Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Asunto-osan pääsulakkeen vaihto
hapero:
Käyttöohjeen mukaan tuolla on 3 sulaketta,akuille menevissä johdoissa on 50A sulakkeet ja d+:lle menevässä on 3A sulake.
Virranjako on laturissa, eikä siellä ole tavallisia sulakkeita (fuseless).
mjo33400:
Tuossa laturityypissä on nimenomaan liitin ongelma akkuja kytkevissä liittimissä, hapettumaa ja löysiä johtoliittimiä. Olen noita vikoja korjannut useita, yhteenkin juotin liittimien tilalle johdot ja niiden päihin purin 7-napaisesta koukkuliittimestä liittimet. Kannattaa käyttää johdoissa kiuaskytkentöihin hyväksyttyja Abikoliittimia ( 6,3mm ).
SFC52815:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 25.04.2017 kello on 16:22 ---Tuossa laturityypissä on nimenomaan liitin ongelma akkuja kytkevissä liittimissä, hapettumaa ja löysiä johtoliittimiä. Olen noita vikoja korjannut useita, yhteenkin juotin liittimien tilalle johdot ja niiden päihin purin 7-napaisesta koukkuliittimestä liittimet. Kannattaa käyttää johdoissa kiuaskytkentöihin hyväksyttyja Abikoliittimia ( 6,3mm ).
--- Lainaus päättyy ---
Ei sulla MJO ole jäänyt varastoon tollasta AL310- virtalähdettä. Helpointa olis kun sais myyjäliikkeen hankkimaan toisen tilalle ja vanha korjaukseen.
Oli muuten akun vieressä 50A liuskasulake. Laitoin tilalle 30A mitä löysin kaupasta.
Tänään illalla kokeilen muuntajaa, eilen tarkistelin tilauksia. On siinä muuntajassa kyllä jo kuparikontakti piirilevyltäkin irronnut, oli jo minulle tullessa, että tuskin tulee toimimaan kauaa. Viereinen tyhjä liitin näyttäisi olevan samassa kiinni, ajattelin jos laittaisin liittimen siihen.
TERO
mjo33400:
Ei ole varastossa.
SFC52815:
Tässä kuvia eiliseltä:
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta