rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Primus 2470 lämmittimen pyrostaatin ohitus. Kestääkö kipinäsarja?  (Luettu 4476 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.09.2016 kello on 21:31
Primus 2470 -lämmittimestä on pyrostaatti jämähtänyt kiinni asentoon ja vika on ohitettu nappaamalla Timerin keltainen piuha irti. Lämmittimeen on kipinäsarja asennettuna ja alkuperäinen hehkutulppa sökö/ohitettu. Kun Timerin piuha on irti, lämmitin toimii moitteetta, mutta kipinäboksille menee kokoajan virtaa. Tiedän, että käret kuluvat nopeammin kun kipinä on kokoajan päällä, mutta onko kulutus kuinka nopeaa? Lämmitintä on käytetty ongelmitta pitkiäkin aikoja. Mietin vaan onko tästä haittaa lähitulevaisuudessa? Pyrostaattia en raskisi ostaa, kun on hinnaltaan niin julmetun kallis.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2018 kello on 12:26
Kyl nuita pyrojakin löytyypi.... mullakin tuossa yksi jämäpannu missä sellainen ylimääräisenä.

Mutta kipinäsytkä ei ainakaan minulla anna kipinää enään kun itse tunnistaa kosteudesta tai jostain että liekki palaa... ikävä puoli tuossa, että liian kostealla ilmalla ei anna kipinää ollenkaan....


Räpsiikö se sulla siis koko ajan.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:12
^^ Kohta sulaa kaasuventtiilin kuoret kun vetojännite on koko ajan päällä. Ei kannattaisi tehdä tuollaisia juttuja jos ei ymmärrä mitä tekee.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2018 kello on 12:26
Guru tuon kerkeskin jo kirjoittaa, mitä juuri olin kirjoittamassa.... Ei tullut heti tuossa mieleen, vanhalla vähä pätkii välillä 😁

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Niin se pyrostaatti on varolaite.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:12
Otetaan vielä linkki kytkennästä niin ei jää epaselväksi kenellekkään. > https://karavaanari.org/index.php/topic,11.msg55.html#msg55

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.09.2016 kello on 21:31
No joo eipä käynyt mielessä, että magneettiventtiili voisi sulaa kun on vetojännite päällä koko ajan. Toistaiseksi kaikki on toiminut normaalisti. Pitänee metsästää jostain toimiva pyrostaatti, ettei ainakaan seuraavalle omistajalle tule yllätyksenä viritys. Kiitän vastauksista.