Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Led-lisävalot

<< < (8/106) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 12.11.2017     kello on 10:14 ---Vaihdan hyvissä ajoin lyhyelle kuten olen jo todennut, en häikäise ketään tahallaan (ellei niin tehdä minulle  ::) )

Mullon niin nuoret silmät että ei ole ongelma  :)

--- Lainaus päättyy ---
Joo, mulla taas on huonot silmät ja silmälasit...

Ongelma on siinä, että kun joutuu vaihtamaan tehokkaat kaukovalot "hyvissä ajoin", niin se vaarallisin kohtaamispaikka jää valaisematta.
Siis ikäänkuin pettää itseään. Yksi konsti on heivata vauhtia, mutta kun on muitakin joskus takana.
Minullakin on työmatkaa 150km edestakaisin pimeällä kantatiellä. Pitäisi olla hyvät valot, mutta ei liikaa. Kuorma-autossakin on 6 Xenonia yhtäaikaa laittomasti mahdollista, mutta ne lyhyet.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 12.11.2017     kello on 09:48 ---Työkaverilla on nyt uusi auto, jossa on vakiona ledit lähi- ja kaukovaloina. Hän joutuu aika varhain vaihtamaan lähivalot ledien kirkkauden takia. Ongelmana on vielä se, että vastaantulijat vilkuttelevat hänen lähivaloillekiin. Ne ovat kyllä kuulemma hyvät, mutta kun niissä on automaattisäätö, niin ei saa säädettyä alemmas. Koittavat nyt huollossa katsoa, jos säätö ohjelmallisesti onnistuisi.

--- Lainaus päättyy ---

Menee kyllä tyhmän puolelle, jos niissä ei ole mekaanista perussäätöä!   :o

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.11.2017     kello on 11:32 ---Menee kyllä tyhmän puolelle, jos niissä ei ole mekaanista perussäätöä!   :o

--- Lainaus päättyy ---
Saattaa olla mekaaninen säätö lampun kehikossa, mutta ei ole sellaista nappulaa siellä kojelaudassa kuulemma.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 12.11.2017     kello on 11:52 ---Saattaa olla mekaaninen säätö lampun kehikossa, mutta ei ole sellaista nappulaa siellä kojelaudassa kuulemma.

--- Lainaus päättyy ---

No ei tietenkään, silloinhan ei enää olisi 'automaattisäätöä'.

Jepukka:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 19.10.2017     kello on 17:23 ---Mää en oo ruukannu paljon valosäännöksistä välittää, lyön lamppuja keulaan ja kattoo niin paljon kuin koen tarpeelliseksi että saan ajettua turvallisesti pimeässä. Minä kun en asu ihan keskustan valojen vaikutuspiirissä.  :)

--- Lainaus päättyy ---

Offtpic
Minä nyt asustelen lähellä katuvaloja. Keulalta löytyy 100w polttimoa, enkä ole edes katsastukseen riisunut. Poliisikaan ei ole haitannut ajamista moneen moneen vuoteen, ei ole tainnut tällä kylällä edes käynyt pariin vuoteen. Sitä vaan että eipä ne HA puolelle puutu jos ajat sääntöjen mukaisesti ja verot on maksettu.
/Offtopic

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View