Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Onko kokemuksia ELM327 Bluetooth vikakoodinlukijoista ja ohjelmista?
Mukava:
Itse hommasin äskettäin OBD-II-pistokkeeseen laitettavan adapterin, johon saa bluetooth-yhteyden esim. tabletilla ja sopivalla ohjelmalla.
Tähän mennessä on mielestäni paras ohjelma FIATille (niistä, joita itse olen kokeillut) AlfaOBD, josta hain demoversion Android-tabletille. Sillä näkee ainakin joitakin Ducaton vikakoodeja ja tietoja. AlfaOBD:sta on olemassa Windowsille demoversio, jota en kuitenkaan onnistunut saamaan toimimaan oman adapterini kanssa.
Myös Torque-ohjelma Androidille vaikutti lupaavalta. Onko muilla kokemuksia tällaisista?
Catiska:
Torque-ohjelmaa olen kokeillut. Yhteistä noille kaikille on oikeastaan se että niillä saa osan vioista esiin, osaa ei. Olen enemmän suosinut merkkien omia ohjelmia tai niihin erikoistuneisiin ohjelmiin. Mersun kanssa käytäm Staria, Bemarille on myös Bemarin oma jaossa, VAG laitteisiin minulla on VAG-Com (en muista sen nykyistä lyhennettä) ja Lexusta varten hommasin juuri Toyota Techstream softan. Noilla sujuu hommat huomattavasti paremmin.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
TLP:
Mukavia leluja, muttei noilla oikeasti juuri mitään tee.
Kuittaa tosin vikakoodit, muttei sillä vianetsintää kovinkaan kummoisesti suorita.
Sama koskee tosin lähes kaikkia yleislaitteita, autokohtaiset erikoislaitteet sitten erikseen..
DashCommandilla nyt voi suoritella vaikka jotain suorituskyvyn mittauksia, kiva lelu siis.
Jos joku yleistesteri pitää hankkia, niin miltei taipuisin AutoComin puoleen.
K.E.V:
AutoDoctor Pro on ja tuo EML . Autocom ja Vida löytyy tarvittaessa.
Rakentelin parille korjaamolle koneet ja niihin softat , vapaa käyttöoikeus tuli kaupan päälle, itselleni.
Jepukka:
Fiiatille ehdottomasti multiecuscan, maksaa 50e. Kaveriksi elm327 ja vagkkl kaapelit sekä ebaystä pinniadapterit. Näillä pääsee käsiksi kaikkiin fiiatin tietokoneisiin.
Autocom lukee standardit koodit, ei merkkikohtaisia paitsi jos on boschin ohjauselektroniikka a.
Edit. Ja sitten kaikki kiinan elm327 palikat ei toimi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta