rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Auton tuunauksesta keskustelua  (Luettu 77301 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
« Vastaus #45 : 13.08.2017 kello on 13:57 »
Minä tarvin autoo paikasta toiseen siirtymiseen.

Sama vika ;D
Monesti olen kiittänyt mielessäni auton alkuperäistä omistajaa, taksiyrittäjää joka on rastinut tilaukseen 15" alkuperäisvanteet. Toissaviikolla hain uuden rengaskerran 320 eurolla alle laitettuna. Niillä ajaa taas kesään -19 ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #46 : 13.08.2017 kello on 14:46 »
Sama vika ;D
Monesti olen kiittänyt mielessäni auton alkuperäistä omistajaa, taksiyrittäjää joka on rastinut tilaukseen 15" alkuperäisvanteet. Toissaviikolla hain uuden rengaskerran 320 eurolla alle laitettuna. Niillä ajaa taas kesään -19 ;)

Eipä noilla kesärenkailla 15-18 tuumaisilla ole juurikaan hintaeroa puhutaan ihan muutamista kympistä.

Uudet 18 tuumaiset maksoi minulla 360 e vanteella ja tasapainotettuna  ja kotiin tuotuna.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #47 : 13.08.2017 kello on 15:11 »
Tulee muuten Jyväskylästä,

http://www.kumiseta.fi/

Onko kokemuksia firmasta ?

Ei - aikani kilpailutin, ja aina oli Säynätsalon Päijätkumissa halvimmat. Käynyt siellä sitten.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
« Vastaus #48 : 13.08.2017 kello on 15:20 »
Eipä noilla kesärenkailla 15-18 tuumaisilla ole juurikaan hintaeroa puhutaan ihan muutamista kympistä.

Entäs ajomukavuus?   ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #49 : 13.08.2017 kello on 15:33 »
Entäs ajomukavuus?   ::)

Eipä noita 15-16 tuumaisia taida edes autooni  enää saada.

En tiedä. Mielestäni 17 tuumaa taitaa minulla olla vakio koko.

• Vieras
  • Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
    « Vastaus #50 : 13.08.2017 kello on 15:45 »
    Näin luki TM:ssä joten ei ne korkeaprofiiliset renkaat enää edes olisi nautinnolliset ajaa kun niitä ei ole autoon suunniteltu joten nykyaikaan kuuluu matalat renkaat kun tehdas on auton niin suunnitellutkin.

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #51 : 13.08.2017 kello on 17:04 »
    Selvinnee kun matkahuolto tuo vanteet. Varmaan menee loppuviikkoon.

Tulee muuten Jyväskylästä,

http://www.kumiseta.fi/

Onko kokemuksia firmasta ?
    Ei ole kovin vanha yritys,muutamia vuosia vasta toiminut.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #52 : 13.08.2017 kello on 17:29 »
    Säynätsalon Päijätkumissa .
    Tuolla minäkin.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #53 : 13.08.2017 kello on 19:49 »

Uudet 18 tuumaiset maksoi minulla 360 e vanteella ja tasapainotettuna  ja kotiin tuotuna.

Oli halpa sarja, Continentalit olisin saanut tuolla hinnalla, mutta viimeistä edellinen sarja oli viimeiset Conti kesärenkaat mun autossa. Kesti vain reilun yhden kesän alla.
    Joutui sitten tyytymään Bridgestone Turanzaan, kun misukka on myös menettänyt mahdollisuutensa muutaman vuoden takaperin.

Näin luki TM:ssä joten ei ne korkeaprofiiliset renkaat enää edes olisi nautinnolliset ajaa kun niitä ei ole autoon suunniteltu joten nykyaikaan kuuluu matalat renkaat kun tehdas on auton niin suunnitellutkin.

Sehän on selvää, jotta sellaiset sinne pitää laittaa mitkä sinne on suunniteltu. Mun Volvon vakiot on15 tai 16 tuumaiset. Velipojan autossa taas 235/65-18 on vakio  ;D

En kyllä pysty koskaan hommaamaan automallia, jossa profiili 50 tai alle, menis varmaan vanteet uusiksi joka syksy mehtäautoteillä seikkaillessa  ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #54 : 13.08.2017 kello on 19:53 »
    Oli halpa sarja, Continentalit olisin saanut tuolla hinnalla, mutta viimeistä edellinen sarja oli viimeiset Conti kesärenkaat mun autossa. Kesti vain reilun yhden kesän alla.
    Joutui sitten tyytymään Bridgestone Turanzaan, kun misukka on myös menettänyt mahdollisuutensa muutaman vuoden takaperin.

Ne oli varmaan kiinangummit, sopii hyvin kopiovanteitten päälle ;)

• Vieras
    « Vastaus #55 : 13.08.2017 kello on 20:12 »
    Sehän on selvää, jotta sellaiset sinne pitää laittaa mitkä sinne on suunniteltu. Mun Volvon vakiot on15 tai 16 tuumaiset.

Noista kahdesta valmistajan suunnittelemista kannattaisi valita ehkäpä ne 16 tuumaiset, ne ainakin ovat niin ajo-ominaisuuksiltaan että ulkonäöltään paremmat kuin 15-tuumaiset jotka tahtovat taas tehdä autosta lullan varsinkin kitkarenkailla. Eikö ? 🤓

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #56 : 13.08.2017 kello on 20:23 »
    Mulla oli Volvossa alkuperäiset alumiinivanteet 17 tuumaiset kesäpyörille ja talvirenkaat 16 tuumaiset Volvon omilla vanteilla

Talvirenkaat ei mennyt vaihdossa mukana kun niissä oli pari kuukautta ajetut Nokian hpl8 nastarenkaat. En ole vielä keksinyt niille käyttöä.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #57 : 13.08.2017 kello on 20:52 »
    Noista kahdesta valmistajan suunnittelemista kannattaisi valita ehkäpä ne 16 tuumaiset, ne ainakin ovat niin ajo-ominaisuuksiltaan että ulkonäöltään paremmat kuin 15-tuumaiset jotka tahtovat taas tehdä autosta lullan varsinkin kitkarenkailla. Eikö ? 🤓

No ei. Tuolle vanhemmalle alustalle 195 on huomattavasti parempi ajo-ominaisuuksilta kuin 205.
    En oo niin hullu että ajaisin kitkarenkailla - etenkään kesällä  ;D

• Vieras
    « Vastaus #58 : 13.08.2017 kello on 21:16 »
    Se onkin jännä tuo auton tuunaus eli miten kukin kattelee autoja..
    Joillakin se vanhuus ja harmaanäkö yllättää varhaisella iällä tyyliin 40 vuotta ja ollaan tyytyväisiä skippakurraan mutta sitten jotkut vaan jatkaa ikinuorekkaana ja viittii hieman panostaa hienompaan ulkonäköön.. :P
    Ja arvokkuus ei siitä vähene yhtään muuten kun niiden harmaa vanhusten myötä..Siis mielipiteitten...Ja niitähän on yhtä monta kun on pers"ikää...Jokainen valitsee omansa. Thumb

• Vieras
    « Vastaus #59 : 13.08.2017 kello on 21:45 »
    En oo niin hullu että ajaisin kitkarenkailla - etenkään kesällä  ;D

Mulla oli Saabissa talvirenkaina parin talven ajan 185/65-15 Gislavedin kitkarenkaat joilla erehdyin lähtemään talvisesta savosta huhtikuussa etelä-Suomeen jossa oli +10 astetta lämmintä niin olipa ajettavat ne motarilla..

Jos olisi ollut 205/50-16 kokoisena myös nuo talvirenkaat, mikä oli kesärenkaiden vakiokoko, ei olisi varmaan ollut sellainen ajettava.