![]() Soita sinne botnia caravanille, uskoisin että sieltä saa hyvän kaupan varsinkin jos olet vaunusi sieltä ostanutkin. Hänellä kulurakenne toiminnassa täysin erilainen kuin isoilla talolla. Vieraita ei ole töissä eikä ole lasipalatsia eikä uutta 100ke sprintteriä nurkka-ajossa. Eikä pidä ymmärtää väärin, onhan ne lasipalatsi liikkeet hienoja mutta käytetyn ostajan tuotteet seisoo kuitenkin pihalla niin eipä ne palatsit paljoa lämmitä. Asiakkaat ne kuitenkin maksaa. Mun on valitettavasti luetettava Jyväs Caravan mittaus tuloksiin kosteuden suhteen. Vielä neljä vuotta.Onhan se tyhjää parempi sekin, saa jotain viitteitä onko kosteutta vai ei. Nuo mittaukset tehdään niin äkkiä että millään ei jokavaunun erilaisiin ongelmakohtiin ehdi kiinnittää huomiota. Onhan se tyhjää parempi sekin, saa jotain viitteitä onko kosteutta vai ei. Nuo mittaukset tehdään niin äkkiä että millään ei jokavaunun erilaisiin ongelmakohtiin ehdi kiinnittää huomiota.Taitavat tehdä koritakuun alaisiin malleihin/merkkeihin kohtuu tarkasti. Onhan se tyhjää parempi sekin, saa jotain viitteitä onko kosteutta vai ei. Nuo mittaukset tehdään niin äkkiä että millään ei jokavaunun erilaisiin ongelmakohtiin ehdi kiinnittää huomiota.Ne nostaa vaunun ylös ja mittaa kosteuden myös pohjasta,nähty on,mihin luottaa sitten ![]()
Mun on valitettavasti luetettava Jyväs Caravan mittaus tuloksiin kosteuden suhteen. Vielä neljä vuotta. Miksi?? Mulla mittasivat ja tekivät kosteuskorjauksen takuuseen. Ei moitittavaa. Ne nostaa vaunun ylös ja mittaa kosteuden myös pohjasta,nähty on,mihin luottaa sitten Ai jaa... Taitavat vaan luoda asiakkaaseen uskoa kun sitä pohjaa tökkivät.
Ai jaa... Bürstnerillä takuuohjelmaan kuuluu suoja-aineen ruiskutus pohjaan, jota tietenkin edeltää pohjan tarkistus. Kai pohjankin pitää olla kuiva?? En tiedä, miten Polarilla. Sellaista uskon luomista. Bürstnerillä takuuohjelmaan kuuluu suoja-aineen ruiskutus pohjaan, jota tietenkin edeltää pohjan tarkistus. Kai pohjankin pitää olla kuiva?? Pohjakin pitää olla kunnossa ja jos huolto-ohjelmaan kuuluu suoja-aine, niin hyvä. Pohjan tökkiminen piikkimittarilla on mielestäni turhaa. Seinistä etsitään sinne mahdollisesti vuotanutta kosteutta, pohja taas on aina alttiina kosteudelle. Siksi se pitäisi aika-ajoin pestä ja ruiskutella. lähellä kun asustelen ja muutenkin kiinnosti. Ei vaan ole tullut käytyä aiemmin kun en ole itse kovin aktiivinen kaluston vaihtaja. Kerroin nämä tiedot mitä tässä ketjussa on esille tullut. Ja mitäpä löytyi.... lähimmäksi osui tämä: http://www.botniacaravan.fi/matkailuvaunut/hobby-495-ufe-excellent Käytiin kurkistamassa vaunua. Noin nopeasti silmäiltynä siitä ei käytön jälkiä huomannut. Ikkunoitten ja luukkujen ympäristöjä kurkistelin mutta mitään vuodon merkkejä en havainnut. Samoin antennimaston läpiviennin alue (vaatekaapissa) oli virheetön. Kauppias muistutti siitä että tällä seinäpinnoitteella pienikin vuoto näkyisi heti sisällä. (Mitenkäs on, asiaa tuntevammat, kuinkahan tälläinen seikka ei ole tullut noissa vuotokeskusteluissa esille? Vai enkö ole huomannut.) Mitään outoa tuoksua ei tuntunut, hyvää eikä huonoa. En sitten ottanut omia kuvia kun liikkeen verkkosivulla jo on ja vaunu oli juuri niin siisti kuin kuvissa näkyy. Nopeasti vilkaistuna myös alta, rungon galvanointi vaikutti virheettömältä. Alla oli myös ainut löytämäni virheellisyys, viemäriputken kulmapalassa oli murtuma, ei kuitenkaan itse putkessa. Mitään laitteita ei kokeiltu kun en itse ole kauppaa tekemässä. Käsitin että vaunussa on kaikki alkuperäisvarusteet toimivina. Toinen hieman sinne päin, mutta lienee liian vanha: http://www.botniacaravan.fi/matkailuvaunut/lmc-munsterland-540-e Tätä en käynyt katsomassa, järkeilin että erillisvuoteita ei haluttu eikä talvikäyttökään kiinnostanut eli ei siis vesikiertolämmitysk ään. Kauppias kertoi tuonkin olevan siistissä kunnossa. (Kuvassa näkyi pöytä olevan jonkinlaisilla kiskoilla, mikäs juttu tuo onkaan?) Olipa taas itselleni hieman karavaanariaiheen yleissivistystä, eihän ole poissuljettua että jonain päivänä haeskelisin vaunua itsekin. Onneksi tulee harvakseltaan vedettyä ![]() http://www.nettikaravaani.com/hobby/520/1462278 Olisi vaan helppo hieroa kauppoja kun matkaakaan ei ole kk:lle viittä kilometriä enempää... |