rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Rosvojako maantiellä  (Luettu 1221 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.11.2022 kello on 14:41
Rosvojako maantiellä
« : 20.06.2017 kello on 19:22 »
Kopioin oman kirjoitukseni tälle sivustolle. Jos ei kelpaa, niin ei kun poistoon.

Ajelin keväällä Espanjan Fuengirolasta Suomeen. Matka alkoi hissunkissun kaverin kanssa Ranskaan Gruissaan 9€ parkkiin. Siellä tiet erosivat ja jatkoin yksin matkaa Ranskan Agden kautta Itävallan Lustenauhun, joka on ihan Saksan rajan tuntumassa. Aamulla jatkoin kohti Puolaa suuntana Bialystok. Moottoritie hyvä ja rahastuskopit vielä työnalla, joten vaikka keli oli sateinen, matka joutui.
No tuli pimeää ja tie muuttui kapeammaksi, ja alkoivat ne tiellä olevat liikenteen jakajat. Roikuin rekan takana kun tuntui tuntevan tien. Taakse ilmestyi pari pikkuautoa ja kohta toinen lähti ohittamaan minua. Päästin suosiolla sen rekan ja mun väliin ja oottelin millon toinen auto tulee kanssa ohi.. Hetken kuluttua minut ohittanut pikkuauto.. ruskea Suzuki jimmy.. alkoi jäämään rekan vauhdista ja takana oleva ei vaan yrittänytkään ohitseni.
Aloin miettimään, jotta nyt ei tunnu hyvältä, mut en voinu lähtee ohitukseenkaan niiden liikenteenjakajien vuoksi.
Rako rekkaan kasvoi ja olin kahden auton välissä, tultiin alamäki mutkaan kun edessä oleva jarrutti melko voimakkasti ollen ihan keskellä tietä. Polkasin jarrut pohjaan ja samalla väistin vastaan tulevien kaistalle... painoin kaasun pohjaan , kun mielessä oli jo ajatus et koht tulee joku ryöstö yritys. Kyse oli ihan senteistä etten osunut mihinkään. Tavarat vaihtelivat paikkaa autossa... siirtyivät lattialle.
Autot lähtivät perään mutta, saavutin sen edellä olleen rekan, ja pidin huolen ettei enää ohiteta.
Molemmat pikkuautot roikkuivat noin 20-30 km. perässä, ja sitten jättäytyivät häviten jonnekkin. Tämä tapahtui iltapimeällä, eli 15. 4 noin klo 21.
Senverran tuli kierroksia päänupin sisälle että vetäisin samantien Suwalkkiin huolzikan pihalle loppu yöks huilii.
Sieltä ajoinkin päivänvalossa Tallinnaan ja Eckerön laivaan ja kävin vielä Suomen tullissa ilmoittautumassa että auto ollut kolme vuotta ulkomailla, ettei tulis sakkoja katsastamattomalla autolla ajamisesta. Tulli leimas rekisteriotteen selostuksen kera..
Että tällänen tarina..

Pitäisköhän vältellä pimiällä ajoa joissai maissa. Hmm.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 08:00
  • Eye never sleep
Vs: Rosvojako maantiellä
« Vastaus #1 : 20.06.2017 kello on 20:48 »
Varmaan Pitäis. Puola ja monet muutkin keski ja etelä Euroopan maat muuttuvat öisin susien metsästys maiksi  >:(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
  • Kulkija
Vs: Rosvojako maantiellä
« Vastaus #2 : 21.06.2017 kello on 00:50 »
Kiitos aloittajalle, kun kerroit.

Itse en ajele yöllä juurikaan, Saksassa ja Ruotsissa ensimmäisenä iltana lautan jälkeen enintään. Yöksi hakeudun turvalliseen paikkaan, mieluiten camping tai stellplatz. Isojen kaupunkien laitamilla ja lauttasatamien läheisyydessä erityisen varovasti. Noilla välttää jo suurimman osan ongelmista.