Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Alkoholin käyttö
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 19.08.2016 kello on 08:21 ---Minnesota -hoito toimii monilla, vaan kai sieltäkin voi koska tahansa pois lähteä?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä toimii ja monet muutkin hoitomuodot , esim.Myllyhoito.
Hoidon vaan tosiaan voi päättää milloin haluaa, kuten hoidon aloittamisenkin.
Aina haetaan juopon/alkoholiongelmaisen omaan motivaatiota.Muutoi n hoidot on
loppujen lopuksi hukkaan heitettyä aikaa, jos ajatuksena on loppuelämän raitistuminen.
Ja nyt ei kannata tähän tuoda "retkahtamis" ajatuksia , koska niitä käy mutta motivaatio on nro1.
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 19.08.2016 kello on 08:12 ---Jos ei itse halua lähteä niin eipä ketään viedä minnekkään. Häkkiin tietysti
jos on rikollinen tai putkaan <24h ajaksi. Juopolla pitää olla tahtoa ottaa apua
vastaan, ellei ole deliriööttinen(juoppohullu) jolloin voidaan tuo hoitaa pois pakkohoidolla(Tarkkailu,4+1vrk).
Itsemääräämisoikeus on niin vahva. Omaiset kärsii Thumbd
--- Lainaus päättyy ---
Niin, ei ketään voi pakolla raitistaa, täytyy olla omatahto ja vilpitön halu raitistua. Näin asian aikoinaan ymmärsin. Kuulin tämän "todistelun" ensimmäisen 5 vuoden aikana varmaan useita satoja kertoja. Tämä on kokemukseni jota pidän totuutena. Joku on varmaan erimieltä, kunnioitan hänen mielipidettään. Kantaani en halua muuttaa kuulemani jälkeen ennen kuin voidaan pitävästi todistaa toisin.
Sama taitaa olla monilla muilla elämän alueilla kun halutaan maksimi suoritus. Asiaan täytyy sitoutua "täydellä sydämellä ja intohimolla" että suoritus olisi paras mahdollinen mihin "rahkeet riittävät." Vertauskuva ei ole aivan yhteensopiva alkoholin liikakäyttöön, mutta jossain määrin suuntaa antava.
relluttelija:
Aikoinaan tuli seurattua isäukon juomista useampi vuosi, en muista koska itselleni valkeni että tuo juominen ei ollut normaalia. Ehkä jossain 10-12 vuoden hujakoilla. kuskina olin silloin tällöin siinä 13 vuoden ikäisenä, kun piti pellolta kotia päästä eikä ukko viitsinyt ajaa humalassa kun minä olin kyydissä. Eli selvä rattiin ;)
Jossain vaiheessa sitten ukko oli itse hommannut itsensä hoitoon, eikä ole sen jälkeen tippaakaan maistanut, oliskohan nyt joku 25 selvää vuotta takana.
Itseeni tuo ei kai vaikuttanut kai oikein mitenkään; opiskeluaikana otettiin ja ainakin tarpeeksi, 2-3- päivän putkia melkein joka viikko. Sitten kun koulut loppu ja menin töihin, niin tahti hidastui "normaaliksi", 2-3 kertaa kuukaudessa kaverien kanssa viihteelle. Nykyään menee oluttölkki monesti iltaisin, mutta varsinaisesti kunnon kännissä olen ollut viimeksi yli vuosi sitten, pienessä sivumyötäisessä kyllä sopivassa paikassa tilaisuuden tullen.
Vaikka viisaiden tekstien mukaan käytänkin liian monta annosta alkoholia kuukaudessa, en koe sitä ongelmaksi. Saattaa tulla kuukausi että ei mene yhtään kun ei kukaan ole viitsinyt kaupasta tuoda.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 19.08.2016 kello on 11:04 ---Jossain vaiheessa sitten ukko oli itse hommannut itsensä hoitoon, eikä ole sen jälkeen tippaakaan maistanut, oliskohan nyt joku 25 selvää vuotta takana.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä se on käytännössä ainoa mahdollisuus saada holtiton juominen hallintaan.
Vaatii todella lujan luonteen, että pystyy siirtymään kohtuukäyttäjäksi. Harvalta onnistuu sellainen. Heikot pääsee hautaan, ennemmin tai myöhemmin.
Poliisikaverini sanoo usein, että narkkari kuolee aina. Juopoista jotkut elää pitkäänkin, vaan vähemmistö. Etenkin, jos on muitakin terveysongelmia.
LMC-91:
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta