rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Onko nestekeskuslämmitys ilmalämmitystä parempi talvikäytössä?  (Luettu 23622 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:11

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Mielestäni toi oli totuus, ei mutua. :)
En kehdannut vastata,niin kuin sinä ;) Joku luulee pian jotta kehun :D

  • Vieras
  • Itselläni kokemusta omakotitalo/Kabe lattialämmitys..
    Jos on kiirus niin talon saat lämpimäksi puoleen tuntiin jos on nyykähtäny vaikka  - 5 astetta tavoitteesta.Mutta nesteellä kestää hieman kauemmin.Mutta nestelattialla voit pitää lämmön +20 eikä tunnu kylmältä.Ei onnistu vetoisessa ilmalämmityksessä koska veto tuntuu aina kylmältä.Ja mieti kaasu/sähkön säästöä kun voit pitää pienemmällä lämmöllä ja kuitenkin on mukava asustaa.. ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Itselläni kokemusta omakotitalo/Kabe lattialämmitys..
    Jos on kiirus niin talon saat lämpimäksi puoleen tuntiin jos on nyykähtäny vaikka  - 5 astetta tavoitteesta.Mutta nesteellä kestää hieman kauemmin.Mutta nestelattialla voit pitää lämmön +20 eikä tunnu kylmältä.Ei onnistu vetoisessa ilmalämmityksessä koska veto tuntuu aina kylmältä.Ja mieti kaasu/sähkön säästöä kun voit pitää pienemmällä lämmöllä ja kuitenkin on mukava asustaa.. ::)

    Omakotitalon lattialämmitys toimii niin, että huusholli lämmitetään sillä. Lämmpöpumppu tuottaa paljon matalalämpöistä nestettä, joka käy hyvin lattialämmitykseen. Jos saman tehon haluaa kulkimeen, on lattiamateriaalin oltava sellanen, että se kestää korkeamman lämmön. Kulkimen lattialämmitys ei varsinaisesti ole lämmitys, vaan hyvän olon tuoja jaloille. Kuljin on sellainen "harakanpesä", että lattialämmitys ainoana lämmityksenä ei toimi siinä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:16.09.2024 kello on 11:28
    Tämä pystytään siis tekemään nukkuessa?
    Siksi hälytin. Herättää avaamaan ovet :laugh:

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    Mulla on trumassa jo keväisin ja syksyisin asennossa 6, pikku pakkasella sen täytyy olla jo täysillä jotta tarkenee, pullo kaasuakin menee vuorokaudessa, ollaan joskus lastenlasten kanssa pihassa adriassa yövytty. Ei tuolla mitään talvella tee, onneksi ei ole tarvettakaan.

    tässä ainut rehellinen vastaus käyttäjältä, hyvä arska.
    paras ratkaisu on ottaa -25 pakkaseen auto trumalla ja aldella koekäyttöön ja tehdä ihan omat päätelmät.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    tässä ainut rehellinen vastaus käyttäjältä, hyvä arska.
    paras ratkaisu on ottaa -25 pakkaseen auto trumalla ja aldella koekäyttöön ja tehdä ihan omat päätelmät.

    Aivan. Olen samaa mieltä. Ymmärrän hyvin, jos on laittaatupsauttanut monta kymmentä tuhatta kulkimeen, jota naapurin Taunokin on kehunut. Ei sitä hevillä myönnä erehtyneensä. Kun katsoo käytettyjen markkinoita, niin erehdyksiä jopa melkein uusia löytyy pilvin pimein. Sitten kuljin, joka on oikeasti hyvä, niitä on vähän tarjolla. Jos joku löytyy, niin hinta on vielä pilvissä, tai se menee nopeasti nenän edestä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:16.09.2024 kello on 21:35
    tässä ainut rehellinen vastaus käyttäjältä, hyvä arska.
    paras ratkaisu on ottaa -25 pakkaseen auto trumalla ja aldella koekäyttöön ja tehdä ihan omat päätelmät.

    Oletko tehnyt tuon? Kaksi muuten identtistä, mutta erilaisilla lämmittimillä. Otos ei ole kummoinen jos Arskan auto on ainoa johon verrataan. Sitä on vuosien varrella Arska muutenkin itse kritisoinut moneen kertaan

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:32
    • Kotkan poikii ilman siipii
    tässä ainut rehellinen vastaus käyttäjältä, hyvä arska.
    paras ratkaisu on ottaa -25 pakkaseen auto trumalla ja aldella koekäyttöön ja tehdä ihan omat päätelmät.
    Kyllähän se mun entinen matkaaja (jossa kenties oli alde) ja nestekierto niin oli lämmin kovillakin pakkasilla mutta kuten sanoin jos tuossa mun kolassa täytyy truman jo posottaa täysillä parin asteen pakkasilla niin eipä sillä mitään asiaa ole -25 keleihin.

    Lisäys, Onhan tosin matkaajassa puolet ellei enemmänkin paksummat seinät ja huomattavasti vähemmän ikkunoita ja luukkuja. kuin tässä nykyisessä.
    « Viimeksi muokattu: 7.01.2017 kello on 15:17 »

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:19.10.2017 kello on 20:34
    onhan sitä tyttöjä ja poikiakin eli kummatkin on varmaan hyviä

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:09
    Kyllähän se mun entinen matkaaja (jossa kenties oli alde) ja nestekierto niin oli lämmin kovillakin pakkasilla mutta kuten sanoin jos tuossa mun kolassa täytyy truman jo posottaa täysillä parin asteen pakkasilla niin eipä sillä mitään asiaa ole -25 keleihin.
    Lisäys, Onhan tosin matkaajassa puolet ellei enemmänkin paksummat seinät ja huomattavasti vähemmän ikkunoita ja luukkuja. kuin tässä nykyisessä.

    Siinä se 'rehellinen vastaus' nyt täydentyi.   ;D
    Jos koppi on kuin risuaita, sama millä sitä lämmittää...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    Oletko tehnyt tuon? Kaksi muuten identtistä, mutta erilaisilla lämmittimillä. Otos ei ole kummoinen jos Arskan auto on ainoa johon verrataan. Sitä on vuosien varrella Arska muutenkin itse kritisoinut moneen kertaan
    Moro on ollut puoliintekroidut autot trumalla ja aldella. Molemmilla olen ollut -30 pakkasessa ja kyllähän ero on kuin yöllä ja päivällä.
    Eiole tarkoitus vääntää asiaa, kukin ostakoon mikä parhaalle tuntuu.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:11
    Moro on ollut puoliintekroidut autot trumalla ja aldella. Molemmilla olen ollut -30 pakkasessa ja kyllähän ero on kuin yöllä ja päivällä.
    Eiole tarkoitus vääntää asiaa, kukin ostakoon mikä parhaalle tuntuu.

    Ero mihin suuntaan, ei selvinnyt vastauksesta? :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    En kehannu laittaa kumpi parempi pakkasella kukin saa ite tuumailla...trumami ehet trumaa ja aldemiehet aldea.....kokeilema lla se selviää.....kai

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vähissä, hyvin vähissä on Aldemiehet, jotka omaansa moittii.  ;)