rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hobby vai Adria?  (Luettu 35053 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Hobby vai Adria?
« : 11.03.2017 kello on 20:57 »
Tekisi mieli vaihtaa vaunu uuteen. Onko mielipiteitä kumman itse ostaisit jos hinnalla ei ole merkitystä? Vai onko ihan sama? Lyhyt perustelukin olisi kiva. :-)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:35
  • Autossa on pyörät
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #1 : 11.03.2017 kello on 21:08 »
Ei kumpaakaan. Hobbya en ostaisi muuten vaan ja Adrioiden sisustus ei i.m.h.o ole mieleinen.
Tämähän on makuasia joista ei toinen voi toista määrätä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #2 : 11.03.2017 kello on 22:04 »
No jos kahdesta huonosta olisi pakko valita, niin K.E.V:llä olisi varmaan joku perustelu kumpi jompi?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2024 kello on 19:19
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #3 : 11.03.2017 kello on 22:16 »
Molemmat on nykyisin tyylikkään näköisiä.  Thumb No jos ois vastaavilla varusteilla ja saman hintaiset, niin Adrian valitsisin ehdottomasti. Perustelut perustuu mututuntumaan.

Ainakin messuilla kun on vaunuissa käynyt, niin hobbyssä tuntuu kaikki osat olevan tosi heppoisia verrattuna adriaan. Adria ei tunnu niin muoviselta. Suursarjatuotantona tehtävä Hobby on niinkuin Nissanin ostaisi. Kaben tytäryhtiö Adriaa vertaisin Skoodaan joka on PirkkaVolkkari. Ihan laadukas peli, muttei kuitenkaan aito Kabe.

Varmasti olen jonkun mielestä väärässä, mutta tämä onkin minun mielipide. :D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #4 : 11.03.2017 kello on 22:45 »
Kiitos. Mielipidettä tässä just hainkin. Kaikki on oikeassa omineen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:37
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #5 : 11.03.2017 kello on 23:40 »
Jos noista pitäisi valita, niin Adria. Ihan vaan siksi kun hobby on mielestäni turhaa grumeluuria joka hajoaa. Kummastakaan minulla ei ole käytöstä henkilökohtaista kokemusta. Esittelyissä mitä oon katsellut.

Jos taas kokemuksesta saa sanoa mielipiteen, sitten Dethleffs - hinta/laatu kohdallaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #6 : 12.03.2017 kello on 00:39 »
Ihan uusistako kyse? Mun valinta osuis varmaan Adriaan. Hobbystä ei ole kokemusta. '08 vuoden Adria on ollut nyt nelisen vuotta. Ongelmansa on tässäkin olleet. Etuseinä halkesi ( tyyppivika, takuuseen ) ja sivuseinä päästi saumasta vedet sisään. Kohtuu iso korjaus ja omasta pussista. Vetokilometrejä on kertynyt kohtalaisesti ( n.5000-6000km/vuosi ) ja myös huonommilla sorateillä on pohjoisessa menty. Paikat on pysyneet kuosissaan pl liikkeessä uutena jälkiasennettu mikro, joka täytyi kiinnittää uusiksi. Kaapit toimii, ikkunaverhot toimii, lämmitys yms pelaa ihan ok. Adora mallin vaunu joka soveltuu myös talvikäyttöön pienin varauksin ( max lämpötilaero sisällä/ulkona n.45C ).

Uusia ollaan käyty välillä katselemassa ja kyllä mun silmiin Adriat on ihan ok näköisiä sekä jollain tapaa luottamusta herättävän oloisia paketteja. Hobbyistä jäänyt hieman tosiaan sellainen krumeluuri-mielikuva joka ei todellakaan perustu mihinkään muuhun kuin pikaisella visiitillä saatuun vaikutelmaan.

Adrian Alpina sarjasta uusi vaunu kelpaisi erittäin mieluusti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
  • Kulkija
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #7 : 12.03.2017 kello on 00:52 »
Dethleffs, Bürstner tai joku muu laadukas saksalaisvaunu, vaihtoehtona noihin.

Arktisiin oloihin Polar tai Kabe.

Mun mielestä uudehkojen vaunujen vikakertomukset on keskittyneet noihin kysyjän merkkeihin. Kaikki ei selity suurilla lukumäärillä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #8 : 12.03.2017 kello on 08:53 »
Hobby :) Ei ole mitään pahaa sanottavaa vaunusta. Löytyy markkinoilta runsaasti ja löytyy varmasti itselle sopiva vaihtoehto. Hinta / laatu varmasti kohdillaan.  Paljolti nuo vaunut kootaan samoista osista loppujen lopuksi, joten ei niissä nyt sen enempää hajoavia asioita ole kuin muissakaan vaunuissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:35
  • Autossa on pyörät
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #9 : 12.03.2017 kello on 09:00 »
No jos kahdesta huonosta olisi pakko valita, niin K.E.V:llä olisi varmaan joku perustelu kumpi jompi?
Ajaisin Paikallisliikenteen bussilla jos nuo kaksi olisi valinnassa  :D.
Ei kai suomessa ole pakko noista valita.
On Detskua , LMC:tä ,Kabea, Polaria , ja muutamia muita merkkejä

Itse ostaisin Polarin, jos ei täällä ole sopivaa käytettyä haen Ruotsista.
Lujaa laadukasta tekoa ilman kitschiä. i.m.h.o

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:43
    • circleset
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #10 : 12.03.2017 kello on 09:09 »
Noista kahdesta Hobby. Pari ongelmatonta kautta takana joten ei myöskään pahaa sanottavaa Hobbysta. Kohtuullisen runsaasti on tullut tuota vedettyä. Mutta toisaalta oma vaunu ei ole meidän aikana lunta tai pakkasta nähnyt kun on talvet lämpimässä hallissa.

Adria ei ole sytyttänyt millään lailla kun niissä on messuilla käynyt.

Nyt jos pitäisi uutta ruveta hankkimaan niin kauppaa kävisin suurella todennäköisyydellä LMC:stä. LMC vaikutti Hobbya jämäkämmin tehdyltä ja laadukkaammalta. Mutta on sen hintalappukin hieman toisenlainen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
  • Kulkija
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #11 : 12.03.2017 kello on 09:41 »
Enempää merkkeihin kantaa ottamatta suosittelisin kysyjää tutustumaan huolella siihen, mitä silmä ei näe. Eli rakenteisiin.

Sisustusratkaisut ja värimaailmat houkuttelevat ostajia, pitää osata katsoa niiden läpi. Vaikka onhan sekin mahdollista, että kaikki miellyttää.

Markkinoilla on paljon vaunuja ja autoja, jotka on ostettu uutena halvalla. Sen uutena kalliimman voi saada käytettynä suhteessa edullisemmin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 23:02
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #12 : 12.03.2017 kello on 10:29 »
Molemmat on nykyisin tyylikkään näköisiä.  Thumb

Sepä se...

Enempää merkkeihin kantaa ottamatta suosittelisin kysyjää tutustumaan huolella siihen, mitä silmä ei näe.

Niin juuri ja lopuksi vielä ne omat tarpeet ja mieltymykset.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #13 : 12.03.2017 kello on 10:35 »


Enempää merkkeihin kantaa ottamatta suosittelisin kysyjää tutustumaan huolella siihen, mitä silmä ei näe. Eli rakenteisiin.

Tämä kiinnostaisi. Mutta kun silmällä ei näe, niin pitää kysymällä yrittää selvitellä.  :-)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Vs: Hobby vai Adria?
« Vastaus #14 : 12.03.2017 kello on 10:37 »
Molemmista, ja oikeastaan kaikilta merkeiltä, saa samanlaiset pohjaratkaisut.