Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

1-akselinen vai telivaunu

<< < (5/23) > >>

SilSam:

--- Lainaus käyttäjältä: Pefletti 750 - 25.09.2016     kello on 14:07 ---Tässä 2-akselisessa niinkuin mun vaunu, on tosi tarkkaa millä korkeudella vetonuppi on !!
Vanhalla autolla kun veti (korotettu lantikka) niin maksimi "reissunopeus" oli navin mukaan 97 km/h jonka jälkeen vaunu lähti viemään autoa, siinä oli koukku noin 20 senttiä liian korkealla !
Nykysellä autolla jossa se koukku on melkeen oikeella korkeudella niin "testasin" vaappumis nopeutta, motarilla ajoin pätkän navin mukaan 130 km/h ja detsku tuli ihan vakaana perässä ilman pienintäkään vaappumista Thumb
2 vaunua ollut 1 akselisia ja 2 vaunua 2 akselisia, seuraavakin (toivottavasti) 2 akselinen

Ja JOO JOO, tiedän että max nopeus on 80 km/h, mutta mutta (evvk)  8)

--- Lainaus päättyy ---

Sama juttu mun Polarissa. Volvon koukku on aika alhaalla ja vaunu on hieman nokillaan jolloin paino siirtyy etuakselille ja vaatii renkailta todella paljon.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: SilSam - 26.09.2016     kello on 07:33 ---
Sama juttu mun Polarissa. Volvon koukku on aika alhaalla ja vaunu on hieman nokillaan jolloin paino siirtyy etuakselille ja vaatii renkailta todella paljon.

--- Lainaus päättyy ---
Sun Polarissa on teli jolloin tuo akselisto tasaa painon etummaisten ja takimmaisten pyörien kesken.
Miksi sun koukku on alhaalla ? Tarkoitatko ettei takajousitus kestä kuormaa.
Minulla on Nivomatit ja täysin suorassa vaunun(kin) kera.

Tuossa viikolla näin yhden solkun joka oli pysäköity siten että etummaiset pyörät oli osittain hidastetöyssyn päällä  (asuinkadulla)
Vaikka etummaiset pyörät oli ylempänä kuin takimmaiset kadunpinnasta, vaunu oli suorassa.

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 26.09.2016     kello on 06:30 ---Miksi vaunua pitää käsin riuhtoa? Mää peruutan ja vekslaan sen sinne minne pitää. En koe neljää pyörää ongelmaksi..

--- Lainaus päättyy ---
Älä muuta viserrä.  ;)

SilSam:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 26.09.2016     kello on 07:51 ---Sun Polarissa on teli jolloin tuo akselisto tasaa painon etummaisten ja takimmaisten pyörien kesken.
Miksi sun koukku on alhaalla ? Tarkoitatko ettei takajousitus kestä kuormaa.
Minulla on Nivomatit ja täysin suorassa vaunun(kin) kera.

Tuossa viikolla näin yhden solkun joka oli pysäköity siten että etummaiset pyörät oli osittain hidastetöyssyn päällä  (asuinkadulla)
Vaikka etummaiset pyörät oli ylempänä kuin takimmaiset kadunpinnasta, vaunu oli suorassa.Älä muuta viserrä.  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Mullakin Nivomatit mutta mielestäni perä painuu alas. Katsastuksessa kysyin että mistä tiedän että Nivot on rikki ja katsuri sanoi "Että kyllä meidän vehkeet näyttää jos ne on rikki ja nämä ovat kunnossa".

Mun Polar on vuosimallia 2004 ja niinkö siinä muka olisi aito teli?

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: SilSam - 26.09.2016     kello on 08:15 ---Mullakin Nivomatit mutta mielestäni perä painuu alas. Katsastuksessa kysyin että mistä tiedän että Nivot on rikki ja katsuri sanoi "Että kyllä meidän vehkeet näyttää jos ne on rikki ja nämä ovat kunnossa".

Mun Polar on vuosimallia 2004 ja niinkö siinä muka olisi aito teli?

--- Lainaus päättyy ---
Niin on, vilkaise vaunun alle  ;). Onkohan sulla tuo koukku nivoihin tehty. Ovat eri koukut tavallisessa ja Nivossa.
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425218/2004

SilSam:
Mun mielestä ei näytä teliltä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View