Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ducato 2006 käsijarrun vika

<< < (2/3) > >>

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: Joko -  2.02.2017     kello on 14:51 ---On jos puhutaan 244 korisesta eli 03-06 ikäisistä.

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa versiossa käsikarrua ei saa vetää päälle liikkuvassa autossa, eikä testata dynamometrillä.
Käsijarru ei kestä sitä.
Näin kertoi huoltomekaanikko.

jyrile:
Inssi kysyi minulta onko minun autossa jarrurumpu täysin tasainen vai hieman hammastettu. Olen kuullut aiemmin että käsijarru päällä ducato ei kestä renkaan pyörimistä, ilmeisesti ollut kyseessä tämä hammastettu versio. Tämä täysin sileä versio mikä minun autossani on kestää varmaankin renkaan pyörimisen käsijarru päällä tai ainakaan en keksi mitään syytä miksei kestäisi.

MattiS:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 -  2.02.2017     kello on 15:50 ---Tuossa versiossa käsikarrua ei saa vetää päälle liikkuvassa autossa, eikä testata dynamometrillä.
Käsijarru ei kestä sitä.
Näin kertoi huoltomekaanikko.

--- Lainaus päättyy ---
Saman olen kuullut jossain itsekkin mutta miten se sitten testataan katsastuksessa? Ja voiko katsastusmiehelle sanoa ettei sitä saa laittaa dynamometriin. Oma autoni pomppasi myös käsijarrusta eikä säätökään auttanut. Raskoneella sanoivat ettei kannata laittaa tarvike kenkiä koska heillä on kokemusta ettei välttämättä parane ollenkaan niillä??? Voi olla kyllä rahastustakin mutta itse laitatin alkuperäiset ja hyvin kyllä pitää.

mjh48:
Kyllä minä olen huomattanut siitä katsastuksessa ja dynamomertriä ei ole käytetty.
Jarrujen mallia en tiedä muuta kuin ne ovat pienet kengät levyjen keskiössä.
Viimeksi juteltiin katsatusmehen kanssa ja hän sanoi käsijarrun olevan myös hätäjarru ja totesi ettei se ilmeisesti tässä sitä ole.
Tiesi kuitenkin tuon tilanteen.
Ducaton käsijarru on tarkotettu pitämään auto paikoillaan, ei pysäyttämään sitä.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: MattiS -  2.02.2017     kello on 16:22 ---Ja voiko katsastusmiehelle sanoa ettei sitä saa laittaa dynamometriin.
--- Lainaus päättyy ---
Voi tietenkin. Heidän kuuluisi tietää asia jo muutenkin. Tietävät ainakin että Ducato 230:n etupyörän laakeri voi olla auton ollessa paikallaan hieman väljä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View