rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Sähkölaitteet mitä käytät harrastuksissa ja kokemukset  (Luettu 5416 kertaa)

• Vieras
  • Monenlaista sähkövermettä on kertynyt tallin perukoille joilla teen erinäkösiä harrastehommia mutta ajattelin nyt kertoa uudesta vempeleestä minkä hankin eli tällasen sähköhöylän kun tuli tarvis moiselle.
    http://www.tuontitukku.fi/einhell_s%C3%A4hk%C3%B6h%C3%B6yl%C3%A4_850w_rt_pl_82_pr_4006825537567.html
    Merkki ei tietenkään herätä luottamusta mutta olen aikaisemmin ostanut samanmerkin sirkkelin joka toimi todella hyvin kunnes ne turvalaitteet levisi eli suoja joka laskeutui terän päälle niin sen mekanismi levisi käsiin.
    No nyt olen höyläillyt tuolla jonku 20 lautaa ja täytyy sanoa että hintaisekseen on laadukkaan oloinen peli.On voimakas moottori ja jälki hyvää.Tämä jaksaa höylätä 3 mm syvyydellä lautaa ihan reilulla nopeudella.Kone itsessään on viimeistellyn oloinen ulkomuodoiltaan eli uskon että vaikka olisin laittanut 100 € lisää niin en olisi saanu parempaa höylää.Tämä maksoi 69 €.
    Tässä tuli mukana sivuohjaimet ja varahihna mukaan joita ei saa merkkikoneissa ennenkuin laitat melki 200 € nappulaa.
    Notta tällaisia on mun tämänhetkiset kokemukset.Kertoile n taas lisää jos tulee aihetta.
    Toivottavasti jaatte omat kokemukset omista työkaluista mistä on hyviä kokemuksia niin jospa niistä olisi apua tuleville lukijoille.
    Terveisin Jushi

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
    • Oululainen terwaporwari
    Vs: Sähkölaitteet mitä käytät harrastuksissa ja kokemukset
    « Vastaus #1 : 10.07.2011 kello on 18:52 »
     Sähköhöylä on mullakin,mutta ollut pari vuotta käyttämättä!Ostin kun sattui tarjous vastaan,kyllä sille joskus on käyttöä ;D.Viikko sitten ostin Einhellin polttomoottoritrimm erin jossa on siima ja vesakkoterä.Merkki hieman arvelutti,mutta oli ainut jossa oli valjaat.Testasin muutaman tunnin ja olin tyytyväinen (ainakin vielä).

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:15
    « Vastaus #2 : 10.07.2011 kello on 23:46 »
    On mullakin jotain Einhellejä, mutta ylivoimaisesti eniten käyttämäni kone on 2000 hankittu Elu jiirisaha. Muita jatkuvasti käytössä olevia on Aeg käsisirkkeli, joka on istutettu pöytämalliksi ja Gern yläjyrsin, joka palvelee yleensä pöytämallina alajyrsimenä.
    Akkukäyttöisistä paras on Bosch akkuporakone, joka on matkassa kulmatukien kiertimenä ;)

sähköhöylä taitaa olla Einhell, mutta sillä en ole vielä isomin mitään työstänyt...

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    « Vastaus #3 : 11.07.2011 kello on 00:30 »
    Taitaa autoss olla matkassa vanha sininen b/d sirkkeli hienoll kovametalli terällä , kakskyt viis vuotta vanha b/d käsi höylä (90mm). AEG porakone verkko sähkösenä ja gernin yläjyrsin. pari pikku rälläkkää toinen oli aeg ja toinen hitassi, kulmaporakone hitassi ,makitan pulttikone 1/2"verkkosähkösenä, , hitsauskoneena Kempin 150 invertteri puikko/tic( kaasu pulloo en kehtaa raahata ku niitähä saa vuokralle jos tarttee).akkukoneina makitan pulttikone ja porakone , niinku myös milwaukken porakene ,siis harraste vehkeitä.. no toain niit tulee käytettyä töissäki ja sitt yks iso pakki manuaalisia käsityö kaluja ja sitt autoss työnantajan työkalu pakki töi hommii varten.. siell on sitt neulaa ja lankaa liimoi puristimii kiintoavaimii hylsy sarjaa ja jakaikkee semmosta sekalaista tämmöselle omituiselle metallimiehell mikä töikseen ompeleee....
    Sitt kotona on oikeesti työ kaluja.. va kesä menee täss autoss...

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    « Vastaus #4 : 11.07.2011 kello on 11:11 »
    Makita merkkisiä akkuporakoneita 2 kpl. Ovat varmaankin käytetyimmät sähkötyökalut minulla, Ne kun pitää helposti saatavilla, niin käyttöä löytyy ainakin viikottain.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #5 : 11.07.2011 kello on 11:47 »
    Einhellejä minulla on ollut kolme, tosin maksanut vaan yhdestä. Ostin nauhahiomakoneen kun piti erään lattian laudat hioa kevyesti purkamisen jälkeen. Ensimmäinen alkoi käryämään ja tehot hävisi muutaman käyttötunnin jälkeen, toinen samoin ja kolmannella työ vietiin loppuun. Tosin tämä kolmaskin on jo mennyttä kalua ja samat oireet, hiilivialta vaikuttaa ja voisi piruuttaan avata ja katsoa. Kolmaskin hajosi takuuajan puitteissa ja ehkä sen olisi vielä saanut vaihdettua uuteen, kuitti oli tässä vaiheessa arkoistoitu paikkaan josta sitä ei enää löytynyt.

Kyllä halpamerkeilläkin saa saman työn tehtyä, mutta kyllä hinta ja laatu kulkee käsi kädessä työkaluissakin. Halvalla ei hyvää ja kestävää saa.

Makitan akkuvehkeet on ehkä eniten käytössä ja niistä rälläkkä on ylittänyt kaikki odotukset. Pieni ja johdottomana yltää yllättävän vaikeisiin paikkoihin. Makitan laitteissa muutenkin oon pyrkinyt pysymään ja kaikki ovat toimineet loistavasti.

• Kaikkien Kaveri
    « Vastaus #6 : 11.07.2011 kello on 14:13 »
    Makitan 2000 kw kulmahiomakoneissa on ollut ongelmia. Ensimäisestä petti karalaikan lukitus, muuten kyllä kesti pitkään. Toinen lakkasi käymästä parin vuoden ikäisenä, vähän käytettynä, poltaa heti sulakkeen kun kytkee verkkoon ja painaa liipaisimesta.
    Mutta Makitan silti ostin kolmannewnkin kun paikallisessa k-raudassa ei ollut muutakaan merkkiä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:16
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #7 : 11.07.2011 kello on 15:43 »
    Makitan 2000 kw kulmahiomakoneissa on ollut ongelmia. Ensimäisestä petti karalaikan lukitus, muuten kyllä kesti pitkään. Toinen lakkasi käymästä parin vuoden ikäisenä, vähän käytettynä, poltaa heti sulakkeen kun kytkee verkkoon ja painaa liipaisimesta.
    Mutta Makitan silti ostin kolmannewnkin kun paikallisessa k-raudassa ei ollut muutakaan merkkiä.

Kyllähän tuon tehoinen polttaa isommankin talon sulakkeet.   ;D  ;D  ;D

• Kaikkien Kaveri
    « Vastaus #8 : 11.07.2011 kello on 18:36 »
    Kyllähän tuon tehoinen polttaa isommankin talon sulakkeet.   ;D  ;D  ;D

Ja kun mä luulin että ei kukaan huomaa............. ................ ;D ;D ;D Vanhuus ei tule ................... ............

Korjaan 2 kw (2000 w)

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    « Vastaus #9 : 11.07.2011 kello on 18:58 »
    Varsinaisia sähkökäyttöisiä työkaluja ei ole kuin yksi kappale. 230V toimiva porakone AEG-kulta. Pari muuta ei varsinaisia työkaluja ole, nimittäin parranajokone ja sähköhammasharja. ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:58
    « Vastaus #10 : 11.07.2011 kello on 19:43 »
    Minä ostin tänään sähköviilan..kun halvalla sain.

Mitähän sillä tekis?

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 11:57
    « Vastaus #11 : 11.07.2011 kello on 21:24 »
    Minä ostin tänään sähköviilan..kun halvalla sain.

Mitähän sillä tekis?

Se on yksi parhaimpia työkaluja mitä minulla on ja oli halpa. ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
    • Oululainen terwaporwari
    « Vastaus #12 : 11.07.2011 kello on 21:55 »
    Taas löytyi yksi hankintakohde,tuo sähköviila!No Dremel ois kans varmaan kiva kapistus?Täytyy tunnustaa olevansa vähän kone/työkalufriikki vaikka myyn niitä päivittäin,vai johtuisko se juuri siittä?Vävyt aina ihmettelee eri remonteissa,että kuin paljon tuolla ukolla on nuita kamppeita.Tykkään tehdä omilla,enkä lainaile muilta/lainaa muille.Tahtoo olla ettei ne lainatessa parane.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #13 : 11.07.2011 kello on 22:59 »
    Dremel on kätevä laite ja ylättävän usein sille löytyy käyttöä. Minulla autossa aina mukana ja pieni invertteri riittää hyvin sen pyörittämiseen

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
      • Matkailuvinkkejä
    « Vastaus #14 : 12.07.2011 kello on 11:20 »
    Minulla on harrastekäytössä Tektronix 475 Oskilloskooppi ja Hameg HM5014 spektrianalysaattor i.
    Molemmat tomii hyvin.
    Sorry, oli pakko vastata  :).

Niin ja lisäksi pari virtalähdettä sekä epämääräinen kasa yleismittareita ja pari pihtivirtamittaria

Lisäksi Makita porakone, Bosch akkupora ja Einhell poravasara reikien tekoon.