Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Ducato retkuiluautoon lukitusvirityksiä
takapiru:
Minä reissaan yksin, ei ole piskiä eikä eukkoa mukana :o
Heinäkuussa Savonlinnassa palasinkin pikaisesti kaupasta takaisin autolle, koska autoni ympärillä oli neljä ulkomaalaisen näköistä ukkelia tutkailemassa autoni sisältöä naamat kiinni ikkunoissa.
Ei nuo viritykset murtoja estä, hidastavat kuitenkin ja auttavat todistamaan murron vakuutusyhtiölle ja poliisille.
edit lisäksi nukkuessa murtautuminen aiheuttaa huomattavaa melua, johon herään.
jokainen tyylillään ja valitsemallaan tavalla pitää huolta itsestään ja omaisuudestaan
jiikoo:
Nuo muovi ikkunat aukeaa aina repäisemällä, niihin ei nuo sokatkaan auta kun se muovi halkeaa ja nuo lukitukset irtoaa. Ikkunan keskelle "kalteri" niin auttanee paremmin.
Retkeilyautonkaan lukitusta ei saa kovin hyvin järjestettyä kun on itse autosta ulkona. Kaikkien ovien lukituksen parantaminen kun on vaikeata. Ja kaikkiin näihin pääsee sitten etusivuikkunan rikkomalla hyvin helposti sisälle.
Meille on autoon murtauduttu etuoven kautta kun oltiin sisällä nukkumassa, mutta auton etupenkitkin oli niin täynnä romua ettei pystynyt mitään tekemään ja heräsinkin (kun en ollut vielä kunnolla nukahtanutkaan) kun oven avasi. Eli lähti heti karkuun.
Mutta eipä se meidän nukkumapaikkoja pahemmin ole muuttanut.
Alan:
Lukitukset saa rosvon valitsemaan helpomman kohteen. Etuoviin voi laittaa sisälle lisälukot, niin hidastaa lisää. Rosvo haluaa toimia hiljaisesti, eli vaikka puukkosahalla saisi koko kopan irti niin siihen ei herkästi tartuta.
Mutta lukitukset ei riitä, katuviisaus tarvitaan lisäksi.
Aiheesta on jo orgissa pitkä ketju, puhelimella en nyt sitä kerkiä etsiä. Joku voisi tähän linkittää. :)
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Harri1 - 12.09.2016 kello on 22:46 ---Oleellisinta noissa tapauksissa se että on yövytty muualla kuin vartioidulla alueella.
Me emme ole koskaan yöpyneet muualla kuin paikoissa jossa on vartiointi, siis Euroopassa. Jokainen tavallaan. Sorry, tämä on vain meidän kokemuksemme / tapamme matkailla. Edelleen ajattelen että on turhaa lähteä säästämään aamupuuron hintaa muutaman euron takia kun on mahdollista olla alueella jossa on vartiointi.
--- Lainaus päättyy ---
Niin samanhan voi sanoa Suomesta. Kyllä se monessa paikkaa ulkomailla on ihan yhtä turvallista kuin Suomessakin. Eli osa tästä menee varmasti tuon vieraan ja tuntemattoman pelon piikkiin.
Minulla on ollut vähän vastaava idea myös tuon Ducaton etuovien suhteen. Tosin tarkoitus olisi laittaa etuovet keskenään yhteen. Ja kuten Alan tuossa mainitsi, ei minulla ainakaan ole kuvitelmaakaan siitä, että tästä saisin murtovarman, mutta ajatus onkin, että se olisi sellainen, että ei houkuttelisi ihan kaikkia kevyen luokan amatöörejä ja narkkareita.
Lukioikäisenä oltiin Rukalla serkkujeni kanssa ja heidän 80-90 luvun taitteen Land Cruiserilla liikuttiin. Oli näppärää, kun autoon pääsi vaikka avaimia oli vain yhdet, kun kaikkien ovien lukot avautui viidenkymmenenpenni n kolikolla ja saihan ne sillä toki lukkoonkin.
Eli oma suojautuminen on enemmänkin noita "tilaisuus tekee varkaan" tyylisiä ihmisiä vastaan enemmän, kuin ammattilaisia.
Jos tavarat viedään, niin vieköön, mutta mielellään eivät tulisi sisään kun ollaan itse siellä. Se minua enemmän pelottaisi kun en varmasti tappelussakaan pärjäisi, enkä millekkään itsepuolustuskurssi llekaan ole menossa asuntoautoiluharras tuksen vuoksi.
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 13.09.2016 kello on 10:05 ---Lukitukset saa rosvon valitsemaan helpomman kohteen. Etuoviin voi laittaa sisälle lisälukot, niin hidastaa lisää. Rosvo haluaa toimia hiljaisesti, eli vaikka puukkosahalla saisi koko kopan irti niin siihen ei herkästi tartuta.
Mutta lukitukset ei riitä, katuviisaus tarvitaan lisäksi.
Aiheesta on jo orgissa pitkä ketju, puhelimella en nyt sitä kerkiä etsiä. Joku voisi tähän linkittää. :)
--- Lainaus päättyy ---
Liiketunnistimilla on hyvä vaikutus ( mielestäni) karkoittaa varas / varkaat. Tunnistimet nimittäin voidaan kohdentaa ja oikein kohdennettuna alkaa summerit "huutaa."
Meillä oli aikanaan sellainen tilanne että oli väärin suunnattu. Kadunvarrella parkissa ollessa eräs liike kun avasi puodin alaslaskettuja "persiaaneja," tunnistimet reagoi avautumisiin, meni hälyt päälle. ( Espanja)
Samoin täällä asuessa jos auto oli parkissa puiden alla, niin tuulesta johtuen oksien heiluminen aiheutti hälytyksen liiketunnistimiin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta