Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Led-lisävalot
seppoko:
Olen yleensä pitänyt raskaan kaluston kuljettajia fiksuina ja katolla olevien valojen osaavina käyttäjinä. Vaan tänään kun palasin kaupungista, niin vastaan tuli mätämuna, joka pilasi koko ammattikunnan maineen. Ei älynnyt sammutta kattopitkiään ennen kuin vilautin omia pitkiäni. Ja ne mäen takaa tulleet valot sitten todella häikäisivät.
88k5:
^
Tuo se on minusta aika ongelma kun toisella kohtaavista on paljon valoa - se vain käytännössä huomaa kukkulan takaa halogeenin kelmeää kajastusta.. sitten kun sen otsa on toista metriä lamppujen alapuolella. Ihan tahattomasti voi sattua. Kukkulan takaa tällaista lähestyttäessä, se kellä vähempi valoa sammuttaa vikana - muuten toinen osapuoli ei kerkeä mukaan sammuttamaan kohtaamiseen.
megaman:
Tässä kiva leikki:
Joskus kun pitkästyttää kovin, alkaa pelleilemään reaktionopeusleikki ä. Eli vastaantulija vaihtaa lyhyille ensin ja sinun pitää vaihtaa mahdollisimman nopeasti, käytännössä samaan aikaan lyhyille. Ei sovi hitaille. Mutta pitää virkeänä.
"Leikissä" ei ole mitään ongelmaa, paitsi kun vastaantulija ei vaihda lyhyille ollenkaan. Näitä tulee yllättävän usein vastaan. Nukkuuko se vastaantulija vai ajaako pitkillä päin tahallaan? Tähän mulla ei ole vastausta.
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 3.12.2018 kello on 15:59 ---Älkää hyvät ihmiset tuijotelko vastaan tulijan valoja....ei niissä ole mitään nähtävää.
Rankan sateen määritelmä on aina epämääräinen.
Viimeksi maaseudulla ajellessa ei satanut rankasti vaan keskirankasti mutta viidennen tielle ängenneen peuran jälkeen laitoin sumuvalot menoa turvaamaan...jopa alkoi näkymään elikot...
edessä menevä autoilija puolestaan rupesi ahdistumaan ja vähensi vauhtiaan...vilkutt eli että mene ohi... ja sitten liimautui perään kaukovalot päällä.
No ei se itteä häirinnyt koska auton kurasesta takalasista ei valo juurikaan sisään tullut....mutta ihmeellistä käytöstä moinen.
--- Lainaus päättyy ---
Sitäpä sitä saa vain ihmetellä :o meinaan sitä näiden valotalebaanien käytöstä >:(
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 3.12.2018 kello on 19:56 ---Tässä kiva leikki:
Joskus kun pitkästyttää kovin, alkaa pelleilemään reaktionopeusleikki ä. Eli vastaantulija vaihtaa lyhyille ensin ja sinun pitää vaihtaa mahdollisimman nopeasti, käytännössä samaan aikaan lyhyille. Ei sovi hitaille. Mutta pitää virkeänä.
"Leikissä" ei ole mitään ongelmaa, paitsi kun vastaantulija ei vaihda lyhyille ollenkaan. Näitä tulee yllättävän usein vastaan. Nukkuuko se vastaantulija vai ajaako pitkillä päin tahallaan? Tähän mulla ei ole vastausta.
--- Lainaus päättyy ---
Outo leikki...
Sen olen kyllä todennut, että muutamat vaihtaa hieman liian aikaisin lyhkäsille. Toisaalta nykyisin on vaikea ajatella valojen yhtäaikaista vaihtamista, koska valot ovat niin eri tehoisia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta