Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

1-akselinen vai telivaunu

<< < (6/23) > >>

Joko:
Tuosta akselista pitäis mennä "tandem" tanko toiseen, eikö tosiaan ole kytketty toisiinsa? Onko edes paikkaa?  Jos joku jostainsyystä poistanut tuon tangon. Niin se tanko tosiaan voi olla sielä runkopalkkien sisäpuolellakin eli kurkkaa sinne.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: SilSam - 26.09.2016     kello on 09:52 ---Mun mielestä ei näytä teliltä.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Se yhdystanko on runkopalkkien sisäpuolella.
Tuosta oli jo Pamauksen ja minun kuvat, mutta liian kaukana kun edellisellä sivulla
https://karavaanari.org/index.php/topic,17589.msg339298.html#msg339298

SilSam:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 26.09.2016     kello on 11:18 ---Se yhdystanko on runkopalkkien sisäpuolella.
Tuosta oli jo Pamauksen ja minun kuvat, mutta liian kaukana kun edellisellä sivulla
https://karavaanari.org/index.php/topic,17589.msg339298.html#msg339298

--- Lainaus päättyy ---

Jep, mutta mulla ei ole teli vaan kaksiakselinen, eiks ni?

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 25.09.2016     kello on 13:39 ---Kuin, ehkä suoralla platalla missä ei kuoppia eikä hidastetöyssyjä ja vaunun vetokoukku millilleen oikeassa korkeudessa. On tuo kaksiakselinen hyvä.
Lisäksi : Veturin takajousitus kunnossa ettei perä tipahda kun vaunun koukkuun laittaa.

--- Lainaus päättyy ---

Kaksiakselinen on tottakai tarkempi koukun korkeudesta. Jos koukku esim pikkasen korkeella niin takimmaiselle akselille tulee kuormaa enemmän kun toiselle. Mutta mitä kuoppaiseen tiehen tulee, kaksi akselia on selkeesti teliä parempi. Jos kuopan kohdalla yks pyörä on ilmassa niin koppi keikkuu vähemmän. Täähän on ihan selvä juttu.

Tottakai kaksiakselisella on omat ongelmansa, mutta on etunsakin.
Ongelmana vaikkapa se että kun paat kopin koukkuun, ja saat aisapainon kivaksi, niin sitte kun autoon tuleekin esim 4 ihmistä kyytiin niin aisapaino ei olekaan se mitä halusit kun koukku tuli alemmas. Ja aisapaino pieneni huomattavasti. Telissä ei näin käy.
Kaikilla noilla etunsa ja haittansa.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: SilSam - 26.09.2016     kello on 11:45 ---Jep, mutta mulla ei ole teli vaan kaksiakselinen, eiks ni?

--- Lainaus päättyy ---
En nyt vielä ole kuvaa nähnyt sun akselien sisäpuolelta. Tietääkseni ei ole Polar(kaan) käyttänyt kaksiakselirakennet ta vaan teliä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View