|
"Suosittelen takaiskunvaimentime t vaihdettavaksi SV HD versioon 440.- asennettuna ja takapäähän lisäkierrejouset Goldschmitt 480.- asennettuna. Nämä muutokset tekevät autosta huomattavasti vakaamman ajettavan ja takapää pysyy silti joustavana." Onko Hymerin perä kovinki pehmeä, ja löytyykö sieltä lainkaan vakaajatankoa? Tuo HD iskari rauhoittaa. Mutta lisää rautajousta, tarkoittaa minusta, että alkup. on sitten alimittainen kantamaan - ei kait Hymer Camp mikään iso ja raskas ole.. Minä kallistuisin säädettävien ilmapalkeiden kannalle - vai onko hinta kovaki? En ole katsellut alle sillä silmällä, onko vakaajatankoa, pitää vilkaista. Ongelma tuossa on keinahtelu sivusuunnaasa, eli voisi väittää, että alusta on alamittainen painoon nähden, joka on kuivana aika tasan 3 tonnia. Peräylityshän ei ole pitkä. Kysyin Muuroselta parannusta kohtuukustannuksill a, johon sain tuon vastauksen, mistä ymmärsin, että ilmajouset maksanee reilusti enemän. ![]() ^ Fiiuun lupas Sarkaka caravan assennettuna 1100e. Kas piiri järjestelnän,kompressorit (täysi paketti) Voip löytyy halvemmallakin? Rokkerilla voi olla joku toinenkin toimittaja noille. Asennettuna hinta jää luultavasti alle kertomasi jousi + iskari uusiminen. Itse sain Helsingissä seuraavan tarjouksen johon en kyllä tartu: Ratkaisu1 Takajousien vahvistaminen+lisäilmajousisarja ilman kompressoria (ilmapalkeiden paineensäätö manuaalisesti venttiilien kautta) Hinta asennettuna yhteensä 1635,00 euroa -------------------------------------------------------------------------------- Ratkaisu2 Takajousien vahvistaminen+lisäilmajousisarja kaksitoimisella kompressorilla (ilmapalkeiden paineensäätö automaattisesti ohjaamosta) Hinta asennettuna yhteensä 2180,00 euroa -------------------------------------------------------------------------------- Ratkaisu3 Perusratkaisuna takapään korottamiseen ja kuormakantavuuden parantamiseen takajousien vahvistaminen 1:llä tai 2:lla lisälehdellä hintaan 650,00-800,00 euroa. "Minulta löytyy myös ilmajouset. niitä suosittelen autoihin, joissa peräylitys on yli 170 cm tai erittäin voimakkaasti vaihteleva kuorma. Silloin kannattaa asentaa myös kompressori ja käyttöpaneeli sisälle. Hinta 1350.- asennettuna pelkät ilmajouset täyttöventtiilillä 850.- asennettuna. Oma mielipiteeni on, että lyhyt peräylityksisissä autoissa kierrejousisarja on riittävä ja itse asiassa erittäin mukava. Säädettävyys on toki ilmajousien ylivoimainen ominaisuus. Mikäli taka-akselille tuleva lisäkuorma on alle 150kg kierrejouset riittävät." Kuulostaa rehelliseltä kaupankäynniltä, ja vaikuttaa siltä, että kaveri paitsi tietää mistä puhuu myös todennäköisesti asentaa vermeensä kerralla oikein. En pidä siitä ajatuksesta, että ostan vehkeet jostain, ja menen pajalle ne asennuttamaan, mikä paja olisi myös itse saattanut myydä noita osia. Ittellä ei taito riitä. Ja mulla ylitys ei ole lähelläkään 170 cm:iä, painovaihtelut on kyllä siinä rajoilla. Mitens Hymerissä vesivati sijoittuu puhtaana ja likaisena - siinä voi 100-150kg jakautua uudelleen ![]() Jos rakentaa kompurallisen systeemin pitää vetää paineletkut ohjaamoon ja takaisin, järjestelmästä tulee haavoittuvampi. Tuo 850.- on alle tarjotun kiinteän systeemin jousilla ja iskareilla. siinä miettimistä. Minulla on hlö autoissa ollut molempia systeemejä, jenkkifarkussa pelkillä venttiileillä ja yhteen autoon tuunasin ilmajouset viime kesänä kaikkiin pyöriin, kompuralla ja 20l paineastialla, leluhan se on, mutta toimii. Mitens Hymerissä vesivati sijoittuu puhtaana ja likaisena - siinä voi 100-150kg jakautua uudelleen Puhdas 110 l on aika edessä, "takapenkin" alla, likainen 90 l taas taka-akselin paikkeilla. Pyrin ajamaan likapytty tyhjänä. Takatallissa saattaa enimmillään olla reilu 100 kg kuormaa, muttei mitenkään 150 kiloa. Vaikea kysymys kieltämättä. Kiinteä olisi laiskan valinta, kun ei tarvi säätää. tarvittava) Sama hinta fiiuum. Sarka tosin lupas asentaa 1100e. |