Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Fiat Ducato -95 1.9TD
tsahkali:
Onko tuossa vuosimallissa jo reikä lukitustapille?
Vanhemmissa piti työntää sellainen palikka hammasväliin ja lukita se.
jus66si:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 13.04.2017 kello on 17:37 ---Onko tuossa vuosimallissa jo reikä lukitustapille?
Vanhemmissa piti työntää sellainen palikka hammasväliin ja lukita se.
--- Lainaus päättyy ---
Tuommosen kuvan löysin netistä.Katoppa onko tutun näkösiä? Näyttäs olevan tosiaan omat työkalutkin tuohon oikein värkätty. Oiisko tuo "palikka"mistä puhuit, jotain noiden näköisiä kapineita?
http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-belt-on-fiat-ducato-230-1-9-td-1994-1998-engine-no-1723291/
eli siis tuollaset työkalut.
http://www.lasertools.co.uk/product/3460
FASTDOHC:
Näköjään ihan työkalutkin olemassa tuohon hommaan. No niitä en itse enään tarvii kun tämän jälkeen en jakopäihin ikinä koske, saa muut tehdä mun puolesta :D
Tänään tai huomenna pitäisi tätä pumpun ajoitusta "säätää". On sen verran ollut muuta tekemistä ja tämä asia on ottanut aivoon sen verran niin en ole koko romuun koskenut vähään aikaan, mitä nyt koppiosan kaappien ovien pintoja "uusinu" D-C.fixillä :)
Ja kiitos kaikille vinkeistä ja avuista, kirjoitan tänne sit kun romu kunnossa, et oliko aikaisella vai myöhäisellä, enemmän tullut veikkauksia aikaisesta ajoituksesta ja sitä kokeillaan ensiksi, tottakai merkit kohilleen ja tarkastetaan ja sit "säädetään", eikä mututuntumalla ;)
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 18.04.2017 kello on 22:49 ---Tuommosen kuvan löysin netistä.Katoppa onko tutun näkösiä?
--- Lainaus päättyy ---
Hienoja oli vehkeet. :D
Minulla oli vain lukituspala kampiakselille.
Palikka työnnettiin vauhtipyörän hammasväliin ja lukittiin sitten 6mm ruuvilla.
Siellä rungossa on soipivasti kierre tyrkyllä, kun se pieni suojapelti on poistettu.
Jossain netissä näin kuvan ja hitsasin itse vastaavan.
MM:
Tieto lisää tuskaa, vaikka sitä, siis tuskaa, tuntuu olevan jo tarpeeksi. Toisen käden tietona ajoituksen vaikutuksesta käytiääneen ja savutukseen, vaikka tuollaista kylmäkäynnistyslait etta ei matkailu-Ducatoissa olekaan. Mutta periaatteessa ihan hyvä tietää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta