Tekniikkakeskustelut > Projektit

Pakun katon korotus

<< < (3/9) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: maakkonen - 18.01.2017     kello on 10:19 ---Luulen että laitan vain saumaan jotain paksua tiivistenauhaa kuomun alareunan ympäri, ja sitten kiristän kuomun katolle kiristysliinoilla ja ruuveilla. Niin että se on tiukasti kiinni, mutta lähtee tarvittaessa irti.

--- Lainaus päättyy ---

Kuomu tarvitsee alleen tasaisen pinnan, tai sitten joudut laminoimaan sen itse alusta alkaen.
Ja mitä niillä liinoilla siinä tehdään...??

Aippe:
Parempi se on kiinnittää mekaanisesti kuin hihnoilla.

maakkonen:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.01.2017     kello on 11:02 ---Kuomu tarvitsee alleen tasaisen pinnan, tai sitten joudut laminoimaan sen itse alusta alkaen.
Ja mitä niillä liinoilla siinä tehdään...??

--- Lainaus päättyy ---

Eihän tuota kuomua tarvitse kuin sahata päädyistä kattoa myötäileväksi, suorat sivut menee katon sivulla uriin. Näin ainakin periaatteessa.

Kuomun sisälle teen sitten alumiinipalkeista kehikon, jonka päälle vanerilattia.

Tuossa katolla on valmiiksi neljä kattotelineen kiinnikettä per puoli, josta menee sopivasti 25mm pikaliina läpi. Kahdeksalla pikaliinalla sen saa oikein hyvin kiristettyä, niin ei tarvi laittaa kun parilla ruuvilla tai pultilla eikä tarvi puhkoa kattoon ylimääräisiä reikiä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: maakkonen - 18.01.2017     kello on 12:55 ---Eihän tuota kuomua tarvitse kuin sahata päädyistä kattoa myötäileväksi, suorat sivut menee katon sivulla uriin. Näin ainakin periaatteessa.

--- Lainaus päättyy ---

Näinhän se on. 'Periaatteessa'.
Ja jokainenhan asettaa tekemisilleen omat toleranssinsa.

maakkonen:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.01.2017     kello on 16:38 ---Näinhän se on. 'Periaatteessa'.
Ja jokainenhan asettaa tekemisilleen omat toleranssinsa.

--- Lainaus päättyy ---

Mutta mikä olisi helpompaa? Joutuisihan sitä tekemään saman operaation mille tahansa, kun valmisosaa ei ole ja sellaisen teettäminen ei tule kysymykseen.
Ei siis mielestäni tuon kuomun sovituksessa ole sen enempää hommaa, kun missään muussakaan "yleismallisessa" korokkeessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View