Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot
VW T5 pohjaisen retkeilyauton speksailu ja pohdinta
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Casual - 22.11.2017 kello on 17:54 ---Tässä nyt taitaa olla taas puurot ja vellit hieman sekaisin, tai sitten olen itsekin jo sekaisin.
Mielestäni tuossa ISsän juttussakin puhutaan vain niistä verovapaista "korkeista" matkailuautoista, joita nyt on tehty paljon mm. Sprinttereistä. Uudituksessa noiden verovapaiden matkailuautojen omamassaksi on ehdotettu tuota 2500kg rajaa. Itse olen tässä rakentamassa täyden autoveron matalaa matkailuautoa, joten mielestäni nuo vaatimukset eivät koska tätä. IS:sän jutussa on kuvissa kyllä Volkkarin multivani, mutta eihän tuollainen matala multivani ole nykyisinkään autoverosta vapaa, joten siinä mielessä jutun kuvitus ei kyllä vastaa lainkaan tekstiä.
--- Lainaus päättyy ---
Taidat olla oikeassa...
Elikä kaikki autot, jotka saadaan muutoskatsastettua matkailuautoiksi, saavat alennetun käyttövoimaveron.
alle 2500 kg pakuja ei enää jatkossa kannata muuttaa matkailuautoksi, koska niihin tulisi henkilöauton täysimääräinen autovero.
Olisiko jotenkin noin?
volvo:
molemmat on oikeassa. puhutte vain eri asioista :)
Casual:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 22.11.2017 kello on 18:27 ---Taidat olla oikeassa...
Elikä kaikki autot, jotka saadaan muutoskatsastettua matkailuautoiksi, saavat alennetun käyttövoimaveron.
alle 2500 kg pakuja ei enää jatkossa kannata muuttaa matkailuautoksi, koska niihin tulisi henkilöauton täysimääräinen autovero.
Olisiko jotenkin noin?
--- Lainaus päättyy ---
Käsittääkseni se menee juuri noin. Toki tuollaisen alle 2500kg pakun tai tila-auton voi jatkossakin muuttaa matkailuautoksi, mutta silloin vaan tule se autovero, eli se kertaalleen matksettavä könttä matksettavasti. Etuna tuossa on se, että jos auto on diesel-käyttöinen vähentyy se vuosittainen käyttövoimavero huomattavasti siinä vaiheessa kun auto on liikenteessä matkailuautona.
Itse näkisin, että aika monella pienellä perheellä tai aktiisella harrastajalla voisi olla hyvinkin käyttöä jatkossakin noille alle 2500kg täyden autoveron "retkeilyautoille".
Näissä jutuissa menee helposti sekaisin:
a) Matkailuauton autovero tai verottomuus - joka on siis se könttä summa, joka matksetaan uudesta autosta tai mahdollisen muutoskatsastuksen seurauksena.
b) Käyttövoimavero - joka maksetaan esim. diesel-autoista vuosittain.
seppoko:
Tai b-kohta pitäisi olla ajoneuvovero:
Trafi:
--- Lainaus ---Ajoneuvovero koostuu perusverosta ja käyttövoimaverosta.
--- Lainaus päättyy ---
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: Casual - 22.11.2017 kello on 21:51 ---Käsittääkseni se menee juuri noin. Toki tuollaisen alle 2500kg pakun tai tila-auton voi jatkossakin muuttaa matkailuautoksi, mutta silloin vaan tule se autovero, eli se kertaalleen matksettavä könttä matksettavasti. Etuna tuossa on se, että jos auto on diesel-käyttöinen vähentyy se vuosittainen käyttövoimavero huomattavasti siinä vaiheessa kun auto on liikenteessä matkailuautona.
Itse näkisin, että aika monella pienellä perheellä tai aktiisella harrastajalla voisi olla hyvinkin käyttöä jatkossakin noille alle 2500kg täyden autoveron "retkeilyautoille".
Näissä jutuissa menee helposti sekaisin:
a) Matkailuauton autovero tai verottomuus - joka on siis se könttä summa, joka matksetaan uudesta autosta tai mahdollisen muutoskatsastuksen seurauksena.
b) Käyttövoimavero - joka maksetaan esim. diesel-autoista vuosittain.
--- Lainaus päättyy ---
No, sotken lusikkani tähän asiaan seuraavasti. Tuota 2500 kg ehdotonta rajaa voi mahdollisesti muuttaa jos kyseessä on 3 hengen pakettiauto, pudottaa yhden istuinpaikan pois jos kyse on muutamasta kymmenestä ylimääräisestä kilosta jollon saa auton tuohon 2500kg.....Ajelee vaimon / tyttöystävän kanssa kahdestaan...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta