Kolme kauppaa olen tehnyt Rinta-Joupilla .Niin, tässä on juuri hyä esimerkki miksi kannattaisi myydä aina yksityiseltä yksityiselle ilman että vaihdossa tarjoisi. Yksityiseltä yritykselle hankittava laite muuttuu samantein ALV-veron alaisuuteen tullessaa yrityksen nimiin. Asiakkaalle asiakkaan mielestä pitäisi yrityksen myös maksaa ALV osuus hyvityksessä jotta oltaisiin markkinahinnoissa, mutta se on käytännössä mahdotonta. Yritys ei ala ALV veroja itse maksamaan omasta pussista koska se on loppukäyttäjän vero eli yksityisen kuluttaja ja siksi hyvitys pyritään samaan markkinahinnoista 0% alv hintaan taloon mieluusti alle jotta jo vaihdossa tarjottavassa olisi näennäistä katetta valmiiksi.
Koppiauto henkilöautoon
Kuorma-auto henkilöautoon
Moottoripyörä koppiautoon
Huhuu
Kauppasopimuksein hyvityshinnasta ovat vaihdokkieni hinnt olleet heillä myynnissä sitten 1500-2500€kalliimpana
Nämä nyt eivät ole olleet kuin 8-12000€:n kamppeita.
Hyvityshinnat ovat olleet 1-2000€ pienempiä mitä itse olin ne hinnoitellut.
Kuorma-autosta sain huippuhyvityksen Nettiauton hintoihin verrattuna heiltä.
Asiakas ei tätä käsitä eikä kyllä tarvitse ja tuo sitten näkyy erilaisina purkauksina ajoittain hyvältäkin myyjältä turhautumisineen. Tätä taas kaikki asiakkaat eivät ymmärrä mistä myyjä/yrityksen omistaja oikein taas nöksähti, mistä olemmekin saanet tässä esimerkin.
Ps. Asiakasta ei kiinnosta vähääkään paljonko yrittäjän sivukulut, vuokarakulut, sosiaalikulut, yms ovat kun se on tulossa vaihtamaan tai ostamaan uutta laitetta. Sitä kiinnostaa vain raha ja mitä sillä saa.