rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Alkoholin käyttö  (Luettu 31182 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Alkoholin käyttö
« Vastaus #15 : 13.08.2016 kello on 21:53 »
En käytä alkoholia ja en ole huomannut mistään jääväni paitsi.
Kukin tyylillään.
 Alkoholi on myrkkyä ihmiselle.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #16 : 13.08.2016 kello on 21:56 »
Tikkakosken pastori on minusta aloittanut saarnan josta itsellä ilmeisesti omia kokemuksia. Hyvä tietty aloittaa silloin kun omat kokemukset vielä tuoreessa muistissa, ainakin osittain.

Mietikää sitä,vaikka käytte töissä,mutta moniko vaanari on kuivin suin kulkimella viikonlopun?

Taisin juoda yhden lonkeron ja kaksi kaljaa viime reissulla, kolme yötä oltiin autolla. Kotona olisi luultavasti mennyt samaa luokkaa. Toisaalta en käy töissä joten kysymys ei taida olla suunnattu minulle. Jos joku juo, juokoon.

Jostain syystä en viiniä juo autossa, kotona maistuu silloin tällöin, läkkepullokin on aina autossa, hyvin harvoin sitä on tarvittu.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2025 kello on 17:31
« Vastaus #17 : 13.08.2016 kello on 22:02 »
Kuulehan Risto. Pääosa ihmisistä, joita myös karavaanarit edustaa hallitsee oman juomisensa. Vaikka viettäessään viikonloppua ja leiriytyessään leirintäalueelle ottaa alkoholia, niin se ei tarkoita alkoholinkäytön hallitsemattomuutta . Olen samaa mieltä kuin joku aiemmin kirjoittaneista, että yleensä alkoholistin tuntee siitä, että haluaa kieltää oman käyttönsä tai hakea puheillaan hyväksyntää juomiselleen. En missään nimessä halua suututtaa / haastaa riitaa, mutta käymisesi katkolla ja jatkuvat päivitykset alkoholin käyttämisen lopettamisesta ovat selkeä viesti alkoholismista. Mielestäni voisit lopettaa muiden holhoamisen ja jauhamisen alkoholista tällä foorumilla.

Kiitos ja anteeksi !

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:47
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #18 : 13.08.2016 kello on 22:16 »
Sopivasti

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #19 : 13.08.2016 kello on 22:33 »

Alkoholi on myrkkyä ihmiselle.

Tämä vaatii minusta selvennyksen. Moni tutkimus on osittanut jotain ihan muuta

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2022 kello on 14:15
« Vastaus #20 : 13.08.2016 kello on 22:50 »
Vain kolmessa tapauksessa :
a)  jos joku tarjoaa   
b)  jos sattuu olemaan omia juomia
c)  kalaruoan kanssa. Mutta jos vastoin kaikkia odotuksia tarjolla onkin jotain muuta kuin kalaruokaa niin laskettakoon sekin kalaruoaksi.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
« Vastaus #21 : 13.08.2016 kello on 22:55 »
Tämä vaatii minusta selvennyksen. Moni tutkimus on osittanut jotain ihan muuta

Ei taida tarvita tarkennusta. Myrkky mikä myrkky, alkoholimyrkytys on aika yleinen kuolinsyy.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
« Vastaus #22 : 13.08.2016 kello on 22:59 »
Mukavaahan se on saunakaljat ottaa kun siltä tuntuu. Kerran pari vuoteen rykäistä oikeen kova känni niin siinä ikäänkuin tulee järjestelmä kalibroitua.  Vaan kaikilla ei homma pysy lapasessa ja silloin onkin monesti parasta pitää korkki kiinni.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
« Vastaus #23 : 13.08.2016 kello on 23:02 »
Ei taida tarvita tarkennusta. Myrkky mikä myrkky, alkoholimyrkytys on aika yleinen kuolinsyy.
Alkoholimyrkytystä ei aikuinen vahingossa saa, jos kuka ittensä hengiltä juo niin juo, kohtuukäytössä ei alkoholi ole kummoinenkaan myrkky.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #24 : 13.08.2016 kello on 23:03 »
Jos otat alkoholia niin, että se haittaa itseä tai muita, tai jos tulee kankkunen. Anna olla ottamatta.  :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
  • RAV 4
« Vastaus #25 : 13.08.2016 kello on 23:09 »
Täytyy sitä välillä ottaa! Eikä siitä sen kummemmin tarvii numeroa tehdä. Hallinnassa on pysynyt. Kyllä he kaikki tulee kuolemaan ketkä syö ruisleipäkin. Kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee ni ei tiedä pahassa maailmassa olleensakaan.
Tiplomaatille vaan onnea valitsemallasi tiellä. Toivotaan että kestää.

• Vieras
  • Vs: Alkoholin käyttö
    « Vastaus #26 : 13.08.2016 kello on 23:29 »

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
    « Vastaus #27 : 13.08.2016 kello on 23:29 »
    En käytä alkoholia, en edes olutta saati siideriä.
    Olen joskus nuorena saanut maistaa alkoholia, enkä pitänyt siitä. Se ei vain ole mun juttu.
    En koe mitään tarvetta alkoholin nauttimiseen tai siihen että minun tarvitisisi seurassa ottaa.
    Minulla ei ole sosiaalisia tms. estoja, eli juttu kyllä sujuu selvin päin. Se miksi en käytä alkoholia juurtaa lapsuudesta. Näin ihan pienenä, olisinko ollut viiden vanha, kun poliisit ottivat päihtyneen haltuunsa, hän oli särkenyt kotinsa kokonaan pieniksi paloiksi ja tuo ihminen ei varmaan tajunnut yhtään mitä tapahtui. Ajattelin silloin, että minä en tule koskaan olemaan tuollaisessa tilassa. Rehellisesti kammoan ajatusta siitä, että olisin tehnyt jotain sellaista, etten kykenisi hallitsemaan itseäni ja ajattelemaan järkevästi. Ne ihmiset jotka olen tuntenut ja jotka on alkoholista pitäneet ovat ajautuneet pikkuhiljaa tilanteeseen missä alkoholista on tullut huomaamatta pakkomielle. Heillä se on alkanut töiden jälkeisestä oluesta TV:n ääressä tai kuten toisella oli pubi oluesta. Salakavalasti vuosien aikana on sitten annokset kasvaneet ja nyt toinen on jo haudassa, menetettyään perheensä, kävelykykynsä ja lopulta henkensä. Ja tämä mies oli todella mukava ahkera työihminen.Ei rähinäviinan juoja. Että silleen. En silti aio olla raittius saarnaaja, mutta ei raittiudessa ole mitään hävettävääkään. Huonompaa ihmistä se ei tee, vaikka alkoholista pitävien keskuudessa raittius huvittaakin. Enemmän olen kuitenkin huolissani nuorista, jotka alottaa varhain, eivätkä osaa käyttää edes järkevästi alkoholia.Vaan kiskaisevat kunnon örvelöt ja maksa huutaa sitten sairaalan teholla. Mielestäni valtion pitäisi ottaa erilainen alkoholipoliittinen kanta.

http://www.terve.fi/alkoholismi/tiesitko-kaiken-taman-alkoholi-tekee-kehollesi

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.07.2022 kello on 14:15

• Vieras
  • Vs: Alkoholin käyttö
    « Vastaus #29 : 13.08.2016 kello on 23:37 »

Ryyppääminen on sitten eri asia. Jos jätkien kanssa päätetään että vedetään perseet niin silloin vedetään. Yleensä kerran vuodessa kärsitään sitten pikku kohmelo. Tälle vuodelle se on vielä edessä  :D

Jos janottaa, niin janottaa. Sitten pitkä  tauko, näin minulla. Tapahtuu 2-4 kertaa vuodessa. Karmea krapula muistuttaa aina olemassa olollaan.  :D :D

Viimeksi kavereiden kanssa pidettiin Suve festifal.  :) Oli huumoria, musiikkia puutarhan pitkän pöydän ääressä ilta-auringon säteiden kimalluksen luodessa säteitään. Tunne oli kuin omistaisi vähintään taivasosuuden.  Thumb Thumb

Erään laulun sanoin: huomenna kaikki oli toisin Thumbd

Kun ottaa alkoholia kunnolla, mielestäni on hyvä pitää pitkä tauko. Maksa vaatinee sen 3 kuukauden tauon elpyäkseen entistä ehommaksi. :-\  Tauon aikana ei edes kohvehtikaramellia suuhun. Periaatteita ja selkärankaa täytyy löytyä.
    Ennen vuotta -92 meni liian lujaa, jpa se ainoa (henki) meinasi mennä. Sitten pidinkin yli 16,5 vuoden ajan täydellisen absoluuttisen ajanjakson.
    Jos jotain kiinnostaa, voin kertoa miksi otan alkoholia edellä esille tulleella tavalla.