rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Auton tuunauksesta keskustelua  (Luettu 77284 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.07.2024 kello on 22:50
  • Omasta mielestä oikeen mukava mies
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
« Vastaus #180 : 20.08.2017 kello on 23:46 »
Jos se oiskin "pyhä käyttöesine"? Sellaiseksi voisin omaani kuvailla. Eli kulkinetta käytetään säälimättä. Mutta kuitenkin koettaen aina siivota myöhemmin käytön jäljet. Pientä tuunausta ja personointia on tehty. Ja tarkoitus on tehdä lisää myöhemmin.
Pyhä-termi sopii hyvin koska autot kuitenkin täällä kekkoslovakiassa on niin kalliita, että väkisin ne melko pyhiä lehmiä meinaa olla. Eikähän sen pitäis olla keltään pois, jos toinen tykkää laitella autoaan ja pitää siitä hyvää huolta?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #181 : 20.08.2017 kello on 23:49 »
https://youtu.be/Qfdo2f-ZT4A
Onko tämä tuunaamista?

• Vieras
  • Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
    « Vastaus #182 : 21.08.2017 kello on 08:33 »
    Onko tämä tuunaamista?

On. 👍🏻

Eli lähtökohta.

Ja tuunattuna.

Sisätilat sai myös uuden maalipinnan joka selviää videon katsomalla, minä nyt otin tietty kuvakaappaukset vain noista ulkopuolen tuunauksista.  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    « Vastaus #183 : 21.08.2017 kello on 09:11 »
    On. 👍🏻

Eli lähtökohta.
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ja tuunattuna.

Sisätilat sai myös uuden maalipinnan joka selviää videon katsomalla, minä nyt otin tietty kuvakaappaukset vain noista ulkopuolen tuunauksista.  ;D
    Ja koko touhu pelkkää silmänlumetta .
    Ihmekkös tuollapäin on siistejä"vähän ajettula" pirssejä myytävänäkin :-X

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #184 : 21.08.2017 kello on 11:02 »
    Tarrat tuunattu piiloon ja ruvetaan kutsumaan auto Fordiksi korivalmistajan sijasta? Mulle ei kyllä selviä, mikä tuo on.

Mulle kulkineen tuunaaminen on epätarkoituksenmuka ista ulkonäön muuttamista joko tarpeettomasti tai jopa toimivuuden kustannuksella. Sellaisista on täälläkin esimerkkejä nähty, vaan mitäpä niistä, kun eivät ole omiani.

Varusteleminen ei ole tuunaamista, muttei ole kyllä kunnossapitokaan, eli pesu ja vahaaminen.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
    « Vastaus #185 : 21.08.2017 kello on 11:38 »
    ...
    Mulle kulkineen tuunaaminen on epätarkoituksenmuka ista ulkonäön muuttamista joko tarpeettomasti tai jopa toimivuuden kustannuksella. Sellaisista on täälläkin esimerkkejä nähty, vaan mitäpä niistä, kun eivät ole omiani.

Varusteleminen ei ole tuunaamista, muttei ole kyllä kunnossapitokaan, eli pesu ja vahaaminen.

Minkälaista ulkonäön muuttamista toimivuuden kustannuksella tarkoitat ? En keksi villeimmässäkään kuvitelmassani kuinka / miksi auto tuunattaisiin niin että sen toimivuus kärsisi. Valaise hieman, ole kiltti.

Mielestäni varusteleminen nimenomaan on tuunausta; tehdään aikaisemmin lähes hyvästä vielä parempi omiin käyttötarkoituksiin . Tavallisesti aukevat ovet rulo-oviksi, alakaapistoon liukuvat hyllyt, vaatekomeroon liukuvat korit jne. kuten minä tein meidän autoomme.

Kunnossapito ei ole minunkaan mielestäni tuunausta, en todellakaan katso tuunaavani autoa kun imuroin sen sisätilat jokaisen käyttökerran jälkeen  ;)

Ja...mielestäni ihaa:n laittamat "ennen ja jälkeen" kuvat ovat hyvät. Tulos on hieno, miksi sen asunto-osan valmistajan merkkitarran pitäisikään olla näkyvillä ?

« Viimeksi muokattu: 21.08.2017 kello on 12:07 »

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.02.2025 kello on 14:05
    « Vastaus #186 : 21.08.2017 kello on 12:00 »
    Tässä pari vihjettä kuinka-kysymykseen. Miksi-kysymys jää vielä vähän auki. Koska voin?

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
    « Vastaus #187 : 21.08.2017 kello on 12:11 »
    Tässä pari vihjettä kuinka-kysymykseen. Miksi-kysymys jää vielä vähän auki. Koska voin?

No juu...nuo on kyllä varmaan tuunattu ajatuksella "kuinka paljon keksinkään tehdä jotain aivan hölmöä autolleni" :D
    Noissa on todellakin menty epäkäytännölisyyden kin puolelle mutta eivätpä olekkaan karavaanareiden kulkupelejä, oletan niin.

• Karavaanari
    « Vastaus #188 : 21.08.2017 kello on 12:13 »
    No karavaanarien kulkupeleistä (omistani) mainitsin jo ne tummennuskalvot, mitkä lähtevät minulla saman tien roskiin, niin ei tarvi iltahämärissä korvakuulolta peruutella.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #189 : 21.08.2017 kello on 12:19 »
    Minkälaista ulkonäön muuttamista toimivuuden kustannuksella tarkoitat ? En keksi villeimmässäkään kuvitelmassani kuinka / miksi auto tuunattaisiin niin että sen toimivuus kärsisi. Valaise hieman, ole kiltti.

Mielestäni varusteleminen nimenomaan on tuunausta; tehdään aikaisemmin lähes hyvästä vielä parempi omiin käyttötarkoituksiin . Tavallisesti aukevat ovet rulo-oviksi, alakaapistoon liukuvat hyllyt, vaatekomeroon liukuvat korit jne. kuten minä tein meidän autoomme.

Esimerkiksi alustan madaltaminen tai sellainen koristelu, joka haittaa käyttöä ja jopa heikentää jälleenmyyntiarvoa.

En halua mainita foorumilta näkemiäni esimerkkejä, kun ei ole halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Onnistuneitakin muutoksia näkee, esimerkiksi vaunujen tai autojen projektiketjuissa. On järkevää uudistaa hapantunutta, muttei muuttaa toimivaa epäkäytännölliseksi .

Edit: aina pitäisi pohtia, mitä valmistaja on tarkoittanut suunnitellessaan jonkun kalusteen tai toiminnon johonkin ja jonkinlaisena. Etenkin äkkinäisten ideoiden seurauksena voi tulla tehtyä typeriä virheitä. Itse jos jotakin olen tehnyt, niin vain tarpeesta ja silloinkin tarkkaan pohtinut, mikä vaikutus muutoksella on.

Säilytystila se on kulkineessa kumma asia, kun sitä ei ole ikinä liikaa. Mutta varustelun puolelle kyllä menee...

• Karavaanari
    « Vastaus #190 : 21.08.2017 kello on 12:53 »
    Tuolla tuunausta minun makuun: http://www.mat.fi/projects

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #191 : 21.08.2017 kello on 15:38 »
    Onko tämä keula sitten tuunausta vai mitä ::)

• Vieras
  • Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
    « Vastaus #192 : 21.08.2017 kello on 15:54 »
    Ei ole jos se on tarkoituksenmukaist a mutta jos sillä haetaan katu-uskottavuutta niin sitten on. ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #193 : 21.08.2017 kello on 16:11 »
    Ei ole jos se on tarkoituksenmukaist a mutta jos sillä haetaan katu-uskottavuutta niin sitten on. ;D
    Yötyö vaatii,kunnon valot, kun koko Suomi lähestulkoon työpaikkana.Ja rekka hommissa oppi jotta valoissa ei säästellä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
    « Vastaus #194 : 21.08.2017 kello on 16:11 »
    Onko tämä keula sitten tuunausta vai mitä ::)

Ainakin sokea kuski, jos ei vähemmällä näe ;D