rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Karavaanarit väärässä lehtiotsikossa  (Luettu 6641 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Karavaanarit väärässä lehtiotsikossa
« : 25.10.2016 kello on 09:34 »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016102522514054_uu.shtml
Liekkö tavan tupakoitsijoita eikä palkästään karavaanarit.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:33
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Karavaanarit väärässä lehtiotsikossa
« Vastaus #1 : 25.10.2016 kello on 11:33 »
Ennen laki muutosta sai yleensä olla yksin rajalla yötä nyt on ollut viikonloppuisin ihan ruuhkaa. Joka kerta on rajamies tarkastanut koneeltaan että onko 24 tunnin raja tullut täyteen. 200 ruplaa eli vajaa 3 euroa on yöpymispaikka maksanut, sähkö ja vessa kuuluu hintaan. Eikä tuo 24tuntia mitenkään pitkäaika ole, illalla kun menee rajalle yöksi, aamulla Viipuriin ostoksille ja syömään niin sittenhän  se aika onkin täynnä, saapi tupakat,viinat,viinit ja oluet tuoda ja nehän on venäjän taxfreessä tosi halpoja.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #3 : 25.10.2016 kello on 14:50 »
Eikö se tuontiraja ole 20h?
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdistotiedotteet/0000_tiedotteet/tiedote_20141222_4/index.html
Ennen oli, nykyään se on tuo 24 tuntia, muuttui samalla kuin lakikin. Enpä tähän hätään faktaa löytänyt mutta näin se on.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #5 : 25.10.2016 kello on 15:03 »
^
Eli tämä on todellakin uunituore muutos. Minun linkki on päivätty 20.9.2016.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #6 : 25.10.2016 kello on 15:10 »
^
Eli tämä on todellakin uunituore muutos. Minun linkki on päivätty 20.9.2016.

Eikä ole, se on päivätty 22.12.2014

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #7 : 25.10.2016 kello on 15:35 »
Eikä ole, se on päivätty 22.12.2014
Sorry, meni linkit sekaisin. Siis tämän olin aluksi laittavani:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi/index.jsp

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #8 : 25.10.2016 kello on 15:35 »
VOI VIT..U , se olikin EU:n sisällä  :laugh: :laugh: :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #9 : 25.10.2016 kello on 15:44 »
Sekoilun jälkeen sinänsä kiinnostaa se että monestikko siellä Venäjällä pitää käydä että
visumi on maksettu ja alkaa nk.tienaamaan? Jos hakumatkan tekee eikä muuta syytä ole niin sekin
on järkevyyttä vähentävä seikka. Ja se jonoissa istuminen ym. Ihan rajanpinnassa asuva karavaanari varmaan
hyötyy mutta jos kymmeniä kilsoja pitää ajaa niin miten on???
Edit:
Itse harrastan Haaparannassa käyntiä ja tuon sieltä ½ halvempaa nelosolutta ja kavereille nuuskaa. Yhden olut lootan hintaerolla Suomeen saa dieselit ja nuuskat myymällä saa reilusti olutta. Kun sitä kuitenkin ostaa niin tämä on minusta järkevää.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:48
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #10 : 25.10.2016 kello on 16:09 »
Sekoilun jälkeen sinänsä kiinnostaa se että monestikko siellä Venäjällä pitää käydä että
visumi on maksettu ja alkaa nk.tienaamaan?
Tuosta alkaa laskemaan http://www.pohjolanmatka.fi/fi/matkakohteet/venajanviisumit , näyttää olevan monenhintaisia.
Tuohon päälle matkat rajalle jne + mitä laskee omalle ajalle noissa jonottamisissa.
Itse tulin tänä aamuna sieltä eikä mitenkään innosta hupina juosta ostoksilla.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #11 : 25.10.2016 kello on 16:25 »
Tuosta alkaa laskemaan http://www.pohjolanmatka.fi/fi/matkakohteet/venajanviisumit , näyttää olevan monenhintaisia.
Tuohon päälle matkat rajalle jne + mitä laskee omalle ajalle noissa jonottamisissa.
Itse tulin tänä aamuna sieltä eikä mitenkään innosta hupina juosta ostoksilla.
Katsoin kyllä viisumien hintoja ja siksi edellinen kysymys nousi esille. Viisumi ei näyttänyt olevan mitenkään edullinen  Thumbd

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
« Vastaus #12 : 25.10.2016 kello on 16:40 »
visumi on maksettu ja alkaa nk.tienaamaan? Jos hakumatkan tekee eikä muuta syytä ole niin sekin
on järkevyyttä vähentävä seikka. Ja se jonoissa istuminen ym. Ihan rajanpinnassa asuva karavaanari varmaan
hyötyy mutta jos kymmeniä kilsoja pitää ajaa niin miten on???
Edit:
Itse harrastan Haaparannassa käyntiä ja tuon sieltä ½ halvempaa nelosolutta ja kavereille nuuskaa. Yhden olut lootan hintaerolla Suomeen saa dieselit ja nuuskat myymällä saa reilusti olutta. Kun sitä kuitenkin ostaa niin tämä on minusta järkevää.

,,,"nuuskat myymällä"  ,, eikös nuuskan myynti ja luovutus ole Suomessa kiellettyjen aineiden listalla?

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #13 : 25.10.2016 kello on 20:10 »
No kyllähän tuo lakimuutos oli paha kolaus kannattavuuden kannalta. Ennen sai joka reissulta tuoda sen röökikartsan, maksaa kympin ja eikä tuo menovesikään pahan hintaista ole, kuukausi sitten diesel maksoi 56 senttiä litra. Ennen lakimuutosta tuon viisumin 125€ sai siis parilla reissulla takaisin. No mulla tulee tasan 71km huoltoaseman pihaan ja aikaa menee yleensä 3 tuntia,josta matkaan vajaa pari tuntia ja tullimuodollisuuksi in, tankkaukseen ja ostoksiin se reilu tunti. varmaan jo 20 vuotta siellä tankanneena, en sieltä enää poiskaan osaa olla. Harrastushan siitä on mulle tullut, ja harrastuksethan aina maksaa. Kuten Venäjän tullimiehet sanoo, olen bensahuligaani.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #14 : 26.10.2016 kello on 10:41 »

,,,"nuuskat myymällä"  ,, eikös nuuskan myynti ja luovutus ole Suomessa kiellettyjen aineiden listalla?
Saittipoliisi on hyvä ja ilmiantaa tai jopa itse uskaltautuu tulla ostoksille  :laugh: :laugh: :laugh: Taidat tyytyä anonyymiksi
pelkuriksi.
Edit.
Koska olen kaikkien kyttääjienkin kaveri, voin yöunet turvataksesi sanoa että tuon "joululahjaksi" tai miten vaan. Ihme kyylä tuo simasuu vai mikä liene  :-*