Miten tulevaisuudessa käytät Vikingiä laivamatkoillasi.
- En "kusekaan siihen suuntaan"
-
11 (16.7%)
- Ei vaikuta mitenkään
-
26 (39.4%)
- Nyt alan käyttämään sitä kun laivatkin tulee kunnon maasta
-
3 (4.5%)
- Käytän edelleen mikäli hinta ja aikataulut ovat sopivat
-
26 (39.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 64
Äänestys päättynyt: 8.12.2016 kello on 09:08
Kirjoittaja
Aihe: Viking Line boikottiin, uusin alus tilattiin Kiinasta (Luettu 40392 kertaa)
« Vastaus #106 : 25.11.2016 kello on 22:26 »
« Vastaus #107 : 25.11.2016 kello on 22:30 »
Tuskin kohtuu hinnalla, minäkin otan siitä välistä
« Vastaus #108 : 25.11.2016 kello on 23:21 »
Mulla on ostamisen kanssa järjestys 1. Ostan paikallisesta liikkeestä 2. Ostan verkosta kotimaasta 3. Ostan verkosta ulkomailta.
Järjestys on se että ostan sieltä mistä edullisimman saan. Kun oma talous on lähempänä mitä kansantalous, ostan mistä parhaaksi näen. Vaikka Kiinasta tai vinkuintiasta. Ei ole minun periaatteellinen asia huolehtia kauppiaimme katetuotoista.
« Vastaus #109 : 26.11.2016 kello on 09:22 »
Tuskin kohtuu hinnalla, minäkin otan siitä välistä 
S***nan kapitalisti  Järjestys on se että ostan sieltä mistä edullisimman saan. Kun oma talous on lähempänä mitä kansantalous, ostan mistä parhaaksi näen. Vaikka Kiinasta tai vinkuintiasta. Ei ole minun periaatteellinen asia huolehtia kauppiaimme katetuotoista.
Ostan firmalle kaikenlaisia varaosia aika paljon. Ensin katson kotimaan, eli muutamat firmat. Niistä saa takuulla oikean ja ovat lähellä eli tavara tulee heti. Toissijaisesti ebay.co.uk tai de. Eli eu:n sisämarkkinoilta , tavara tulee kohtuunopeaa, sisältää alv:n ja ei joudu tullimaksujen kynsiin. Kolmanneksi jostain hevon ***ta jos ei muualta löydy, tai jätän ostamatta. 
« Vastaus #110 : 26.11.2016 kello on 10:16 »
Ettei nyt olisihieman someraivon kanssa mopo karannut käsistä. Ihan samalla tavalla takuu varmasti Viking Linekin on toiminut. Ostavat sieltä mistä saavat mitä tarvitsevat, millä aikataululla tarvitsevat ja hintaan joka on kilpailukykyinen. Mittakaava on toki eri mutta samasta asiasta on kyse. Ja joskus se että on tullut ehkä lähdettyä porukan mukana raivostumaan vaikka ehkä asia ei niin vakava ollutkaan on vaikea tunnustaa.
Itse käytän Viikkaria edelleen kun tarpeet ja hinta kohtaavat. Keväällä päivä tukholmasta risteily Helsingistä meni Siljalla. Olivat ilmeisesti ainakin lasten leikkitilat remontoineet. Oli aivan eri planeetalta joten ensi kerrallakin jos lompakko antaa myöden suosin tuolla reitillä Siljaa.
« Vastaus #111 : 26.11.2016 kello on 10:20 »
Eikö sole jo moneen kertaan vatvottu että kauppana on nykysin koko maailma ja vastuu on ostajalla. Kaukokaupassa on vain tavaran laatu vaikea todeta ostettaessa . Mielestäni yllättävän hyvin nettikauppiaiden kuvaukset pitää paikkansa. Toisaalta "USEASTI" kalliimman laatutuotteen ostaminen kotimaasta on paskapuhetta , se on vain hinnoiteltu kalliimmaksi ,pakattu näyttävästi että tuottoa tulisi tarvittava määrä vähintään. Mikä muuten selittää nämä ylettömät bäkfiidei hinnat kuin että ohjevähittäismyynti hinta on pilvissä ja mielikuvituksen tuotetta. Eli samoin minä ,ostan sieltä mistä ilmeisesti halvimmalla saa. Ihan 100% ostoista ei ole onnistunut mutta 96% kyllä. Vaatteita ,viinaa ja lääkkeitä en ole vielä rohjennut ulukomailta tilata 
« Vastaus #112 : 26.11.2016 kello on 10:45 »
Ettei nyt olisihieman someraivon kanssa mopo karannut käsistä. Ihan samalla tavalla takuu varmasti Viking Linekin on toiminut. Ostavat sieltä mistä saavat mitä tarvitsevat, millä aikataululla tarvitsevat ja hintaan joka on kilpailukykyinen. Mittakaava on toki eri mutta samasta asiasta on kyse. Ja joskus se että on tullut ehkä lähdettyä porukan mukana raivostumaan vaikka ehkä asia ei niin vakava ollutkaan on vaikea tunnustaa.
No niin. Loppuihan se Viking Linen morkkaus, kun kalikka alkoi useamman nilkkaan kapsamaan. 
« Vastaus #113 : 26.11.2016 kello on 12:31 »
« Vastaus #114 : 26.11.2016 kello on 13:17 »
« Vastaus #115 : 26.11.2016 kello on 13:24 »
Jos ostan kiinalaisen tuotteen Suomesta, niin miten se pelastaa maailman? Latin latia se ei paranna kansantaloutta.
No ainakin sen tuotteen ALVin verran parantaa valtion taloutta. Lisäksi tuotteen myyjän saaman palkan kautta kaikkine kerrannaisineen.
« Vastaus #116 : 26.11.2016 kello on 13:48 »
Vedämpä pisenksistä sivujuonen! miksi ulkomaalaiset firmat kaivaa suomesta kultapitoista malmia, mitä suomi siitä saa? ja miksi suomalaiset ei kaiva kultaa itse, onko kysymys siitä että ei ole halua/vehkeitä vai siitä että myydään lupia joista saadaan helpommalla rahaa. vaiko onko se päätöksen teko vaikiaa päättäjille jotta perustetaan oma kultakaivos omalle maalle ja onko tämän maan kultapitoisuus pieni jotta ei omien kannata kaivella..kysympähä n vain
« Vastaus #117 : 26.11.2016 kello on 14:11 »
Vedämpä pisenksistä sivujuonen! miksi ulkomaalaiset firmat kaivaa suomesta kultapitoista malmia, mitä suomi siitä saa? ja miksi suomalaiset ei kaiva kultaa itse, onko kysymys siitä että ei ole halua/vehkeitä vai siitä että myydään lupia joista saadaan helpommalla rahaa. vaiko onko se päätöksen teko vaikiaa päättäjille jotta perustetaan oma kultakaivos omalle maalle ja onko tämän maan kultapitoisuus pieni jotta ei omien kannata kaivella..kysympähä n vain
Niin no.... Miksiköhän suomalaiset metsäyhtiöt omistavat valtavia maa-aloja Etelä-Amerikassa ja myyvät Suomesta isoja metsäalueita esim. saksalaisille.
« Vastaus #118 : 26.11.2016 kello on 14:45 »
En tiejä ymmärsinkö asian oikein mutta ei kuulemma ole Suomessa pääomia millä saisi kaivoksen auki tai alkuun tai mitä se onkaan. Pirkanmaalla lupaavaa esiintymää nyt tutkitaan ja sitten vasta koeporataan niin ehkä kymmenen vuoden työllä siittä saattaa kehittyä kaivostoimintaa.
« Vastaus #119 : 26.11.2016 kello on 16:23 »
Kaivostoiminta on sen verran isojenpoikien leikkiä että Suomessa ei siihen rahat riitä.
|