Saitko selville paljonko ne maksoi vai maksoiko mitään? 

|
Sivuja: [1] Siirry alas
Saitko selville paljonko ne maksoi vai maksoiko mitään?
![]() Hinta tulee kertoa kysyttäessä. "Paljoa" on suhteellinen käsite.
Saitko selville paljonko ne maksoi vai maksoiko mitään? Ei oo vielä selvinny ![]() Ei oo vielä selvinnyVeikkaisin aika lähelle 30 euroa kappale. Sen ne yleensä maksaa jos on isomassata kiukaasta kyse tyyliin +2 kw vastus. Ei tuo nyt erityisen hyvää palvelua ollut, kun ei kysytty oleellista asiaa, kiukaan leveyttä?
Mutta tämä oli (ote pakinastani Reissu Pohjois-Norjaan 2015) : ... Rantautuessani laituriin tarttuivat silmälasit purjeveneen keulaharukseen, ne putosivat olkapäälle. Pää kallellaan pidin niitä paikoillaan, mutta kun irrotin käden ottaakseni lasit kiinni, ne luikahtivat järveen. Yritin vielä saada ne kiinni ja molskahdin itse perästä. ... Tämä tapahtui vain kolme päivää ennen matkaan lähtöä, en minä, eikä palokunnan sukeltaja löytäneet niitä törkyisestä pohjasta. Tuli kiire hankkia uudet lasit, ettei lapin ihmeet jää näkemättä. Mieleiset sangat löytyivät paikallisesta Silmäasema-liikkeestä. Optikko oli paikalla seuraavana aamuna. Hän vei sangat mukanaan ja valmiit lasit saapuivat vuorokaudessa, sillä hionta tehtiin suomalaisena työnä alle sadan kilometrin päässä. Matkahuolto kiidätti ne liikkeeseen ja minulle. Näin matkaan päästiin aikataulussa heti iltapäivällä. Ei tuo nyt erityisen hyvää palvelua ollut, kun ei kysytty oleellista asiaa, kiukaan leveyttä? Et ole koskaan ollut töissä teknisessä asiakaspalvelussa.. .? Kaikkea ei pysty kysymään. Et ole koskaan ollut töissä teknisessä asiakaspalvelussa.. .? Mistäpä noin arvelet...? (huomaa tässäkin sinuttelumuoto) ![]() Siitäkö, että huomasin heti teknisen asiakaspalvun tehneen virheen, koska ei kysynyt kiukaan leveyttä. Hänen olisi pitänyt se tietää. Ei asiakkaan. Eipä tuossa olisi tarvinnut monta asiaa kysyä. Merkki, teho, tyyppikilven tiedot ja vuosimalli. Jos valmistajalla on ollut eri levyisiä kiukaita, olisi se ollut oleellinen tieto. Toinen asia on sitten se, että asiakkaan pitäisi osata antaa riittävästi tietoa myyjälle. Tässä tapauksessa leveys oli tärkeä, mutta asiakas ei tiennyt niitä olleen eri levyisiä. Asiakaspalvelijan olisi pitänyt osata kysyä oikeat kysymykset joiden vastauksien tuloksena oikea osa toimitetaan. Mistä asiakas tietää mitkä kiukaan ominaisuudet vastuksen kokoon vaikuttaa.
Toisaalta kiukaan korjaus vaatii ammattipätevyyden joten tilaajankin olisi pitänyt asiasta jotain tietää. Asiakaspalvelijan olisi pitänyt osata kysyä oikeat kysymykset joiden vastauksien tuloksena oikea osa toimitetaan. Mistä asiakas tietää mitkä kiukaan ominaisuudet vastuksen kokoon vaikuttaa. Kerroppa mikä ammattipätevyys mulla pitää olla, jotta voin katsoa kiukaasta tehon 6kW? Joka minulta kysyttiin. Ei kukaan ole niin tyhmä, että tilaa oikeudet omaavan tuon asian tarkastamaan. Asennus on ihan eri juttu, muta sitä on hankala tehdä ennen vastauksien saapumista. Aika hyvä palvelu, jos yksityiselle tuli tavara ennen laskua...
Vielä parempi palvelu, jos laskua ei tule ollenkaan. ![]() Kyllä kehuistakin täytyy löytää valittamista, voi voi
![]() Eikös tässä asiakas ollut tyytyväinen, muilla ei kai väliä ![]() Tätä mieltä minäkin. Jos olisi tullut tavara kerralla, olisi päässyt saunaan ehkä yhtä iltaa aikaisemmin.
Kyllä kehuistakin täytyy löytää valittamista, voi voi Sulla on mun luonto! ![]() Sivuja: [1] Siirry ylös
|