Sivuja:
Toiminto
  • #391 kirjoittanut HiTec 11 May 2018
  • Niiden säännöt ei muutu, katsastus vuoden loppuun mennessä ja leiman "unohtuessa" vasta toukokuun katsastus hyväksytään kyseiselle vuodelle.

    No tuota toukokuun "lipsautusta" en muuten tiennytkään => voisi oikeasti leimata vaunun vain joka 3. vuosi kun lomatkin on vasta heinäkuussa ;D
  • #392 kirjoittanut MCL 11 May 2018
  • Kiitos tiedosta!
  • #393 kirjoittanut pamaus 11 May 2018
  • Niiden säännöt ei muutu, katsastus vuoden loppuun mennessä ja leiman "unohtuessa" vasta toukokuun katsastus hyväksytään kyseiselle vuodelle.

    Juuri näin. Maanantaina kävin LMC katsastamassa ja katsastus on voimassa 31.12.2020 saakka. Joten seuraava LMC katsastus on minulla toukokuussa 2021, koska todennäköisesti en vedä vaunua 1.1-30.4.2021 ajalla.

    Edellisen katsastuksen suoritin toukokuussa 2015. Vaununi katsastus ei ollut voimassa 1.1.-7.5.2018. Varasin ajan 7.5. ja vaunun voi viedä katsastukseen, vaikka katsastus ei ole voimassa, kun on osoittaa, että olet varannut ajan.
  • #394 kirjoittanut Arttu_ 11 May 2018
  • Liikennevakuutus ja myös Kasko on voimassa katsastusmatkan aikana...

    Se on sovittu juttu, jonka vakuutusyhtiö tarjoaa ilman erillistä ilmoitusta ja maksua.

    Tätä tietoa etsin, suuret kiitokset  Thumb
  • #395 kirjoittanut kimi 15 May 2018
  • Kävin Saabin katsastamassa ja taas sai kokea jotain uutta. Autossa ei mitään sanomista, ainoastaan vanha vikakoodi jäänyt muistiin. Kostealla kelillä kylmän koneen käynnistys aiheuttaa satunnaisesti herjan yhdestä puolasta. Mittaristosta vikavalo sammuu muutaman ok käynnistyksen jälkeen ja en ole vaivautunut tuota sammuttamaan. Oletin tuon myös poistuvan muistista ja olin jo unahtunut asian kun tuo ei pitkään aikaan ole syttynyt.

    Katsastusmies kysyi auton katsottuaan onko minulla vikakoodilukijaa ja pystyykö sillä nollaamaan koodit. Olihan minulla ja hain sen tavaratilasta ja nollasin sillä koodit katsastajan katsellessa vieressä. Leima tuli ja ajoaikaa 1v ja 3kk.
  • #396 kirjoittanut kimi 18 May 2018
  • Näemmä jokaisen auton katsastuksessa saa kokea jotain uutta. Jonoja ei ole oikeastaan millään asemalla ja aikaa on käyttää kunnon läpikäymiseen. Eilen oli vuorossa asauton katsastus ja uusintanäyttö siihen tuli ihan syystä. Raidetangon pää väljä ja halusi sen nähdä korjattuna. Toki sen väljyyden löytämiseksi tarvittiin 2 miestä ja vielä minun osanottoa, minun tehtävä oli pitää ratista kiinni.

    Ihemttelyä aiheutti rekisterikilven valot. Ne on pari vuotta vanhat ledit ja valaisee kilven hyvin pimeällä, taas valoisaan aikaan niitä ei näe kunnolla. No, hallista sammutettiin kaikki valot ja rekisterikilpi näkyi selvästi hämärässä valossa kun sen valaisimet sen valaisi.
  • #397 kirjoittanut Ossi66 18 May 2018
  • Näemmä jokaisen auton katsastuksessa saa kokea jotain uutta. Jonoja ei ole oikeastaan millään asemalla ja aikaa on käyttää kunnon läpikäymiseen. Eilen oli vuorossa asauton katsastus ja uusintanäyttö siihen tuli ihan syystä. Raidetangon pää väljä ja halusi sen nähdä korjattuna. Toki sen väljyyden löytämiseksi tarvittiin 2 miestä ja vielä minun osanottoa, minun tehtävä oli pitää ratista kiinni.

    Hyvää palvelua  Thumb  Jos olis ollut ruuhkaa, olisi jäänyt vika löytymättä ja mennyt sinulta rahat hukkaan.
  • #398 kirjoittanut megaman 18 May 2018
  • Jonoja ei ole oikeastaan millään asemalla

    Se riippuu asemasta.  :)
  • #399 kirjoittanut Hesus 21 May 2018
  • En tiedä tästä kyseisestä asemasta, mutta "jännä" miten näillä hintaa mainostavilla ja edullisilla asemilla on usein ne merkittävästi kalleimmat obd ja päästömittaukset  8) Tuollainen 20-30e katsastuskin on helposti kokonaisuutenaan yli 70e.

    ja yllättävän usein haluavat nähdä 4viikon sisään uudestaan, seteli kourassa kassalla ;)
  • #400 kirjoittanut arska100 21 May 2018
  • Käytinpä muorin Kia auton katsastuksessa. Tuli leima tuonne 2020 asti..
  • #401 kirjoittanut tsahkali 22 May 2018
  • Sanoin virkahenkilölle, jotta tahtoo otteen kans...
    Vastasi, jotta tulee automaattisesti, kun Trafi on taas siirtänyt sitä ohjettaan!   :o
  • #402 kirjoittanut 0yxxy0 22 May 2018
  • Työautoon hain tänää (viimesenä mahdollisena päivänä) 2v leiman, viimeviikolla olisi saanut vain vuoden leiman. Yhtiö säästi 50e. Tuli puhetta uusista pykälistä niin tulilasin halkeama on monikossa trafin ohjeessa. Eli yksi halkeama ei välttämättä ratkaise lopputulosta jos lyhyt halkeama.
  • #403 kirjoittanut Arttu_ 01 Jun 2018
  • Liikennevakuutus ja myös Kasko on voimassa katsastusmatkan aikana...

    Se on sovittu juttu, jonka vakuutusyhtiö tarjoaa ilman erillistä ilmoitusta ja maksua.

    Kysyin tästä vielä omasta vakuutuyhtiöstä (Turva) ja sieltä tuli aika selkeä viesti: Ei saa ajaa katsastukseen vaikka olisi aika etukäteen varattu ennenkuin ottaa takaisin liikenteeseen. Ifillä taas onnistuu katsastus vaikka on tehty liikennekäytöstäpoi sto. Näin lukee Ifin sivuilla: Vakuutusten voimassaolo liikennekäytöstäpoi ston aikana:
    Ajoneuvon käyttö on kielletty liikennekäytöstäpoi ston aikana lukuun ottamatta käyntiä etukäteen varatussa katsastuksessa.
  • #404 kirjoittanut tsahkali 01 Jun 2018
  • Kysyin tästä vielä omasta vakuutuyhtiöstä (Turva) ja sieltä tuli aika selkeä viesti: Ei saa ajaa katsastukseen vaikka olisi aika etukäteen varattu ennenkuin ottaa takaisin liikenteeseen.

    Kummia puhuu sun yhtiös...
    https://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterikilvet/ajoneuvon_katsastukseen_tai_korjaamolle_vienti
  • #405 kirjoittanut HiTec 02 Jun 2018
  • Kummia puhuu sun yhtiös...
    https://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterikilvet/ajoneuvon_katsastukseen_tai_korjaamolle_vienti

    Vaan tuossahan sanotaan että:
    Lainaus
    Liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa, jossa rekisterikilvet ovat kiinnitettyinä ja jolla on voimassaoleva liikennevakuutus, saa käyttää liikenteessä, kun ajoneuvo siirretään sille erikseen varattuna aikana katsastukseen ja välittömästi katsastuksesta paikkaan, jossa ajoneuvoa säilytetään tai ajoneuvo voidaan korjata.

    Usein liik.käytöstä poistettu on vak.yhtiön papereissa myös ns. "seisonnassa" eli liikennevakuutukset on ja kaskostakin vain ne palo-, varkaus-, yms. osuudet voimassa ilman esim. törmäysturvaa, joka liittyy ajoneuvon liikuttamiseen 8)
Sivuja:
Toiminto