Miksi pitää olla pöydänjalan tai tuolinjalan vieressä? Pullo nimittäin. Erikoinen tapa Suomssa. HEH!
Jotenkin kuvasta tuli mieleen
jotta on rouvien tapa.

|
Sivuja: [1] Siirry alas
Miksi pitää olla pöydänjalan tai tuolinjalan vieressä? Pullo nimittäin. Erikoinen tapa Suomssa. HEH! Jotenkin kuvasta tuli mieleen jotta on rouvien tapa. ![]() Sitä viinan juontia joko häpeää.. tai sitten piilossa ja pois lasten silmistä.
Omatunto siellä kolkuttaa ![]()
Sitä viinan juontia joko häpeää.. tai sitten piilossa ja pois lasten silmistä. Jotain tuollaista, kaksinaismoralismia .
Kyllä täälläpäin 60 luvulla miehet laittoivat pääsääntöisesti pullon "punsinteon" välillä, joko kaappiin tai pöydänjalan viereen. Käsittääksen lapsilta piiloon. Olisko nykyäänkin syytä laittaa............ .....? Eihän sitä silloin viikolla juuri kotona käytettykään, eikä muulloinkaan juotu humalaan asti, kuin joskus naapurien kanssa, kun vänkäsivät politiikasta. Eli paransivat maailmaa.
Itse en nyt vanhemmiten kanssa, tykkää katsella tyhjiä kaljapulloja tai tölkkejä näkösällä, vaan ne laitetaan muovikassiin odottamaan palautusta. Joskus tietenkin on ylilyöntejä, jolloin pullot kerätään aamulla ![]() Syynä on selvästi tarkkuus. Kun käden ojentaa tuolin sivua pitkin alas, se osuu suoraan etsittyyn kohteeseen, pulloon. Myös pois laitettaessa se kohdistuu tarkoin omaan paikkaansa tuolinjalan juureen.
Syynä on selvästi tarkkuus. Kun käden ojentaa tuolin sivua pitkin alas, se osuu suoraan etsittyyn kohteeseen, pulloon. Myös pois laitettaessa se kohdistuu tarkoin omaan paikkaansa tuolinjalan juureen.Aivan samasta syystä lompakko on aina samassa taskussa, puukko samalla puolen vyöllä, ja niin edelleen. Löytyy tarvittaessa hyvinkin nopeasti! Ja kuinka ollakkaan.. Meikäläiseltä löytyy Sisuviinapullo esimerkiksi tuolta. Toisaalta tenavien ja emännän takia ei mun viinapulloa ole ainakaan vielä ole tarvis ollut piiloon pöydän alle laittaa. Vaikka vaimo on absolutisti ja tenavat 3-8v.
Sitä viinan juontia joko häpeää.. tai sitten piilossa ja pois lasten silmistä. Pulloja ei pidetä pöydässä, näin meillä ainakin. Joko tarjoilupöydällä tai sitten vaikka se kylmä snapsipullo tuolinjalan viereen josta sen nopeasti saa käteensä ja täytettyä lasit kun tarve tulee. Ei ole kysymys häpeästä tai pois silmistä olemisesta, vaan pöydän pitämisestä "siistinä" ruokailun ajan. joo niin se on tuoskin suhtees ... et paikka kaikil.... kaik paikal
![]() Mä olen aina mieltänyt sen jotenki niin, et jos se pullon jättäis keskelle lattiaa, ni johan sen joku potkasis nurin ja menis hyvät viinakset hukkaan. Mutta kun sen laittaa pöydän jalan viereen, niin se pysyy helpommin pystyssä ku kaikki välttelee pöydän jalkoja jottei potkasis siihen varpaitaan..
Joo, ennen oltiin sen verran hävelijäitä, että näytti juopottelulta jos pullo oli pöydässä. Ei enää olla hävelijäitä, kun nykyään esim. leirintäalueella kulkimen ulkopuolella nostellaan rehvakkaasti pullot pöydälle.
![]() Sivuja: [1] Siirry ylös
|