Tälläkin palstalla on joissakin viestiketjuissa ollut ilmeisen paljon liikaa pisteitä. 

|
Sivuja: [1] Siirry alas
Tälläkin palstalla on joissakin viestiketjuissa ollut ilmeisen paljon liikaa pisteitä.
![]() Yksi piste jäi erityisesti mieleen, kun toinen henkilö sanoi että asia on näin. Piste.
Seuraavaksi kaivoin esille sääntökohdan poikkeuksesta ja asia olikin sitten niin. Piste. ![]() Sana piste, merkitsee siis selvästi enemmän kuin pelkkä "välimerkkipiste". Mistä tuon sääntökohdan löysit? Et orgin säännöistä kuitenkaan.
![]() Minun mielestä sillä voi loukata kaikkia lukijoita, ettei toimi sääntöjen kohdan 10 mukaan. 1 §. Karavaanari.org on sitoutumaton ja epäkaupallinen karavaanarien keskustelufoorumi. Täällä sinulla on halutessasi oikeus kirjoittaa anonyyminä ja säilyttää yksityisyytesi. Henkilöllisyyksien arvailu ja paljastaminen on erityisen paheksuttavaa ja siten kiellettyä. Yhdellä luonnollisella henkilöllä saa olla vain yksi nimimerkki, ellei Ylläpito erityisestä syystä salli siihen poikkeusta. Mistä tuon sääntökohdan löysit? Et orgin säännöistä kuitenkaan.Ja piste. Mistä tuon sääntökohdan löysit? Et orgin säännöistä kuitenkaan. Nyt innostuin, vaikka möin veneeni keväällä. No ei missään tapauksessa Orgin säännöistä. Eihän niitä noudateta eikä edes lueta. ![]() Olin Saimaa ranking purjehduskilpailuje n vuosipalaverissa, jossa mm. käsiteltiin kilpailusarjan sääntöjä suhteessa Suomen Purjehtijaliiton LYS -tasoitussääntöihin. Minä käytin tuota poikkeussääntöä järjestämissäni kisoissa. Siinä hyvitetään, jos veneessä ei käytetä kilpailussa suurta myötätuulipurjetta (pallokas, spinnu). Silloin saataisiin lisää mukaan kisoihin myös viikonloppupurjehti joita, eikä vain tosikkoja kilpailijoita. Kaikilla ei edes ole pallokasta, sillä ei ole purjehdittu tai miehistö ei sitä osaa käyttää, tai on liian kova tuuli kipparille. Nykyisin LYS -tasoitussäännöissä on omat tasoitustaulukot veneille, jotka eivät käytä myötätuulipurjeita. Esim. LYS (= 1,2) ja LYS-s (=0,99), on luku, jolla kerrotaan purjehdusaika tasoituskaavassa. ![]() Kuvassa punainen pallokas Sivuja: [1] Siirry ylös
|