rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Herrasmiehellä on aina käteistä?  (Luettu 10305 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:00
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Herrasmiehellä on aina käteistä?
« Vastaus #60 : 27.04.2018 kello on 23:55 »
Jo tänään huomasin, että minulla on käteistä Tanskaan. Reilu 10 kruunua löytyi laatikon pohjalta. Mitähän tekisi niillä??

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #61 : 28.04.2018 kello on 00:17 »
Piti olla viisumi, ryhmäviisumilla meni, kun matkustin seurueessa. Meno laivalla, paluu junalla, yö hotellissa perillä.

Tanskan kruunut talteen, pieni pesämuna ensi kerraksi.  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #62 : 28.04.2018 kello on 00:27 »
Nykysen toisen ammatin takia pitää olla käteistä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:02
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #63 : 28.04.2018 kello on 20:25 »

Venäjällä ei ihan kaikkialla mahda kannattaa kortilla maksaa.
Sen vähän mitä oon sieltä luotolla ostanut niin jokakerta on jokunen euro ollut lisätty laskuun. Tosin en tiedä onko näin muualla maailmassa tapana. Pankkipuolelta en oo moiseen kiinnittänyt huomiota. Oon usein myös nostanut ruplia automaatista.
Ruplan kurssi on tuossa rajan tuolla puolen ollut 73, ja siellähän se myös on vähän alakanttiin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #64 : 28.04.2018 kello on 21:27 »
Sen vähän mitä oon sieltä luotolla ostanut niin jokakerta on jokunen euro ollut lisätty laskuun. Tosin en tiedä onko näin muualla maailmassa tapana. Pankkipuolelta en oo moiseen kiinnittänyt huomiota. Oon usein myös nostanut ruplia automaatista.
Ruplan kurssi on tuossa rajan tuolla puolen ollut 73, ja siellähän se myös on vähän alakanttiin.

Aikoinaan kun aloitin Vienan runokylät valokuvaukset ruplan kurssi oli 35. Vuosi oli 1996, ja jatkui kaksikymmentä vuotta. Se oli mukavaa aikaa.  :D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.07.2024 kello on 20:46
« Vastaus #65 : 28.04.2018 kello on 21:30 »

Torstaina eurolla sai 77 ruplaa kun kävin rajan takana. Minullakin tuppaa yleensä olemaan ruplia lompakossa enemmän kuin euroja.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.07.2024 kello on 20:46
« Vastaus #66 : 28.04.2018 kello on 21:34 »
Meni ruplat ja eurot väheni.

Vinkkinä Pietarista Allegrolla palaaville; ruplilla voi maksaa ravintolavaunussa, vaikka hinnat onkin euroissa. Ja jos ne ei riitä, niin loput euroilla. Ei siis joko tai, vaan sama meininki kuin yleensä lentokenttien kaupoissa.

Lappeenrannassa ruplat käy monessa kaupassa maksuvälineenä (ainakin Tokmanni, Rajamarket, Disas fish, Prisma...).

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #67 : 28.04.2018 kello on 22:12 »

76 oli torstaina. En tiedä, onko komissiota lisäksi.

Suomessa Forex 70, vaihdoin tosiaan vain pienen tukun, 4500 ruplaa.