Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Ei aiempaa karavaanarikokemusta ja matkailuauton hankinta harkinnassa
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 7.02.2017 kello on 08:28 ---Toki tiedän, että noin pitäisi olla, vaan käytäntö on osoittanut jotain muuta. Olen esim. punninnut tuon Haimerin. Laitan myöhemmin painot, kun en muista rek.otteen merkintöjä.
--- Lainaus päättyy ---
Nyt on painot. Rek.otteen omapaino 2940. Punnittu 2980, lastina kuski ja 4kpl talvirenkaita ja pa.säiliökin melkein tyhjä. Tuosta renkaat pois 120kg, tyhjäpainoksi 2860. Siihen lisää p.-ainetta70kg, vettä 70kg, kaasua 50kg ja sähköjohto 10kg. Yhteensä 3060, mikä pitäisi olla omapainona rek.otteessa. Aika vähän ylipainoa??
Tiedän yhden Dethleffsin, jossa rek.otteessa muistaakseni n.3100kg ja punnittu kuskin kera, muuten tyhjänä, 3200kg.
kimi:
Meillä omamassa otteessa liikaa. Netistä kun katsoo samanlainen alkoviauto painaa vähemmän, siis muuten sama mutta otsapatti isompi.
Olen käyttänyt auton todella tarkalla vaalla ja varustettuna, minä ja koira kyydissä paino hiukan alle ilmoitetun. Olisin halunut muuttaa omamassan pienemmäksi ja sillä saanut yhden matkustajapaikan lisää, pudotuksen olisi pitänyt olla 5% ja niin paljoa ei olisi onnistunut. Tämä on taas niin näitä. Jos omamassa olisi 10kg pienempi auton saisi 5 paikkaiseksi.
Pitää keväällä riisua tuo kokonaan katsastukseen ja jättää vararengas ja kaikki ylimääräinen pois, vedet ja polttoainekin vajaina, vaikka uskon ettei tuokaan riitä
Alan:
Hyllyt kaapeista, hupiakut (vaihda auton akuksi joku 45 Ah katsastuksen ajaksi), petarit... kai sieltä melkoisen kasan irti saa.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 7.02.2017 kello on 13:32 --- Jos omamassa olisi 10kg pienempi auton saisi 5 paikkaiseksi.
--- Lainaus päättyy ---
Missä ja kuka tarkastaa rekisteriotteen ja kulkimen sisällä olevien matkustajien määrän. Ja jos joku tarkistaisi, kuinka kävisi jos pari matkustajaa on "liikaa". ::) ::)
Alan:
Poliisi tien päällä, jos sattuu ratsiaan joutumaan tai jää vaikkapa ylinopeudesta kiinni. Kyllä se sinulle tuttu asia on. Riski ei varmaan kovin suuri ole, mutta olemassa.
Itse en viidennelle, turvavyöttömälle paikalle ketään istuttaisi, ainakaan hidasta kaupunkinopeutta kovemmissa vauhdeissa. Kimillä lie paremmat istuinjärjestelyt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta