Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

VW T5 pohjaisen retkeilyauton speksailu ja pohdinta

<< < (21/26) > >>

Casual:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 24.11.2017     kello on 17:10 ---https://www.nettikaravaani.com/volkswagen/caravelle/1485754 tässä hyvä esimerkki minkä takia valtio haluaa matkailuautolle minimi painon.

--- Lainaus päättyy ---
Tuo on täyden veron matkailuauto (autosta on aikanaan maksettu henkilöauton autovero), joten se korotettu minimipaino saati korkeusvaatimus ei koske tota nyt eikä myöskään kesällä 2018.

Volvo, sä et nyt selkäesti ymmärrä, että nuo autoverosta vapaan matkailuauton vaatimukset eivät koske näitä pieniä täydenautoveron matkailuautoja.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Casual - 24.11.2017     kello on 17:15 ---Tuo on täyden veron matkailuauto (autosta on aikanaan maksettu henkilöauton autovero), joten se korotettu minimipaino saati korkeusvaatimus ei koske tota nyt eikä myöskään kesällä 2018.

Volvo, sä et nyt selkäesti ymmärrä, että nuo autoverosta vapaan matkailuauton vaatimukset eivät koske näitä pieniä täydenautoveron matkailuautoja.

--- Lainaus päättyy ---
Ei koske, mutta mun tähän asti verovapaata koskee...

Tuo minun mielestäni ainoastaan matkailuun rakennettu VW Westfalia California painaa ainoastaan 2460 kg. Näiden kompaktien ja taloudellisten matkailuautojen tuonti nyt sitten torpataan. Tähän asti on torpattu nostokattoisetkin, mutta jatkossa ei riitä yli 2 m sisäkorkeuskaan.
Eikä kysymyksessä ole suinkaan rahan säästö, koska isomman saa halvemmalla verottomanakin.

Casual:
Itse olen laskenut, että jos joskus tekee mieli asentaa nostokatto tähän Portteriin, niin ei se lopulta ihan mahdoton ole (homma onnistuisi varmaan helposti Saksan/Brittien reissun yhteydessä). Näitä 10v vanhoja tila-auto Portteria saa hyvin hintaluokassa 12-17k€. Näissä on jo se autovero maksettuna, joten kun tohon asennustaa sopivat matkailuvarusteet + nostokaton niin kokonaishinta jää alle 20k€ , jolla saa ihan pätevän/kompaktin reissuvehkeen.

Mua itseäkin kyllä ihmetyttää se, että miksi juuri nuo isot matkailuautot ovat (nyt ja tulevaisuudessa) autoverosta vapaita. Nythän yleinen ilmapiiri on kuitenkin se, että ekolokisempia vaihtoehtoja tulisi suosia mikä johtaa lähes poikkeuksetta pienempiin (ja kevyempiin) autoihin myös matkailupuolella.

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Casual - 24.11.2017     kello on 17:15 ---Tuo on täyden veron matkailuauto (autosta on aikanaan maksettu henkilöauton autovero), joten se korotettu minimipaino saati korkeusvaatimus ei koske tota nyt eikä myöskään kesällä 2018.

--- Lainaus päättyy ---
sinä puhut autoverovapaudesta ja minä puhun siitä minkä auton saa rekisteröidä matkailuautoksi tulevaisuudessa

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Casual - 24.11.2017     kello on 17:37 ---Itse olen laskenut, että jos joskus tekee mieli asentaa nostokatto tähän Portteriin, niin ei se lopulta ihan mahdoton ole (homma onnistuisi varmaan helposti Saksan/Brittien reissun yhteydessä). Näitä 10v vanhoja tila-auto Portteria saa hyvin hintaluokassa 12-17k€. Näissä on jo se autovero maksettuna, joten kun tohon asennustaa sopivat matkailuvarusteet + nostokaton niin kokonaishinta jää alle 20k€ , jolla saa ihan pätevän/kompaktin reissuvehkeen.

Mua itseäkin kyllä ihmetyttää se, että miksi juuri nuo isot matkailuautot ovat (nyt ja tulevaisuudessa) autoverosta vapaita. Nythän yleinen ilmapiiri on kuitenkin se, että ekolokisempia vaihtoehtoja tulisi suosia mikä johtaa lähes poikkeuksetta pienempiin (ja kevyempiin) autoihin myös matkailupuolella.

--- Lainaus päättyy ---
Sivusta olen katsonut noita nostokattoisia Porttereitä....

Kovasti näkevät vaivaa leiriytyessään. Sateella siihen asennetaan pressu kangasosan päälle ja kylmällä ilmalla jonkinlainen folio. Itse pidän enemmän omasta korkekattoisesta, kun taukoa pitäessä heti on 2 m korkeutta, eikä takuulla vuoda. On vielä valmiiksi lämpöeristetty. Hiukan kolhon näköinen ja laivapaikat pitää valita huolellisemmin.
Niin ja se kulutus. Oma 2.5 TDi vie korkeanakin 7,5 L/100km.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View