Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ilmajousista

<< < (2/4) > >>

Mautoilija:
Katsastuksessa ei ajo-ominaisuuksia tarkasteta. Ainoastaan iskunvaimentajien toiminta. Ja lehtijousien kanssa saavat olla aika surkeassa kunnossa jotta vaihtokehoitus tulee.

--- Lainaus käyttäjältä: SFC52815 - 26.05.2017     kello on 10:06 ---...ilmeisesti edessä ilmajouset, kuulemma edessä on jotkut pussit jousissa näkyvillä
--- Lainaus päättyy ---
Jospa käyt itse katsomassa missä pussit ovat. Kuuluvat olla taka-akselilla, jonka avulla auto pidetään suunnassa.
Vaihda takaiskarit ja lisää ilmajousiin painetta.

Catiska:
Minulla on omakohtaista kokemusta Fiat ja MB alustaisesta matkailuautosta.

Näistä mitä itse olen ajanut pidän MB alustaisesta huomattavasti enemmän, sivutuulessa tai ilman, urilla tai ilman...

Mutta tässäkin täytyy muistaa että autokohtaisia eroja on toki niin alustan kunnossa, renkaissa kuin koritehtaan valinnoillakin.

Adria oli Fiat alustainen, käsittääkseni aikalailla vakio alustalla. Etupää makasi tyypilliseen tapaan jotakuinkin syvällä ja perä pystyssä kuten näillä on tapana. Alusta on kova ja jokainen asfaltin poikkisauma tömähtää läpi, suuremmista epätasaisuuksista puhumattakaan.

Hymer on MB alustainen mutta tehdas tilaa jo valmiiksi HD-alustaversiolla, eli pykälää raskaamman mallin kallistuksenvakaaja t, iskarit, iskareiden kiinnikkeet, jarrut yms joilla on varmasti vaikutusta ajettavuuteen. En siis osaa kertoa miltä ko auto tuntuisi jos se olisi vakio 316-alustalla mutta nämä on näitä valintoja mitkä ei hinnastosta yleensä näy saati Caravan-lehden koeajoraporteista.. .

kimi:
Mersun pienemmät alustat 3500kg max on ainakin aikaisemmin olleet pehmeitä. Sitten kun mennään isompaan ja vielä paripyöräisiin alustatkin kovenee.

SFC52815:
No niin, seurasin mihin putket lähtevät venttiileiltä. Menevät taka-akselin lähelle nippusiteellä kiinni ei mihinkään, eli putken päät ilmassa. Jossain auton mukana tulleissa korjauskuiteista ilmeni yhdessä, että ilmapussit poistettu.
Eli turhan panttina on siis venttiilit.

TERO

kimi:
Putkitus tehty, laitaa vaan uudet pussit ja autosta tulee vakaampi

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View