Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Taisi moottorin lämmitin polttaa autoja
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Kafi-580 - 24.11.2016 kello on 00:29 ---Kaverin autossa syttyi sähköpalo talon vieressä, kerkes itse sammuttamaan ettei talo mennyt. Yhtiö ei korvannut vaikka vakuutus oli, koska itse sammutti.
--- Lainaus päättyy ---
Herää epäilys ettei hän hälyttänyt palokuntaa (poliisiakin) toteamaan paloa, heti lämpimänä. Silloin saa sammuttimen täytönkin ilmaiseksi.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 23.11.2016 kello on 20:58 --- Hataran muistuni mukaan, kesk.joka päivä palaa Suomessa auto ihan itekseen.
--- Lainaus päättyy ---
Edelleen hataran muistini mukaan kuulin tällä viikolla radiosta: Että vuosittain palaa n. 1400 autoa, joista n. 300 on ihmisen sytyttämää.
Ja jos meikäläisen Opeli palaisi, itkisin vain itekseni- ellei muuta vahinkoa esim. sammutin tyhjentyny, todennäköisesti en vaivaisi palosetiä/tätejä.
Coyote ugly:
--- Lainaus käyttäjältä: JPS - 23.11.2016 kello on 14:04 ---Selvittelin tuota asiaa tänään omasta vakuutusyhtiöstäni koska omassa vaunussani ei ole kuin pelkkä liikennevakuutus.Mi käli oma vaununi palaisi ja mukana menisi naapurin vaunukin autoineen tai vaikkapa talo niin kuka maksaa.Ns artisti maksaa eli jokainen on velvollinen vakuuttamaan oman omaisuutensa oli selkeä vastaus.
--- Lainaus päättyy ---
öh, tästä jo ~7-8v aikaa kun mulla paloi auto narun päähän, se oli pysäköity 3-4m päähän silloisesta harrasteautosta josta suli takapuskuri takavalot yms. Tuolloin palaneen auton kasko korvasi palaneen auton ja tuon toisen auton vauriot menivät palaneen auton liikennevakuutukses ta. Harrastekulkine oli seisonnassa eikä siinä muutenkaan ollut kuin liikennevakuutus.
Aakku:
^
Mulla oli harrasteauto seisonnassa ja peruskorjauksessa autokorjaamossa. Korjaamo paloi ja autoni siinä samassa.
Autossa ei ollut kaskovakuutusta, joten mitään korvauksia ei tullut.
Miten muuten olisi käynyt, kun retkuiluautoni alkoi savuamaan Liettuassa leirintäalueella?
Olisiko tullut korkeampi omavastuu maksettavaksi, jos auto olisi palanut vieraalla maalla?
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Coyote ugly - 11.12.2016 kello on 17:45 ---toisen auton vauriot menivät palaneen auton liikennevakuutukses ta.
--- Lainaus päättyy ---
Miten tämä on mahdollista? Aiemmin on esitetty että auton tulee olla liikenteessä että korvausta voi liikennevakuutukses ta maksaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta