rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?  (Luettu 179142 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #510 : 19.05.2017 kello on 08:33 »
Useimmat kärkkäät kommentit perustuvatkin oman subjektiivisen kannan puolustamiseen ilman, että omaa asiantuntemusta muusta. Itse tuota pyrin välttämään, mutta ei se aina onnistu. Heikoimmillaan se on silloin, kun pidetään huonona sitä, mitä ei hallita tai mihin ei muuten kyetä.
Ja tämäkin väärin :-X
Mitä kärkästä tässä oli? Kerroin vain omasta tavastani tehdä kulkinekauppaa, jossa myyntitilanteessa en renkaanpotkijoita viihdytä parin satasen takia.
Onko vastineenkirjoittaj at edes lukeneet/ymmärtäneet viestiäni ennen kommentointia. Missä mainitsin että itsemyyminen olisi väärin?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:47
« Vastaus #511 : 19.05.2017 kello on 08:58 »
Vaunukaupasta en tiedä kun en ole moisia omistanut. Autoissa olen loppukäyttäjä jonka jäljiltä kapineen arvo on muutamissa tonneissa.
Samaan tapaan itsekin toimin....

Loppukäyttäjän roolissa olen.
En katso sen edes olevan vaihtokauppaa, vaan suoraostoa, jossa yhteydessä nimellisesti "pullakahvihinnalla" pääsen vanhasta eroon.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:21
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #512 : 19.05.2017 kello on 09:00 »
Kanattaa varmaan jokaisen lukea otsikko, sisäistää se ja kommentoida vasta sitten. Henkilöt jotka eivät koskaan ole vetäneet vaunua, ostavat itselleen periaatteensa mukaisesti (mikä ihan oikein itseään ajatellen) ovat aika jäävejä kertomaan sormet raamatulla muitten vetoautojen hankinnasta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
« Vastaus #513 : 19.05.2017 kello on 09:32 »
Onko vastineenkirjoittaj at edes lukeneet/ymmärtäneet viestiäni ennen kommentointia.

Ja tämäkin jatkaa samaa linjaa :-X  Mietippä hetki mihin olet itse kommentoinut  :laugh: :laugh: :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #514 : 19.05.2017 kello on 10:39 »
Minä  ostin oman autoni seuraavalla perusteella.

Vetokyky min 2000kg, mahdollisimman vähän kuluttava diesel, pienillä kilometreillä n 50 tkm ajettu.

Sitten kun nämä ominaisuudet laitetaan nettiautoon, katsoin sieltä hinta/laatusuhteelta sopivimman auton oman käyttöön.

Valinta oli näillä kriteereillä aika helppo.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #515 : 19.05.2017 kello on 10:56 »
Vetokyky min 2000kg, mahdollisimman vähän kuluttava diesel, pienillä kilometreillä n 50 tkm ajettu.

Oma vetokykyraja oli 200kg kevyempi, mutta lisäksi piti olla korkeaa/helppokulkuista korimallia => valinta kohdistui aika nopeastikin tiettyyn automerkkiin & malliin, jota sitten sopivaa yksilöä lähdettiinkin metsästämään kunnes napsahti tuo allekirjoituksessak in näkyvä, joka täytti em. tarpeet (+ paljon muitakin tarpeita joita en tuollloin vielä tiennyt itselläni edes olevankaan ;)) loistavasti 8)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #516 : 19.05.2017 kello on 12:32 »
Minä  ostin oman autoni seuraavalla perusteella.

Sitten kun nämä ominaisuudet laitetaan nettiautoon, katsoin sieltä hinta/laatusuhteelta sopivimman auton oman käyttöön.

Valinta oli näillä kriteereillä aika helppo.

No nyt ollaan järkipohjalla liikkellä.

Omani nämä:

Max 120 t ja 4 vuotta ikää, diesel, vähintään 150 hv, neliveto, vaivaton laskea trailereineen vajaan tonnin vene mistä tahansa rampista, mahdollisimman luotettava, tilaa neljälle hengelle ja kohtuullinen tavaratila. Optiona sellainen vetokyky, että ei jää siitä kiinni, jos päätän palata vaunuilijaksi.

Toteutui, lisäksi sain kahden vuoden takuun ja käyttämättömän vetokoukun.

Edit: ja nuo luonnostelin siinä vaiheessa, kun älysin, että farmari Golfin uutena ostamisessa ei ole järkeä mun tarpeiden kannalta (eikä mielestäni muutenkaan, kun uusi auto ei ole itsetarkoitus).
« Viimeksi muokattu: 19.05.2017 kello on 12:58 »

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.07.2024 kello on 22:50
  • Omasta mielestä oikeen mukava mies
    • Urheilua aktiiveille
« Vastaus #517 : 19.05.2017 kello on 16:26 »
Ette ( Alan ja Pamaus ) maininneet vaihdelaatikkoa? Mun kokemuksilla nuo nosto yms hommat melkeimpä vaatii automaatin. Varsinkin jos sellaista tai kuormalla ryömittelyä tapahtuu useammin. Oliko teillä automaatit vai manuaalit?
Jos minun pitää kriteereitä laittaa järjestykseen niin kyllä se taitaa automaatti mennä nelivedon ohi nimenomaan vetojuttujen kannalta. Ja tarkoitan momentinmuuntimella olevaa. Ei robottia / DSG:ä.

Onko eriäviä näkemyksiä?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
« Vastaus #518 : 19.05.2017 kello on 16:45 »
Ja tarkoitan momentinmuuntimella olevaa. Ei robottia / DSG:ä.
Onko eriäviä näkemyksiä?

Entäs CVT?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.07.2024 kello on 22:50
  • Omasta mielestä oikeen mukava mies
    • Urheilua aktiiveille
« Vastaus #519 : 19.05.2017 kello on 16:47 »
Niissä nykyään on käsittääkseni kaikissa momentinmuunnin kytkimenä. Ainakin Subarun tapauksessa on näin. Soveltuu ihan hyvin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
« Vastaus #520 : 19.05.2017 kello on 16:52 »
Entäs CVT?
sehän on mehumuuntimella (eli siltä osin samaa perustomaattien kanssa).

Vaikka multa ei kysyttykään, mutta tomaatti tai muunnin ei ole mikään ehdottomuus mulle (vaikka mulla taitaa palstan järein veturi ollakin  ;D jossa kaikki nuo + alennusvaihteisto). Liikkuu 2.6tn minikaivuri tuolla..

Riittävän pieni 1. (tai G tms.) riittää veneennostoissa. Edes kevyt sitineliveto ei pärjää 3.5tn paripyörä m-autolle veneluiskassa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #521 : 19.05.2017 kello on 17:24 »
Ette ( Alan ja Pamaus ) maininneet vaihdelaatikkoa? Mun kokemuksilla nuo nosto yms hommat melkeimpä vaatii automaatin. Varsinkin jos sellaista tai kuormalla ryömittelyä tapahtuu useammin. Oliko teillä automaatit vai manuaalit?
Jos minun pitää kriteereitä laittaa järjestykseen niin kyllä se taitaa automaatti mennä nelivedon ohi nimenomaan vetojuttujen kannalta. Ja tarkoitan momentinmuuntimella olevaa. Ei robottia / DSG:ä.

Onko eriäviä näkemyksiä?

Itseasiassa volvo oli manuaali ja nyt tuli automaatti.

Minulle  tärkein asia oli se 2000kg vetomassa. V70 tullut 720 pitkää vaunua  vedeltyä 1800kg vetomassalla. Hienosti tullut perässä, mutta vaunun rekisteriotteesa lukenut vähän enemmän kuin tuo 1800 kg.

Enkä minä nelivetoakaan ole mihinkään tarvinnut kun on leirintäalueella ajanut hyvin ennakoiden.

Saakin hakea Lmc 720 tallista , katsotaan miten se automaatilla liikahtaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #522 : 19.05.2017 kello on 17:31 »
Ette ( Alan ja Pamaus ) maininneet vaihdelaatikkoa? Mun kokemuksilla nuo nosto yms hommat melkeimpä vaatii automaatin.

Automaattia hain ja sellaisen löysin,  mutta olisin saattanut kelpuuttaa manuaalinkin, jos kaikki muu olisi ollut kohdallaan.

Nettiautostahan tuli vain paha mieli, mutta www.mobile.de :stä alkoi löytymään. Menin liikkeeseen, jossa oli kolme vaihtoehtoa, ja valitsin niistä itselle sopivimman.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #523 : 19.05.2017 kello on 20:45 »
Onko eriäviä näkemyksiä?

On! Meinaan kun tuo ex. C5 Tourerin 6-koloinen Aisini oli helisemässä tuon Detskun kanssa, luisteli ja kuumeni ihan Simona, vaikka nyytittä aski toimikin todella nätisti Thumbd

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #524 : 19.05.2017 kello on 20:53 »
On! Meinaan kun tuo ex. C5 Tourerin 6-koloinen Aisini oli helisemässä tuon Detskun kanssa, luisteli ja kuumeni ihan Simona, vaikka nyytittä aski toimikin todella nätisti Thumbd

Ongelma oli tuossa asiassa C, ei automaatti yleisellä tasolla.  :D