Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Auton vaihdon pohdintaa
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 13.12.2017 kello on 19:15 ---Omassani on samat kantavuustiedot rekisteriotteessa ja tyyppikilvessä. Sitä vaan olen ihmetellyt, kun etuakselille luvataan 2000kg ja taka-akselille 2400 kg , mutta kokonaismassa onkin 4200 kg ??? Näin ollen akseleilla ei saisi olla yhtä aikaa noita maksimipainoja.
--- Lainaus päättyy ---
Se on painopisteen siirtelyraja....
Akselimassoja ei saa ylittää, eikä kokonaismassaakaan.
Itse ajattelin käydä jäteaseman vaakalla. Ei maksa mitään, kun ei ota punnituskuittia koneelta. Sillä tulee kokonaismassa punnittua. Kikkailemalla voisi ajaa akseli kerralla vaakalle.
Eipä silti. Ei minulla mitään ylipainoa ole. Pikemminkin alipainoa tulevien painorajojen suhteen.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 13.12.2017 kello on 18:16 --- olet aivan oikeassa. sitä vaan ihmettelen miten se voi tulla yllätyksenä kun tiedetään kantavuus? olisiko järkevämpää/helpompaa huomioida asia osto vaiheessa? täällä on perusteltu asiaa ettei poliisi katso rekisteriotteesta painoja, ne kuulemma katsotaan tyyppikilvestä. mikä nyt on oikein?
--- Lainaus päättyy ---
Ostovaiheessa hyvinkin, vaan, kuten sanoin, autot pitäisi punnita ennen rekisteröintiä, silloin 'ostopaino' olisi todellinen.
Sitten pitäisi enää muistaa, mitä painaa merkiisi, ilmastointi, koukku, pyöräteline.....
Silti, jokainen käy katsastuksessa, siellä voi tarkistaa senhetkisen tilanteen, kuntarkastetaan iskareita.
Sieltä tyyppikilvestä löytyy 'tehtaan painot'.
Ja sallitut akselipainot, joiden summa voi olla muutakin kuin kokonaispaino.
Saksassa, ainakin ennen, tuijottivat vain akselipainoja, Suomen 3500 rajasta viis. Olivat siis kiinnostuneita vain turvallisuudesta.
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 13.12.2017 kello on 19:35 ---Se on painopisteen siirtelyraja....
Akselimassoja ei saa ylittää, eikä kokonaismassaakaan.
Itse ajattelin käydä jäteaseman vaakalla. Ei maksa mitään, kun ei ota punnituskuittia koneelta. Sillä tulee kokonaismassa punnittua. Kikkailemalla voisi ajaa akseli kerralla vaakalle.
Eipä silti. Ei minulla mitään ylipainoa ole. Pikemminkin alipainoa tulevien painorajojen suhteen.
--- Lainaus päättyy ---
jäteaseman vaaka on ok, ei vain kerro koko totuutta. ihmetellään yhdessä miksei alan järjestö viitsi ostaa vaakoja alueille? jossain niitä kuulemma on.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Charlottiina - 13.12.2017 kello on 18:28 ---Oli mielekkäämpää lähteä tien päälle kun tiesi että jos sattuu puntari kohdalle ei kenenkään tarvitse jäädä pois kyydistä.
--- Lainaus päättyy ---
Näin on.
Hulluimpia ovat nämä autot, joihin ei voi laittaa edes kaikkia istumapaikkoja täyteen...
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 13.12.2017 kello on 19:42 ---Ostovaiheessa hyvinkin, vaan, kuten sanoin, autot pitäisi punnita ennen rekisteröintiä, silloin 'ostopaino' olisi todellinen.
Sitten pitäisi enää muistaa, mitä painaa merkiisi, ilmastointi, koukku, pyöräteline.....
Silti, jokainen käy katsastuksessa, siellä voi tarkistaa senhetkisen tilanteen, kuntarkastetaan iskareita.
Sieltä tyyppikilvestä löytyy 'tehtaan painot'.
Ja sallitut akselipainot, joiden summa voi olla muutakin kuin kokonaispaino.
Saksassa, ainakin ennen, tuijottivat vain akselipainoja, Suomen 3500 rajasta viis. Olivat siis kiinnostuneita vain turvallisuudesta.
--- Lainaus päättyy ---
b luokan ajo-oikeudella ei saa ajaa yli 3500kg autoa. miten se muuttuu kun ajaa m-autoa?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta