskusautohallis .. raisios ...
 nyt mainostavat opel corsaa .. alle 13.000  mutku  ois 3 ovinen vaan ... tykkäisin 5 ovisest .. enkä tiedä onks tuos mallis edes ilmastointii ja ohjaustehostinta .. mut uus se ois ..joskus oli corsa 1.0 ja hyvin pelitti ..  luovuin , kun  siin ei ollut sitä tehostinta eikä ilmastointii .. muuten oli edullista ajaa ja vak.maksutkin olivat pikkuruiset .. kaikil bonuksil .. onneks suobbi taas pelaa ja saa ihan rauhas katella ja funtsii .. mikä ois paras , hyvin ja edullisin ...tääl kun näit auton vikoi lukee niin en taira uskaltaa ostaa mittää ... uut tai käytettyy automerkkii ... :)

ps.ose tarkotix traktoris istumas ..no en tosiaankaa ...viimeks joskus heinäpellol ja v-80...jottai ..et siihen vertasin  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2012 kello on 23:32
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #55 : 2.08.2011 kello on 22:26 »
Mä olisin suositellu Fiat Puntoo tai Unoo, mutta mä olenkin fiat-mies henkeen ja vereen. ;) Jos noita ei saa, niin sitten se Yaris tulee hyvänä vaihtoehtona (niistäkin on perheen piirissä ollut kokemuksia, ja hyviä ovat.)

Pitkän linjan Fiiattimies täälläkin, vaikka nykyinen Fiat Scudo onkin Citikka  ;) . Sitikkamieskin olen ja Toyotamieskin,  jolla on myös hyviä kokemuksia Wolkkareista ei pahaa sanottavaa noista yhdestäkään ja niistä joista on niitä en nyt ala mollaamaan, sillä toisella se sama merkki ja malli on voinut toimia moitteettomasti.  :D
Subaruita on ollut mammalla vuodesta -96 kun on varmaankin viattomimpia nykyautoista, mutta silti suosittelen Sipulle sitä Yarista sillä Subarut on niin isoruokasia ja sen etuja ei saa hyödynnettyä kauppakassikäytössä .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #56 : 2.08.2011 kello on 23:23 »
Aika perus kuljettimen oloinen tuo Dacia.

En ole itse livenä nähnyt, mutta jotenkin tuosta web-sivusta tuli mieleen 80-luvun Fiat Uno.
- Kaikki turha karsittu pois. Jäljelle jäänyt vain moottori ja kori. Sillä on sitten mukava päristellä maitokauppaan.

Hyviä kauppakasseja ja kakkosautoja on varmasti paljon. Jotenkin se Mini oli niin hyvä ajaa, että siihen itse ihstuin. Myös Fiat 500:sia näyttää irtoavan jo vähän päälle kympin. Sekin on kovasti kehuttu laite.

Meillä oli tuossa tänä kesänä myös pariviikkoa ajossa myös C3 Citroen. Oli sellainen kokemus, että ei juuri vähempää voisi kiinnostaa. Auto oli vain pari tonnia ajettu. Niin mielenkiinnoton perusauto, kuin vain olla voi. Miedän oma Ford ka on paljon kivempi tapaus, kuin tuo C3.
Nämä autojen valinnat ovat tietenkin jokaisen omia valintoja ja tehtävä omien painotusten mukaisesti. Tilanteet ovat erilaisia ja se  mikä on yhdelle hyvä voi toiselle olla täysin huono valinta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #57 : 3.08.2011 kello on 06:20 »
WAUTSIIIIIIIIII !!!!!!!!!!
http://www.iltasanomat.fi/autot/kuplavolkkari-tulee-taas/art-1288405106350.html
joskos tuo sit joskus muutaman vuodenpäästä  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #58 : 23.08.2011 kello on 20:49 »
Löytyikö auto Sipu vai luovuitko?

--------------

Minä tarvisin 5-ovisen kauppakassin satunnaisiin työmatka-ajoihin rouvalle. Markkinoita olen kattellut tosissaan, ja todennut Polot ja Yarikset liian kalliiksi suhteessa kilometreihin ja ikään. Jos paras löytö Yariksista on vm 2001 ja 99 t ajettu hintaan 6100 euroa on ne pakko todeta ylihintaisiksi.

Budjetti on 6000 e maksimi, mieluiten vähemmän, ja tarkoitus löytää auto pitkäksi aikaa mahdollisimman edullisilla ylläpitokuluilla, kilometrit jää eka vuoden jälkeen alle 5000 per vuosi. Fiat Pandat näyttää muuten hyviltä ja kohtuuhintaisilta, mutta ovathan ne oikeasti todella kevytrakenteisia ja turvattomanoloisia verrattuna noihin isompiin pikkuautoihin.

Mitenkäs se C3? siitä oli jollain kokemuksia. Tuohon mainittuun hintaan saa paljon uudemman ja vähemmän ajetun auton kuin Yaris, ja paremmin varustellun, löytyy ilmastointia sun muuta. Naapurin Clioa taas kattelin muutaman vuoden enkä varmasti sellaiseen rupia.

Oliko muita hyviä ideoita? Vanhaa, isoa ja paljon ajettua en osta, oli kuinka hyvä tahansa. Diesel-Mersu olisi varmaan paras muttei kohtaa meidän käyttötarvetta, kuten ei myöskään joku 90-luvun lopun C-sarjalainen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Galluppii ... mikä ois hyvä pikkuauto ... ns. kauppakassi ?
« Vastaus #59 : 23.08.2011 kello on 21:22 »
nyt kun uskallan tuolla rakkaalla suabilla taas ajella täällä kylällä niin katselen vain puolel silmäl noit autoi , mut olen nyt oikeesti katsonut sitä opelix corsaa uusi vajaa 13.000 e .. mut ei ole kiirusta sitäkään ostaa ...koputtaa puuta eli päätään ... kolmesti  :)