Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Taisi moottorin lämmitin polttaa autoja
Timontti:
Jos olisin poliisi tai vakuutusyhtiön tarkastaja, avaisin tässä tapauksessa kolme tutkintalinjaa.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 22.11.2016 kello on 09:39 ---^
Mikä lie totuus, vai onko sekin tapaus- tai yhtiökohtainen. Eikös esim. autokorjaamolla, tai rakennuksella yleensä, pidä olla oma palovakuutus, jotta sisällä oleva olisi vakuutettu.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla paloi pari vuotta sitten harrasteauto autokorjaamon palossa...
Ei ollut autossa palovakuutusta -> Ei korvauksia.
Yrjö:
Hataran muistuni mukaan, kesk.joka päivä palaa Suomessa auto ihan itekseen. Yhden oon tienpäällä ite sammuttanut, en tosin kysynyt lupaa, jos vaikka olikin tarkoitus polttaa. Työkaverin hain parkkipaikalle, sai ite sammuttaa omansa. Meidän kylällä matkailuauto syttyi, ja meni talokin katottomaksi samalla.
Naapurikylässä vuodeb vanha h- auto syttyi ja talokin kärsi.
Timontti:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.11.2016 kello on 20:31 ---Mulla paloi pari vuotta sitten harrasteauto autokorjaamon palossa...
Ei ollut autossa palovakuutusta -> Ei korvauksia.
--- Lainaus päättyy ---
Olikohan palaneen auton omistaja vaatinut vahingonkorvausta autokorjaamolta oikeusteitse?
Minun intuitioni sanoo, että vahinko olisi korvattu autokorjaamon vastuuvakuutuksesta, mutta vasta sen jälkeen, kun autokorjaamo olisi tuomittu oikeudessa maksamaan vaadittu vahingonkorvaus. Ilman oikeuden päätöstä ei tietääkseni vastuuvakuutuksesta korvauksia makseta.
Kafi-580:
Kaverin autossa syttyi sähköpalo talon vieressä, kerkes itse sammuttamaan ettei talo mennyt. Yhtiö ei korvannut vaikka vakuutus oli, koska itse sammutti. Jos ois antanu palaa niin olisi korvannut talonkin 😠 Melkosta pelleilyä....
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta