Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ilmajousista

(1/4) > >>

SFC52815:
Nyt kysyn ihan tyhmänä kun en ole aiemmin ilmajousien kanssa ollut tekemisissä.
Rimor-Mersussa (vm 2001 Sprinter 316CDI- alusta) on ilmeisesti edessä ilmajouset, kuulemma edessä on jotkut pussit jousissa näkyvillä. Kuskin penkin kyljessä on kaksi polkupyörän venttiilin näköistä nippaa jossa toisessa on laitettu tussilla V ja toisessa O, eli ilmeisesti vasen ja oikea.

Kysynkin nyt, mitä noilla nipoilla on tarkoitus tehdä ja milloin tarvii tehdä ?

Tuo alusta on ajettavuudeltaan huonoin millä olen ajanut, heiluu tajuttomasti ja yli 80 vauhdissa saa ohjata ihan koko ajan. Leimasta on kuitenkin just kuukausi takaperin mennyt läpi ilman huomautuksia.

TERO

kimi:
Laitat huoltoasemalla ilmaa noista nipoista. Kokeilemalla sopiva paine löytyy ja huojunta vähenee huomattavasti. Hyvä olisi selvittää minkä merkkiset pussit autossa on ja painetta niissä kannattaa pitää

olalaa:
aika outoa jos on etupäähän laitettu ilmapussi jousitus.Luulen että ovat takaakselilla ;)
Mersu on kyllä hyvä ajaa jos on jousitus ja iskunvaimentajat kunnossa veikaan että paineet eivät ole kohdallaan

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: olalaa - 26.05.2017     kello on 17:41 ---Mersu on kyllä hyvä ajaa jos on jousitus ja iskunvaimentajat kunnossa veikaan että paineet eivät ole kohdallaan

--- Lainaus päättyy ---

Moni taas sanoo, jotta sellainen 'minne tuuli kuljettaa'.
Kukahan on oikeassa?   ::)

olalaa:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 26.05.2017     kello on 17:42 ---Moni taas sanoo, jotta sellainen 'minne tuuli kuljettaa'.
Kukahan on oikeassa?   ::)

--- Lainaus päättyy ---
Onko omakohtaista kokemusta?Itse olen ajanut pikku Busseja usempaa eri merkistä ammatikseni useita satoja tuhansia kilometrejä ja sillä kokemuksella minusta mersu ehdotomasti paras ajaa.Nuo matkakopit yleensä tehdään samalle alustalle paitsi alkon alustiset joka on talvella ihan hirveä ajetava
 ;) ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View