Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Asunto-osan pääsulakkeen vaihto

(1/7) > >>

SFC52815:
Sattui kärähtämään tuo asuntoakun vieressä oleva pääsulake virtalähdettä räpeltäessä ja kysymys kuuluukin, että voinko vaihtaa tuollaisen levy/liuskasulakkeen tyypin vaikka AGU-sulakkeeksi ? Eli vaihdan sulakepohjan ja sulakkeen, ampeeriluku tietty samana.

Eikait sillä merkitystä ole miten sulake on toteutettu, 20A pitäisi sulake olla.

TERO

0yxxy0:
Itse luottaisin enempi liuskasulakkeeseen pitemmällä aikajanalla. Kunnollinen ruuvi liitos eikä nitku ja natku tärinässä ja siten tee ongelmia myöhemmin. Virta-arvohan ratkaisee että se sama kummassakin, ei se sähkö tiedä/välitä sulakkeen ulkomuodosta.

kimi:
Asunto-osan pääsulakkeen koko pitäisi mielestäni kyllä olla joku ihan muu. Jo jääkaappi kuluttaa liki 20a 12V käytössä ja siihen muu kulutus päälle. Luokkaa 40-50 a olen monia nähnyt.

SFC52815:
Mun mielestä jääkaappi tulee toiseen kaapeliin, jossa myös tuo liuskasulake. Virtalähde antaa vain 10A ulos ja kytkentäkuvissa on mainittu sulake 20A. Jääkaappi tosiaan kuluttaa akulla sen 15A, joten ei tuon virtalähteen kautta voi tulla.

Virtalähteenä autossa siis Arcilisiin AL310DF

TERO

kimi:
Ok, ajattelin tuossa väärin ja en tunne autosi sähköjä. Jostain syystä kuvittelin, että tarkoitat sulaketta ajoakun ja asuinosan välillä. Meillä ainakin jääkaappi ottaa 12v voimansa asuintilan sähkökeskukselta ja ainoastaan 12v ohjausvirran suoraan akulta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View