Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Led-lisävalot

<< < (67/106) > >>

arska100:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman -  3.12.2018     kello on 19:56 ---Tässä kiva leikki:
Joskus kun pitkästyttää kovin, alkaa pelleilemään reaktionopeusleikki ä. Eli vastaantulija vaihtaa lyhyille ensin ja sinun pitää vaihtaa mahdollisimman nopeasti, käytännössä samaan aikaan lyhyille. Ei sovi hitaille. Mutta pitää virkeänä.

"Leikissä" ei ole mitään ongelmaa, paitsi kun vastaantulija ei vaihda lyhyille ollenkaan. Näitä tulee yllättävän usein vastaan. Nukkuuko se vastaantulija vai ajaako pitkillä päin tahallaan? Tähän mulla ei ole vastausta.

--- Lainaus päättyy ---
Tarkoittaako tämä sitä että sinä et ainakaan vaihda ensimmäisenä lyhyille???? Sitten kun sattuu kaksi samanlaista vastakkain niin eipä sitten vaihdu lyhkäset.. ::)

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  3.12.2018     kello on 20:00 ---Outo leikki...

Sen olen kyllä todennut, että muutamat vaihtaa hieman liian aikaisin lyhkäsille. Toisaalta nykyisin on vaikea ajatella valojen yhtäaikaista vaihtamista, koska valot ovat niin eri tehoisia.

--- Lainaus päättyy ---
Oliko ennen aika parempi, kun lainsäätäjä määräsi kaikille tasapuolisesti yhtä huonot valot.  ???

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ktako -  3.12.2018     kello on 20:19 ---Oliko ennen aika parempi, kun lainsäätäjä määräsi kaikille tasapuolisesti yhtä huonot valot.  ???

--- Lainaus päättyy ---
REF on noussut 75 -> 100...

Ei lainlaatija edelleenkään valotehoja ole nostanut.  Ajovalotekniikka on vain mennyt lainlaatijan edelle. Valotehotkin määrättiin ennen Wateissa. Sekään määräys ei enää toimi ledi aikaan. Lakia oli siltäkin osin muutettava.

Karabiilisti:
Soon merkki ikänäöstä kun valot häikäsöö...?

Meitä kokeneita hyviä kuskeja moinen ei niin häiritte.

8)

norlet:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  3.12.2018     kello on 17:00 ---Olen yleensä pitänyt raskaan kaluston kuljettajia fiksuina ja katolla olevien valojen osaavina käyttäjinä. Vaan tänään kun palasin kaupungista, niin vastaan tuli mätämuna, joka pilasi koko ammattikunnan maineen. Ei älynnyt sammutta kattopitkiään ennen kuin vilautin omia pitkiäni. Ja ne mäen takaa tulleet valot sitten todella häikäisivät.

--- Lainaus päättyy ---
Korkea ohjaamoisissa rekoissa tulee se tilanne väistämättä että valot häikäisevät/näyttävät jo mäen taakse vaikka kuljettajalla ei ole vielä tietoakaan että vastaan on tulossa auto. Valot kunsaattavat olla jopa 2m ylempänä kuin kuskin silmät. Ja itse ajan isoa niin joissain pitkissä loivissa mäkilöissä tämä tilanne saattaa kestää yllättävän kauankin... ja sitten vaan välillä ei  😢😦😩ehdi just het vaihtamaan kun auto tulee vastaan, varsinkin jos on oikein teräviä mäkiä... tilanne on vain niin nopea.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View