Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

VW T5 pohjaisen retkeilyauton speksailu ja pohdinta

<< < (20/26) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 24.11.2017     kello on 00:18 --- valitettavasti painoon, jos (kun) asetus menee läpi. kyse ei ole autoverovapaudesta, vain käyttömaksuista! ymmärrätkö nyt pointin?

--- Lainaus päättyy ---
Ei siellä lakiesityksessä mun silmiin osunut mainintaa käyttömaksuun kohdistuvista muutoksista....

Toisaalta vasta heinäkuussa tiedän varmemmin, kuinka asiat ovat.

Haoltu:

"Hallitus esittää myös täsmennyksiä matkailuautojen veroetuun. Tavoitteena on kohdistaa verotuki nykyistä tarkemmin ja estää autoveron välttäminen vähäisillä rakennemuutoksilla."

Näiden muutosten on tarkoitus tulla voimaan ensi heinäkuussa.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711232200554606_u0.shtml

Casual:
Taidampa keskittää voimani tuohon projektin edistämiseen. Tuntuu, että tämä vääntääminen ei tule ihan hetkessä loppumaan.

Olen hieman yllättynyt, että tämä aihe on lähtenyt näin pahasti sivuraiteille. Tässä topikissa oli alusta-asti tarkoitus keskustella "matalasta" täyden autoveron matkailuautoista, mutta lopulta 90% viesteistä koski aivan muita asioita.

Hyvä uutinen tässä kannaltani on se, että tuo autoverouudists ei näyttäisi vaikuttavan minun hommaani nyt tai ensi kesänä mitenkään. Jokainen voi ottaa kupin kahvia ja lukea tuon autovero uudistuksen sisällön. Siellä ne asiat on kerrottu hyvin selkeästi, kun vaan jaksaa lukea.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Casual - 24.11.2017     kello on 08:15 ---Taidampa keskittää voimani tuohon projektin edistämiseen. Tuntuu, että tämä vääntääminen ei tule ihan hetkessä loppumaan.
Olen hieman yllättynyt, että tämä aihe on lähtenyt näin pahasti sivuraiteille. Tässä topikissa oli alusta-asti tarkoitus keskustella "matalasta" täyden autoveron matkailuautoista, mutta lopulta 90% viesteistä koski aivan muita asioita.
Hyvä uutinen tässä kannaltani on se, että tuo autoverouudists ei näyttäisi vaikuttavan minun hommaani nyt tai ensi kesänä mitenkään. Jokainen voi ottaa kupin kahvia ja lukea tuon autovero uudistuksen sisällön. Siellä ne asiat on kerrottu hyvin selkeästi, kun vaan jaksaa lukea.

--- Lainaus päättyy ---

Sinänhän ei olla sivuraiteilla, koska verotuksessa ja nimenomaan autoverotuksessa kaikki on mahdollista.
Toistan esimerkkinä kovapenkkisten pakujen verotuksen: Vajaa 10v sitten niistä alettiin periä vuotuista, henkilöautoa vastaavaa veroa. Kyseessä olivat ainakin ns. pickupit.
Tämä siitäkin huolimatta, että ne oli rakennettu silloisten säädösten mukaisesti pakettiautoiksi.

Tuo omapaino, josta jo puhuin, on myös täysin hatusta vedetty.
Sillähän ei ole mitään tekemistä matkailun kanssa.
Tässä tapauksessa tosin ymmärrän, että sillä omalta osaltaan karsitaan pois näitä 'mukamas matkailuautoja'.
Muuten hyvä mutta samalla luultavasti putoaa myös muutama 'oikea' matkailuauto pois listoilta.
Verotus siis ohittaa mahdollisesti taloudellisemman liikkumisen.

volvo:
https://www.nettikaravaani.com/volkswagen/caravelle/1485754 tässä hyvä esimerkki minkä takia valtio haluaa matkailuautolle minimi painon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View