Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

SFC -alue vai yleinen alue?

<< < (25/29) > >>

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 11.08.2016     kello on 16:58 ---Tuossahan tulikin kaikki. Nyt vois laittaa pisteen tähän.

--- Lainaus päättyy ---

Jos keskustelu häiritsee niin voi jättää lukematta. Ei orgissa ole tapana lopettaa keskusteluja, kun ne vain pysyvät aisoissa. Ketju jää auki ja siihen voi jatkaa, kun siltä tuntuu.

Punkampperi:
En nyt kaivelemallakaan löydä mitään huonoa kokemusta SFC-alueilta vaikka miten muistelen. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa...näitä ketjussa mainittuja kyräilijöitä -vai miten se oli- en ole tavannut. Jos joku on ollut suotuisasti näkösällä niin olen käynyt lyhyesti rupattelemassa niin on yhteinen kieli löytynyt joka puolella Suomea.
Olen tosin SFC- ja muilla alueilla noudattanut isäni tapaa että ajan alueen ympäri ennen kuin teen päätöksen maksaa ja jäädä. Jos mahdollinen puomi ei aukene niin olen tämän toimenpiteen jopa jalan suorittanut pari kertaa.
Jos ei kaipaa humppaa niin silmä kyllä tunnistaa jo päiväseltään SFC-alueet joissa humpataan.

Muutoin kyllä Suomessa jossa idyllisiä matkaparkkeja ei liioin ole tarjolla ollaan P-alueilla tai hyvällä nenällä haetaan puska jos on tarkoitus vain nukkua, joskus muulloinkin luonnon ja Metsähallituksen ehdoilla.

winemaker:
Alueita on monenlaisia.
Olen SFC-alueiden vankkumaton kannattaja, mutta eräs yleinen alue on jättänyt lähtemättömän vaikutuksen.  Nyt tällä alueella on nuori nainen yrittäjänä ja panostus alueeseen on ollut valtava.  Alue on Camping Sysmä.

http://www.campingsysma.fi/

Jotenkin kerta kerran jälkeen tuntuu, että tulee taas paikkaan, jossa viihtyy ja on kiva olla.  Suosittelen lämpimästi.

iso-juuso:
Menneenä kesänä itsekin tulin pohdiskelleeksi omaa reissailua ja tarpeita leirintäalueiden suhteen. Meille ei vaunuilu enää itsessään ole se olennainen asia matkailussa, vaan se paikka jonne on matkustettu kokonaisuudessaan. Samassa paikassa voi mennä päivä- tai jopa viikkokausia kun liikumme ympäristön kiinnostavia nähtävyyksiä tutkimassa. Vaunu on väline, mahdollistaja, tukikohta.

Leirintäalue tai siellä muiden kanssa seurustelu itsessään ei kovin paljon kiinnosta. Hieman tilanteesta riippuen alueella pitää olla hyvä (vesilaitos) vesi, säiliöiden tyhjennysmahdollisu us, ja peseytymismahdollis uus, nämä eivät tosin viikonloppuretkillä ole välttämättömiä. Tärkeintä leirintäalueella on, että vaunun voi jättää sinne turvallisin mielin päiväretkien ajaksi. Harvoin etenkään eteläisessä suomessa löysi sellaista puskaparkkia, ettei vaunulta poissa ollessaan olisi tarvinnut pelätä, että joku käy sen putsaamassa.

Teukka-74:
Kyllä minusta tästä aiheesta voi keskustella kuten Alan kirjoittikin.
Jos mielen pahoittaa tai teksti silmiä kutittaa niin pysyy poissa. Ja kun
kirjoittaa niin alistaa itsensä mielipiteen vaihdolle  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View