rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Onkos sulla hands free autossa jos vastaat puhelimeen ajon aikana ?  (Luettu 14918 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:34
Autossa bluutuutti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:57
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
  Jos kuitenkin ajon aikana päätän vastata, kuten tässä kuussa kerran kävi. Ehkä vaarallisin vaihe on taskusta kaivaminen, toiseksi vaarallisin on mielestäni puhuminen, nytkin meni matka ikäänkuin unessa puhelun aikana. Puhelimen korvalla pitäminen suoralla tiellä, jossa kuitenkaan ei rattia saa kääntää kieroskaupalla, ei mielestäni juurikaan haittaa. Josko tulee paha paikka, voihan sen pudottaa, jos kädelle huomaa parempaa käyttöä.

Tuota minäkin tarkoitin:

Lainaus
Saattaa puhuminenkin olla melko vaarallista, riippuen puheen aiheesta. Ajatukset saattaavat olla ties missä eikä minkäänlaista ymmärrystä ympäröivästä liikenteestä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.06.2024 kello on 19:43
  • Fiat ducato 2.3 JTD 130 Alkov vm.2010
Työautossa on kiinteä hyvä on. Siviili puhelut joutuu puhumaan perinteisesti. 2 puhelimen meininki.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:03
  • Kotkan poikii ilman siipii
Työautossa on kiinteä hyvä on. Siviili puhelut joutuu puhumaan perinteisesti. 2 puhelimen meininki.
Samalla systeemillä mennään täälläkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:16
Tuota minäkin tarkoitin:

Saattaa puhuminenkin olla melko vaarallista, riippuen puheen aiheesta. Ajatukset saattaavat olla ties missä eikä minkäänlaista ymmärrystä ympäröivästä liikenteestä.

Joidenkin mielestä tyhmään luuriin puhuminen on silti turvallista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:57
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Joidenkin mielestä tyhmään luuriin puhuminen on silti turvallista.

Valitettavasti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:58
  • Autossa on pyörät
Joidenkin mielestä tyhmään luuriin puhuminen on silti turvallista.
Miten se eroaa puhumisesta bluetoothiin, kaiutinmikkiyhdiste lmään tms
Ja jos ei pysty syömään purkkaa ja kävelemään yhtä aikaa niin sitten pysähtyy puheen ajaksi tai on puhumatta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:57
  • viva la France
Miten se eroaa puhumisesta bluetoothiin, kaiutinmikkiyhdiste lmään tms
Ja jos ei pysty syömään purkkaa ja kävelemään yhtä aikaa niin sitten pysähtyy puheen ajaksi tai on puhumatta.
Ihan jonkun verran niitä kävelee puhuessaan auton alle ;)
Ei se että ääntä lähtee, vaan se että joutuu keskittymään tärkeään asiaan vie huomion pois edessä olevasta.
Siihen ajon aikaiseen puhumiseen on se vanha testi jolla selviää onko niin tärkeä ihminen ettei voi olla puhumatta autolla ajaessa luurista, tuutista, kuulokkeesta tai muuustakaan riippumatta. Sormi vesilasiin ja pois, jos jää reikä veteen, niin senkun jatkaa pälpätystä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Miten se eroaa puhumisesta bluetoothiin, kaiutinmikkiyhdiste lmään tms
Ja jos ei pysty syömään purkkaa ja kävelemään yhtä aikaa niin sitten pysähtyy puheen ajaksi tai on puhumatta.
Minä en valitettavasti käytä HF:tä....

Yleensä en ajaessa vastaa puheluihin, mutta vilkaisen kyllä kuka on soittanut. Mailit ja tekstarit ei omassa autossani jostain syystä kuulu HF:n kanssa, niin olen ottanut BT:n pois käytöstä.
Itse en oikein pysty puhumaan ja tekemään kunnolla jotain muuta yhtä aikaa. Ilmeisesti mulla on sellaiset putkiaivot. Asiat saattavat mennä pieleen jo paikallaan, kun höpisen puhelimeen ja kytken vaikka perävaunua.
Niin ja purkkaa jauhan paljon, mutta en pysty puhumaan ja jauhamaan purkkaa yhtä aikaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Ihan jonkun verran niitä kävelee puhuessaan auton alle ;)
Minä kutsun niitä liikenteessä kännykkä zombeiksi.....

Jalankulkija kävelee suojatietä tuijottaen kännykkäänsä. Sitten pysähtyy keskikorokkeelle, eikä nosta katsettaan sen vertaa, että näkisi autojonon odottavan.
Näitä on aina vain enemmän, eivätkä kaikki ole nuoria. Toisaalta olen ihmetellyt, miten nuoret mopoautoilijat näppärästi somettaa ajon aikana keskellä kaupunkia. Se tuntuu olevan pikemminkin tapa nykyään.
Tiedän, että ainakin yksi rahtikuski sai loparit, kun käsivaraisesti kuvasi kaikenlaista ajon aikana ja pisti nettiin. Oli kyllä jo aikaisemmin sanottu, että töissä tehdään töitä ja vapaa-ajalla sometetaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:58
  • Autossa on pyörät
Minä en valitettavasti käytä HF:tä....

Yleensä en ajaessa vastaa puheluihin, mutta vilkaisen kyllä kuka on soittanut. Mailit ja tekstarit ei omassa autossani jostain syystä kuulu HF:n kanssa, niin olen ottanut BT:n pois käytöstä.
Itse en oikein pysty puhumaan ja tekemään kunnolla jotain muuta yhtä aikaa. Ilmeisesti mulla on sellaiset putkiaivot. Asiat saattavat mennä pieleen jo paikallaan, kun höpisen puhelimeen ja kytken vaikka perävaunua.
Niin ja purkkaa jauhan paljon, mutta en pysty puhumaan ja jauhamaan purkkaa yhtä aikaa.
Eikös ollut vaihtoehto, olla puhumatta? Eikä siinä mitään valittamista ole kenellekään,sehän on jokaisen oma ratkaisu mihin ei tarvitse perusteluja. En minäkään syö purkkaa mut se ei liity tähän mitenkään. Itse sijoitit purkan syönnin eri asiaan. Harvempi juoksee ja ajaa fillarillakaan samaan aikaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Eikös ollut vaihtoehto, olla puhumatta? Eikä siinä mitään valittamista ole kenellekään,sehän on jokaisen oma ratkaisu mihin ei tarvitse perusteluja. En minäkään syö purkkaa mut se ei liity tähän mitenkään. Itse sijoitit purkan syönnin eri asiaan. Harvempi juoksee ja ajaa fillarillakaan samaan aikaan.
Älä ota niin vakavasti sitä purkanjauhamista... :)

Minä en syö purkkaa, mutta ei kai sekään nykytietämyksen mukaan vaarallista ole.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:15.06.2024 kello on 18:07
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712182200611616_u0.shtml ei kaikki kännykän räplääjät oo mopoauto kuskeja.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 17:27
En puhu autossa kännykkään lainkaan. Henkilöautossa on kiinteä bluutooth. Kulkimessa käytän ainoastaan kännykkää silloin kun emäntä ajaa. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.06.2024 kello on 21:22
Niin autossa kuin kotonakin käytän hf kuuloketta miltei kaikkiin puheluihin. Tällä hetkellä halpa Plantronic sankamalli käytössä. Noin vuosi sitten kun oli poliisilla oli tehovalvonta joka kohdistui puhelinkäyttöön minulta loppui HF laitteen akku kesken matkan. Eräs tuttu joka harvemmin soitta ja aina asiasta koitti moneen kertaan soittaa, puhelin oli telineessä mun edessä ja katkaisin saapuvat vastaamatta. Ei mitä, taas tuo yksi soitti jo vaikka kuinka monennen kerran, vastasin ja puhelin korvalla ilmoitin soittavani takaisin hetken päästä kun olen yksin autossa ja parkissa.
Tuo puhelu kustansi usean euron/sekunti kun juuri tuolla hetkellä sattui poliisin siviiliauto tulemaan vastaan.
Niin tyypillistä, sen kerran kun poikkeaa omista toimintatavoista noin käy. Toisaalta oli enempi vaaraa se jatkuvasti soiva puhelin minusta aiheutti kun alkoi ärsyttämään