Sivuja:
Toiminto
  • #31 kirjoittanut K.E.V 10 Jul 2017
  • Mulle on jostain tullut sellainen käsitys, että pienempitehoisella laturilla pidentäisi akun ikää....

    Voi olla, että akut ovat muuttuneet ja olettamukseni perustuu vain näihin vesiakkuihin.
    Kas kun kukaan ei ole maininnut kun joku hankki jonkun ihan hirveän akkulaturin a-vaunuunsa. Olikohan T.L.P
    Tosin olen 7v aikana ostanut kerran uuden akun, eli ei kai hirveästi tuohoa akkuja.
  • #32 kirjoittanut Stara 10 Jul 2017
  • #33 kirjoittanut mjo33400 10 Jul 2017
  • Ei Mascotin max-tehoihin kannata liikaa kiinnittää huomiota, koska lataa muuten ihan samoin kuin muutkin laturit jotka ovat fiksuja, mutta siitä löytyy potkua kun sitä tarvitaan. Mascot 2044 on todella hyvä laturi.
  • #34 kirjoittanut SilSam 10 Jul 2017
  • Hyvää keskustelua!

    Tänään muutin kytkennät niin, että Mascot lataa suoraan akkua ilman väliliittimiä, katkaisijoita tai sulakepesiä. Häiriöt ovat siis Mascotin oman sulakkeen varassa.

    Akulta otetaan virta sitten 6mm2 johdolla Polarin akkukeskukselle, josta se jaetaan koko vaunun käyttöön 15A sulakkeiden ja katkaisimen kautta.

    Akku lirisee ja porisee edelleen pikkuhiljaa latausvaiheessa. Akussa on tarkastustäplä josta voi katsoa akun varaustilanteen. Kun täplään katsoo, niin siellä jossakin pohjalla näkee vihreän pallon kelluvan vaikka akku on täyteen varattu. Väitän kyllä että akussani on nestevajaus ja aion vaihtaa sen torstaina uuteen.
  • #35 kirjoittanut jus66si 10 Jul 2017
  • Oliko tuo akku minkä ikäinen?


    Lukases tuo tietopaketti. Se on Exide akuista.

    http://exide.fi/wp-content/uploads/sites/15/2014/11/Exide_fi_Teknisk_info.pdf
  • #36 kirjoittanut SilSam 10 Jul 2017
  • Oliko tuo akku minkä ikäinen?

    Nyt 5 vuorokautta  :o :o
  • #37 kirjoittanut TLP 10 Jul 2017
  • Kas kun kukaan ei ole maininnut kun joku hankki jonkun ihan hirveän akkulaturin a-vaunuunsa. Olikohan T.L.P

    TLP taitaa olla nimimerkki, ilman pisteitä  :laugh:

    Kuitenkin juu, potkua on puskaparkkiin riittävästi..
    Eihän tommosella mitään tarvetta ole, mikäli olet seinävirrassa jossain leirintäalueella.
  • #38 kirjoittanut jus66si 10 Jul 2017
  • #39 kirjoittanut K.E.V 10 Jul 2017
  • TLP taitaa olla nimimerkki, ilman pisteitä  :laugh:

    Kuitenkin juu, potkua on puskaparkkiin riittävästi..
    Eihän tommosella mitään tarvetta ole, mikäli olet seinävirrassa jossain leirintäalueella.
    Olen kaikkiruokainen majoituksien suhteen ;)
  • #40 kirjoittanut TLP 10 Jul 2017
  • Olen kaikkiruokainen majoituksien suhteen ;)

    Mulla toi 50A latausteho on aggregaattikäyttöä varten.
    Kaikkiruokainen myös, tosin majoitun omassa vaunussa... tai no, mistäs sitä poikamies koskaan tietää  :o ;D
  • #41 kirjoittanut SilSam 11 Jul 2017
  • Laitoin Exidelle postia akusta, katsotaan onko heillä motivaatiota vastata pariin kysymykseeni.
  • #42 kirjoittanut jus66si 11 Jul 2017
  • Pidetään peukkuja että saat mieleisen vastauksen. Takuuhan akuissa kyllä on.
  • #43 kirjoittanut SilSam 11 Jul 2017
  • Vastaus tuli ja pitivät akun nestetason alhaisuutta mahdollisena ja kehottivat olemaan yhteydessä myyjään. Käyn torstaina vaihtamassa.
  • #44 kirjoittanut K.E.V 11 Jul 2017
  • Vastaus tuli ja pitivät akun nestetason alhaisuutta mahdollisena ja kehottivat olemaan yhteydessä myyjään. Käyn torstaina vaihtamassa.
    Minulla on Exide ja 30A laturi kuten mainitsin aiemmin.
    Viime viikolla tarkistin vedet ja ei katoile, vaikka kausipaikalla on aina sähköissä.
  • #45 kirjoittanut 99 11 Jul 2017
  • Ehjä akku kestää huomattavasti suurempia latausvirtoja kuin 20-30A, esimerkiksi autossa päästään helposti tuonne 60-100A latausvirtoihin.
Sivuja:
Toiminto